Relaties Relaties

Relaties

Worden meer thuiswonende meerderjarige nog bemoederd en gevaderd en als kind behandeld thuis

ik vraag het mijn af is het wel normaal dat ik als 31 jarige nog als een kind behandeld word en dan ook letterlijk als kind behandeld door mijn ouders waar ik inwoon, zei vinden zo lang je bij ons woont zijn wij de baas en moet ik elke avond ook om 23 uur naar bed en word soms zelfs voor straf eerder naar bed gestuurd variërend van een uur eerder tot direct na het eten savonds , gaan tegen sputteren werk niet , want dan verlies ik strijd en worsteling altijd en gewoon naar boven gesleurd.

Ik krijg dus ook nog steeds straffen thuis en de meest voorkomende straf is een pak slaag op mijn blote billen.

Ik wilde deze avond een stukje gan fietsen en dat mocht wel maar ik moest om 20 uur thuis zijn en dat werd pas 21:15 afgelopen avond, en kreeg thuis meteen klappen op mijn blote kont en moest daarna douche en pyjama aantrekken en moet ik voor de duur 2 dagen voor straf binnen blijven en overdag moet ik dan in mijn pyjama blijven lopen binnen de hele vrijdag en zaterdag.

ze regelen alles nog voor mij en als ik vraag of ik het zelf mag doen is het nee , dat regelen wij voor je . Laat hun alleen iets regelen als ik het niet zelf kan en laat mij wat ik zelf kan zelf regelen zeg ik dan maar dan word ik naar mijn slaapkamer gestuurd boven omdat ik dan een grote mond heb tegen mijn ouders

natuurlijk zijn het ook hele lieve en over zorgzame ouders waar ook ik ook weer veel mag en kan en vooral mijzelf mag zijn en alle hulp en begeleiding in het leven krijg dus als ik bij mijn ouders weg ga , wat ze met man en macht gaan tegenhouden als ik dat zou gaan doen, maar dan nog waar moet ik heen, ik ben niet instaat om zelfstandig huishouding te voeren en bij mijn eigen ouders kan ik wel het meest mij zelf zijn.

Komt het meer voor dat thuiswonende rond mijn leeftijd van 31 jaar als een kind van de lagere school door hun ouders bemoederd en gevaderd worden.

Moeten andere zolang ze bij hun of haar ouders wonen gewoon volledig als kinderen naar hun of haar ouders luisteren of worden andere wel vrijer gelaten

groeten van een thuiswonende 31 jaar.

thuiswonende

thuiswonende

22-04-2016 om 06:30 Topicstarter

verruimen wat wel mag zou al stukke beter zijn.

Ik ben net wakker en wilde wat achter de laptop gaan doen en werd gewoon door mijn moeder terug in bed gestuurd , terwijl ze er geen eens last van hebben mijn moeder zag licht branden toen zei er uit ging om naar de wc te gaan en toen ik dus weer terug op bed lag moest zei zonodig een van mijn grote teddybeer die naast mij ligt oppakken en mee in mijn gezicht slaan, en nu heb ik de laptop onder het dekbed aan en zit achter de laptop met de wifi thuis en mocht ik nog verder willen slapen kan dat altijd nog even. Ik moet toch binnen blijven vandaag en morgen van mijn ouders Nu is onder het dekbed de pakkans heel klein maar mochten ze het ontdekken word ik gerust vanavond als wij gegeten hebben naar bed gestuurd voor straf,en de laptop voortaan uit mijn slaap kamer gehaald als ik naar bed moet want zolang ik bij mijn ouders woont beslissen hun wat ik wel en niet mag en ik vind het eigenlijk niet kloppen , andere meerderjarige thuiswonende schijnen wel vrijgelaten te worden door hun ouders met bedtijden opstaan en uitgaan etc en het zou al een stukke prettiger zijn als de bedtijd van 23 uur naar 01 uur zo gaan en dat wil niet zeggen dat ik ook dagelijks zo laat ga slapen en het zou al prettiger zijn als ik ga fietsen dat ik pas bij zonsondergang thuis moet zijn en niet om 20 uur al. Ik hoef echt niet volledig vrij gelaten te worden want dan kom ik snel in de verleidingen en ga ik pas slapen in de nacht als het 4 uur is en kom ik pas terug van fietsen rond de dagwisseling van 12 uur en fiets in het donker gerust door en kom met meer dingen in de verleiding anders te doen ten nadelen van mijzelf.
Dus het bemoederen en bevaderen hoeft nog niet eens opgeheven te worden , maar gewoon wat verruiming van wanneer ik wel niet thuis moet zijn en verruiming van wat ik wel mag en niet gelijk straffen als mijn ouders iets niet bevalt maar pas bij echte grove fouten. Dan zou het al wat vrijer en prettiger zijn.

