Relaties Relaties

Relaties

wil van mijn gevoelens af

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik ben een man 49 jaar en sinds 2017 gescheiden. Ik heb na mijn scheiding besloten dat ik geen vaste relatie meer wil. Ik amuseer me prima, doe leuke dingen met mijn 2 kinderen en heb mijn leven best goed op orde. Echter in de 5 jaar dat ik nu gescheiden ben, is het me 2 keer prima gelukt om beginnende gevoelens voor vrouwen te onderdrukken. Maar nu overkomt het me dat het bij 1 vrouw niet lukt om mijn gevoelens te onderdrukken. Ze is een collega op het werk voor alweer 11 jaar en nooit eerder was er meer dan collega zijn. Tot vorig jaar. Beslist niet bewust maar uit het niets groeide er naast collegas zijn ook een vriendschap. Prima, maar bij mij groeide de gevoelens voor haar naar een verliefdheid. Ze zit gewoon in mijn hoofd, denk elke dag aan haar en wordt jaloers als ze met andere mannelijke collegas praat. Ik heb dat met man en macht proberen te onderdrukken en dacht dat het zo rond november vorig jaar gelukt was. Niet dus......

Waarom probeer je de gevoelens te onderdrukken vragen jullie je natuurlijk af. Nou dat is simpel: ze is niet beschikbaar, ze is getrouwd en heeft kinderen. Een onmogelijke liefde dus. Zoals gezegd, in november vorig jaar dacht ik dat ik mijn gevoelens voor haar had weten te onderdrukken. Echter nu vanaf het voorjaar dit jaar merk ik dat ik die gevoelens weer opnieuw heb. En ik wil dat niet meer. Het is een onmogelijke situatie en ik wil van die gevoelens af. Ik heb al vanalles geprobeerd; het beste is om alle contact te verbreken maar dat kan niet omdat ze collega is. Van mij uit heb ik al geprobeerd om het alleen zakelijk te houden maar van haar uit vertelt ze me vanalles (prive dingen) en dan moet ik wel reageren want ik wil niet bot doen. Ik had ook al gedacht: ik ga het haar zeggen dat ik alleen nog zakelijk contact wil, maar ik denk dat dat onze zakelijke relatie niet ten goede komt. Mijn keuze is dus om haar los te laten en geen gevoelens meer voor haar te hebben. Aleen...... hoe doe ik dat. Als jullie tips hebben: graag.

Wat vervelend, een onmogelijke liefde. Ik denk dat je nu wel genoeg je best hebt gedaan, ik zou een echte oplossing zoeken waarbij je haar niet meer ziet. Zou het een mogelijkheid zijn om van functie of werkgever te veranderen?

Van baan wisselen is misschien rigoureus, maar wel het effectiefst. Het moet wel kunnen natuurlijk.

Er is ook nog de mogelijkheid dat je accepteert dat je deze gevoelens hebt, er niet meer tegen vecht. En er verder niks mee doet. Ik heb dit een paar keer gehad in mijn leven, verliefde gevoelens blijven voelen terwijl er niks van kwam of kon komen. De laatste keer, alweer vele jaren terug, was het zo overduidelijk dat het niks kon worden, dat ik er op de een of andere manier rust in kon vinden dat het gewoon zo was: ik had gevoelens voor hem en dat zou nergens toe leiden. Het was toen goed te verdragen: er hoefde helemaal niks mee namelijk. En op den duur werd het minder en is het uitgedoofd. Het was soms wel eens wat pijnlijk, maar evengoed een stuk makkelijker te verdragen dan zware druk op jezelf uitoefenen om het gevoel te laten verdwijnen. 

Mija schreef op 11-09-2022 om 11:27:

Er is ook nog de mogelijkheid dat je accepteert dat je deze gevoelens hebt, er niet meer tegen vecht. En er verder niks mee doet. Ik heb dit een paar keer gehad in mijn leven, verliefde gevoelens blijven voelen terwijl er niks van kwam of kon komen. De laatste keer, alweer vele jaren terug, was het zo overduidelijk dat het niks kon worden, dat ik er op de een of andere manier rust in kon vinden dat het gewoon zo was: ik had gevoelens voor hem en dat zou nergens toe leiden. Het was toen goed te verdragen: er hoefde helemaal niks mee namelijk. En op den duur werd het minder en is het uitgedoofd. Het was soms wel eens wat pijnlijk, maar evengoed een stuk makkelijker te verdragen dan zware druk op jezelf uitoefenen om het gevoel te laten verdwijnen.

Dat is ook mogelijk, heb er zelf ervaring mee maar gelukkig zijn de gevoelens intussen weer over, al kunnen ze altijd weer opnieuw oplaaien. Maar ik weet dat ik er niks mee wil en dat zal van zijn kant ook zo zijn. 

Onmogelijke liefde omdat zij getrouwd is? Nee, het is al onmogelijk omdat jij gebonden bent en je bloedjes van kinderen niet al dat leed wil aan doen.

Pffffffffffff sorry, verkeerd gelezen!

SRC2022

SRC2022

12-09-2022 om 07:10 Topicstarter

Pippeltje schreef op 11-09-2022 om 21:23:

Pffffffffffff sorry, verkeerd gelezen!

Geeft niks

SRC2022

SRC2022

12-09-2022 om 07:14 Topicstarter

Mija schreef op 11-09-2022 om 11:27:

Er is ook nog de mogelijkheid dat je accepteert dat je deze gevoelens hebt, er niet meer tegen vecht. En er verder niks mee doet. Ik heb dit een paar keer gehad in mijn leven, verliefde gevoelens blijven voelen terwijl er niks van kwam of kon komen. De laatste keer, alweer vele jaren terug, was het zo overduidelijk dat het niks kon worden, dat ik er op de een of andere manier rust in kon vinden dat het gewoon zo was: ik had gevoelens voor hem en dat zou nergens toe leiden. Het was toen goed te verdragen: er hoefde helemaal niks mee namelijk. En op den duur werd het minder en is het uitgedoofd. Het was soms wel eens wat pijnlijk, maar evengoed een stuk makkelijker te verdragen dan zware druk op jezelf uitoefenen om het gevoel te laten verdwijnen.

Dit is weelicht het beste. Van functie veranderen zoals werd voorgesteld heb ik gedaan per 1 mei, maar dat is meer toeval dan dat ik het gedaan heb voor de situatie. Zakelijk is het contact nu echt een stuk minder. Enfin, ik ga proberen om het te accepteren en te hopen dat die gevoelens snel verdwijnen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.