Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

PBA

PBA

10-10-2015 om 22:47

zo enorm moe gestreden maar nog zo waardevol

Beste forum leden,

Als nieuweling hier even mn verhaal kwijt.
Weet even niet meer wat ik nog kan moet of wil.

Sinds plm 2 jaar een fijne relatie met een fijne vrouw.
Zoals alles in het begin helemaal geweldig met daarna toch de minder fijne trekjes. Zeker van mijn kant en door eraan te werken is het na een break van 3 maand weer goed gegaan. Hierna werd het na plm 3 maand tijd voor een timeout....
Na deze 3 maand bleek het nadenken over de omgang met elkaar reden om door te gaan.

Nu zijn we 2 maanden verder en het is net alsof er een abb op rust zo vaak is er een discussie. Ik krijg dan het gevoel niks goed te doen en ja, er zijn discussies / ruzie 's geweest waarbij ik het idd fout heb gedaan. Niet goed nagedacht hoe mijn actie zou overkomen .

1 x niet nagedacht en weggelopen, 1x niet nagedacht om de afspraak af te zeggen
daat is dan volledig terecht . Dat er frustratie is snap ik maar alleen is die nu zo hoog dat ook wanneer ik net te laat berichjt "kom eraan" ter plekke de deur gewezen wordt "van mij mag je direct weer weggaan" , niet vragen waarom ik te laat was (5 min) m,aar volop in de aanval , niet voor rede vatbaar.

Mijn reactie helaas niet de beste hierin, nl. omdraaien en de deur achter mij dicht trekken. Op weg naar huis, de fiets omgedraaid en nogmaals n binnen. Aangegeven het unfair te vinden hoe dit gaat. De reactie is dan enkel dat ik dan had moeten bercihten waarom ik laat was ipv kom eraan.

Voor mij reden om ipv eruit te stappen mij beledigd te voelen en vol vuur wweg te gaan. Momenteel een gevoel van gelatenheid (t zal wel, is dit t dan so be it) en tegelijkertijd het besef dat ik erg graag het goed wil doen maar niet met alle verwijten met aanhalingen dat ik het eerder ook fopput heb gedaan en bij een verontschuldiging te horen "ja daar heb ik nu niks aan, het is al gebeurd"

Beste mensen, Ik weet het gewoon niet meer, ik ben intussen voor mijn gevoel zovaak over mijn trots heen gestapt door er geen wedstrijd van te maken en de handschoen gewoon op te pakken, dat ik nu zoiets heb... het gaat niet om wel/geen gelijk, maar als we hieruit kunnen komen dan neem ik niet meer het 1e initiaftief. Morgen zou een 2jarig jubileum zijn... of en hoe dat gaat... geen i dee of het een gerpek wordt of anders wat.

Komende week staat nog een lang weekend geplanned... ik hou mn hart vast hoe we hier mee omgaan... dus pfff ik ben leeg, moe gestreden en ik weet het nu niet meer.

Katniss

Katniss

10-10-2015 om 22:54

Samengevat

Jullie hebben twee jaar een relatie, waarvan het al 3+3+2 maanden slecht gaat? Dan lijkt het mij tijd om daaraan je conclusies te verbinden. Na zo korte tijd moet het gewoon nog leuk zijn.

PBA

PBA

11-10-2015 om 16:30 Topicstarter

omgedraaid

beste @katmiss,

dank je wel voor je reactie, maar dat is mij toch wat te kort door de bocht.
ik zou het graag omdraaien het gaat 14 + 3 + 1 goed .

Natuurlijk begrijp ik je reactie, hoopte meer op handvatten of ik er mee kan gaan en op welke manier.

Therapie...na 2 jaar..? geen idee, de een zal zeggen dat het na 2 jaar niet nodig moet zijn, de ander zal zeggen als het de moiete waard is om voor te vechten...doen!

Alleen ik betrapo mijzelf erop dat het ons niet lukt uit die negatieve vicieuze cirkel te komen op het moment. Al;les stapelt zich maar op en ik heb niet de knowhow hoe we hieruit kunnen komen eigenlijk.

Wellicht lukt het op enig moment niet meer in je eentje....zonder een onafhankelijke derde, wie dan ook...