Ik ben al 31 jaar hoor en kan best dingen zelf beslissen en niet alles hoeft meer door mijn ouders bepaald te worden.

Tuurlijk mijn ouders zijn ook vriendelijke er kan ook een heleboel wel en mag mij zelf zijn en accepteren zoals ik ben dus weg gaan is zowiezo geen optie en het alternatief is een instelling omdat ik geen goed zelfstandig huishouden kan voeren en bij woon instellingen heb je volgens mijn vader ook dat om 23 uur de lichten uit gaan en morgens nog net niet uit je bed geslagen word omdat je met de groep mee moet doen en bij mijn eigen vader maakt het niet uit hoe lang ik nog wil blijven slapen in ochtend en ben ik overdag meer vrij dan bij zo instelling en ook daar mag ik maar beperkt aantal uren vrij rond fietsen en dat als je daar iedere keer te laat komt de gesloten afdeling op gaat en nog langer binnen kan blijven. Dus dat word er niet beter op.

Yvonne

Yvonne

22-04-2016 om 06:42

Waarom niet op jezelf gaan wonen?

Je schrijft dat je niet een zelfstandige huishouding kan voeren. Waarom niet?

Miekemieke

Miekemieke

22-04-2016 om 07:04

adult baby

Toen ik las dat u van uw vader en moeder op uw blote billen krijgt als u niet luistert dacht ik meteen dit is een adult baby die hier zijn fantasietje uit komt leven. Klopt dat?

Wilma

Wilma

22-04-2016 om 07:56

Beperking

Ook als je een beperking hebt waardoor je niet alleen een huishouden kunt voeren zou ik snel op zoek gaan naar een woonvorm die wel bij je past. Als je ouders je niet willen helpen vraag je het aan de huisarts. Dit is niet gezond. Je ouders kunnen niet je hele leven voor je blijven zorgen.

Meivakantie

Meivakantie

22-04-2016 om 08:51

pak op de blote billen?

Gaat her en der in het land de meivakantie vandaag beginnen? En hebben we hier weer een verveelde puber met een vaag verhaal? Als 31 jarige niet naar buiten mogen en voor straf naar bed gestuurd worden na het eten? Ik twijfel aan de waarheid van dit verhaal.

Meivakantie?

Denk niet dat het een puber is. Pubers nemen in het algemeen niet de moeite om 's ochtends om 06:30 te reageren. Dan liggen ze nog een paar uur op één oor.
Ondanks de spellingsfouten, denk ik ik eerder een volwassen man met een traumatische jeugd.

Triva

Triva

22-04-2016 om 09:17

Voor het geval dit echt is...

je had alleen begeleid moeten gaan wonen. Lekker je eigen bedoening, geen billekoek en wat zou het als om 23 uur het licht uit gaat (wat ik niet geloof, je bent baas over je eigen elektriciteit op je kamer).

Het huis uit dus en zo snel mogelijk. Meer adviezen vallen er niet te geven.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-04-2016 om 10:07

Nee

Ik geloof eigenlijk niet dat er echt meer ouders zijn die zo met hun 31 jarig kind omgaan.