Of is dat nu hopen tegen beter weten in.
Feit is dat het ene onzekere gevoel het andere voed, ook dat maakt het dan weer niet gemakkelijkr

Miraya

Miraya

11-10-2015 om 16:40

nou

'1 x niet nagedacht en weggelopen, 1x niet nagedacht om de afspraak af te zeggen
dat is dan volledig terecht. Dat er frustratie is snap ik '

Je bent dus in twee jaar tijd 1 keer boos weggelopen en 1 keer niet komen opdagen? En dat is voor je vriendin al genoeg om alles wat je doet te wantrouwen en overal boos om te worden? Als je 5 minuten te laat bent, moet je eerst verantwoorden waardoor dat komt, voordat je het huis in mag? Dat lijkt me niet gezond hoor.

Maar ik ben wel benieuwd naar wat er precies zo waardevol is aan deze relatie.

Nimbo

Nimbo

11-10-2015 om 16:43

Maar...

Even inhoudelijk, want ik heb niet meer dan 1 concreet gegeven over wat er misgaat en dat is dat zij zich irriteert dat je steeds te laat komt?

Even objectief gezien, kun je over het algemeen uit een negatieve spiraal komen door consequent op de kleinste positieve dingetjes te letten en daarover te communiceren. Je zit nu als het ware steeds op te letten of het "weer"gebeurt...en vervolgens wordt daar dan ruzie over gemaakt neem ik aan. En dat helpt niet. En voor ruzie maken zijn er altijd twee nodig. je hoeft niet altijd de discussie aan te gaan, je kunt ook gewoon sorry zeggen als je te laat was bijv. en er verder niet in blijven hangen.

Stekker

Stekker

11-10-2015 om 17:30

Tja

Je bent niet getrouwd met haar, hebt geen kinderen met haar?
Dan zou ik er de stekker uit trekken.
Sorry hoor met al 2x uit elkaar geweest in zo'n korte tijd.
Tijd om elders in te gaan investeren.
Dit gaat op lange termijn toch niet goed.
Kort door de bocht? Ik ben het eens met Katniss
Ik denk van niet.
Je ontmoet vast wel weer een leuke vrouw waarmee je een fijne relatie kunt opbouwen zonder deze toestanden en dat verdien je ook.
Sterkte en ook succes!

Ik heb je post drie keer gelezen, maar wat is er nou precies 'nog zo waardevol'? Ik lees alleen maar gedoe.

skik

mirreke

mirreke

11-10-2015 om 21:38

Zonde van je energie, dit gehakketak

Ik word al moe als ik het alleen maar léés...

Wat een raar iemand ook, die vriendin van je. Dus als jij jezelf niet uitgebreid verantwoord, mag je niet binnen komen??? Is echt niet normaal hoor. Komop, je bent een volwassen kerel met een léven. Er is vast ergens een leuk iemand die daar heel anders mee om gaat.

Stoppen dus, lijkt me.

Tihama

Tihama

11-10-2015 om 21:42

Hormonen

In de eerste 1 a 2 jaar van een relatie spelen verliefdheidshormonen nog een rol. Dankzij die hormonen heb je een roze bril waardoor de relatie prettig loopt. Na 1 a 2 jaar verdwijnen die hormonen, en dan komt de eerste relatietest: vind je elkaar ook nog leuk als je geen hormonen meer hebt als ultiem smeermiddel?

Dat de eerste 14 maanden goed liepen zegt niets. Daarna zie je pas elkaars ware gezicht. Veel mensen proberen dan het weer goed te krijgen want het was in het begin wel goed. Maar dat is onzin: je ziet nu voor het eerst elkaars echte gezicht.
En als dat ware gezicht niet fijn is: kappen.

bertje1

bertje1

12-10-2015 om 16:06

als dit nu al fout gaat...

hoe dan na 10 jaar? ik zou ook mijn conclusies trekken.

Communicatie verbeteren?