Hortensia

Hortensia

22-04-2016 om 10:15

begeleid wonen

Waarom kun je niet zelfstandig wonen? Alleen omdat je ouders dat vinden, of is er sprake van een beperking? Kijk dan eens hier: http://www.mee.nl/
En leg de situatie uit. Vraag of zij je kunnen helpen op weg naar begeleid wonen.

Adultbaby

Billenkoek, een mept met de teddybeer, de hitsige gekkies weten OOL wel te vinden tegenwoordig als podium voor hun bizarre fantasietjes. Zou hij familie zijn van Ton van de Anale - Strelinghe?

Nee

Mijn meerderjarige dochter moet wel rekening houden met ons huishouden, maar naar bed gaan en op tijd opstaan is helemaal haar verantwoordelijkheid. Dat doet ze ook prima en als het een keer mis gaat, lost ze het zelf op.

Maar je kan niet zelfstandig wonen? Kijk naar begeleid wonen. Dat is gewoon jouw kamer in de groep onder begeleiding, zodat je zoveel mogelijk zelfstandig kan zijn en hulp krijgt voor wat je (nog) niet kan.

Voor jouw ouders vast wennen om je los te laten, maar ik denk dat ze het ook wel een fijne gedachte vinden als ze jou in veilige handen weten.

Nimbo

Nimbo

22-04-2016 om 19:42

hallo thuiswonende

Ga naar de dokter.
Vraag hulp! Zeg dat je zo geen fijn leven hebt.

Je kunt een begeleider krijgen die samen met jou gaat kijken wat je het best kan doen. Zij of hij helpt daarbij als jij dat niet alleen kan.

Als het echt zo is dat je vader of moeder jou wilt slaan dan mag jij dat best weigeren. Doe dan niet je broek naar beneden en zorg dat zij jou niet kunnen slaan. Loop anders van huis weg en ga naar iemand die jou kan helpen. Iemand in je omgeving of naaar de politie.

Slaan is verboden in nederland!

Stenna

Stenna

22-04-2016 om 21:44

zo tevreden?

Wat, hier zomaar lelijke dingen posten over je ouders?! Je hebt de billenkoek dubbel en dwars verdiend, stoute jongen!

Ook een ouder

Ook een ouder

02-05-2016 om 19:00

thuiswonende...

Zorg dat je zo snel mogelijk contact gaat zoeken met de Huisarts en zorg dat je weg bent daar. Nee, dit is niet gezond. Slaag op je blote billen krijgen als 31 jarige?? Gestoord is een beter woord.
Mijn schoonzus woorden tot haar 40e nog thuis en dat vond ik al erg ver gaan. Schoonmoeder en vader die alles voor dochter regelden….Lekker makkelijk want alles werd voor dochterlief gedaan, maar die hebben haar nooit zulke regels opgedragen nee. Redelijk abnormaal was het wel. Nu is ze uit huis en schoonmoeder heeft het er maar moeilijk mee. Die moet ook naar een psychiater. Maar die ouders van jou sporen echt niet, maar jij ook niet. Hoe kunt je dit accepteren?! Je bent 31 jaar!! Jij bent VOLWASSEN!! Niets kunnen ze van je eisen. Slaan is mishandeling en daarvan moet je aangifte doen! Niest goede ouders, ze zijn niet goed bij hun hoofd! En jij mag ook wel een paar sessies therapie volgen als ik je verhaal zo lees; het klinkt erg ongeloofwaardig, sorry.

Elfje65

Elfje65

02-05-2016 om 19:27

Trollentijd

Dit verhaal geloof je toch niet.

Ook een ouder

Ook een ouder

04-05-2016 om 13:25

nou inderdaad trollentijd

TS plempt hier een ongeloofwaardig stuk bagger op het forum, maar heeft al een week niet meer gereageerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.