Persoonlijk vind ik de reacties hierboven erg kort door de bocht. Je geeft ook zeer duidelijk aan dat je relatie voor jou ook zeer waardevol is. Ook lees ik dat je een kort lontje hebt wanneer je vriendin aangeeft iets niet prettig te vinden ervaar jij het als kritiek en loop je weg. Zij zal op het wegloopgedrag ook niet fijn op reageren, actie-reactie. En voor je het weet heb je om het minste of geringste ruzie, zeker wanneer zij ook wegloopt wanneer jij aan haar aangeeft haar in jouw ogen verwijten niet prettig te vinden.
Je hebt beide je eigen manier van communiceren en zeker na het verdwijnen van de roze bril worden deze verschillen meer en meer zichtbaar en worden van beide kanten persoonlijke grenzen aangegeven. Dit is een hele normale verschijning in een relatie. . Als jij van haar houdt en zij van jou en jullie hebben beide de intentie om bij elkaar te willen blijven dan zou ik je willen adviseren om op een moment dat jullie blij zijn met elkaar een open gesprek te hebben om erachter te komen wat de pijnpunten van de ander zijn. Ik denk niet dat haar echte probleem is dat je vijf minuten te laat bent maar misschien hebben zich vaker dit soort situatie voorgedaan en denkt ze dat het desinteresse is van jou of ze hartstikke moe na een lange werkdag waarna ze ook nog een kind van de opvang moest halen en boodschappen doen en eten koken en kan ze door de moeheid net die vijf minuten te laat van jou niet hebben en uit ze zich niet handig waardoor jij alleen het verwijt hoort en daar boos op reageert. En zi kunnen er tig achterliggende redenen zijn waardoor ze ergens moeite mee heeft en dit niet handig uit. Dat zelfde geldt natuurlijk ook andersom, vat jij iets te snel als verwijt op wat zo niet is bedoeld?
Probeer eens met elkaar rustig een gesprek te hebben en afspraken te maken hoe je met elkaar wil omgaan en wat daar voor nodig is. Jullie zijn beide volwassen en hebben wellicht al een leven met een andere partner achtende rug waar er heel andere rolpatronen waren en die je gewend bent. Zoek naar het evenwicht dat je met elkaar wilt vinden en als daar relatietherapie voor nodig is om goed met elkaar te leren praten doe dat dan als je de relatie beide waardevol vindt en je er zonder hulp niet uit komt

Dus als ik het goed begrijp...

… was jij vijf minuten te laat? Goed, laat het een kwartier geweest zijn. Een kwartier waarin haar irritatie rap opliep. Het gevoel‘er niet toe te doen’ want anders ging je niet zo gemakzuchtig met haar om. Dan sta je alsnog voor haar deur en is het voor haar te laat om weer te schakelen… dus mag je meteen weer gaan. En jij voelt de woede oplaaien… draait om en gaat er vandoor. Onderweg kom je tot je zinnen en baal je ervan dat het zo mis is gegaan… (en: zonde van jullie avond samen ook!). Je keert weer om en krijgt opnieuw de deksel op je neus. “Want nu is het al gebeurd”.

Het is wel erg lastig om dit goed te doen. Had je niks laten weten, dan was dat je aangerekend. Nu stuur je een berichtje dat je onderweg bent, netjes lijkt me, maar had je moeten sms’en waaróm. Ik zou denken… dat legt-ie dan maar uit, maar dat terzijde. Ongetwijfeld had een uitleg per sms weer opgevat kunnen worden als een smoesje… en, dat proef ik een beetje in je bericht, zo is het nooit goed. Ik heb het idee dat je nogal op je tenen moet lopen om de sfeer goed te houden. Na moet denken bij alles wat je doet, of het wel goed overkomt. Je vriendin is achterdochtig, vraagt zich bij alles af of je haar wel naar waarde schat Jullie relatie is niet ontspannen maar licht ontvlambaar. Mooie momenten afgewisseld met drama. En dat wordt niet minder, alleen maar erger op den duur. Pas op dat je niet in zo’n patroon terecht komt van aantrekken en afstoten.

Paddington

Paddington

13-10-2015 om 08:14

Ik begrijp het niet

Wat is er dan nog zo waardevol in jullie relatie? Daar ben ik echt heel erg benieuwd naar.
Aan wat ik van je lees kan ik ook maar een conclusie hangen, wegwezen! Als je nu na twee jaar al moegestreden bent, dan wordt dat alleen maar erger. In mijn ogen is een relatie waardevol als je wordt geaccepteerd zoals je bent. De beste voorspeller over hoe iemand gaat reageren in de toekomst is het verleden. Dus is dit wat jij wilt, wil jij op eieren lopen voor je vriendin? Wil jij jezelf iedere keer moeten verantwoorden aan haar? Probeer eens heel objectief te kijken naar hoe jij in deze relatie staat, wat zou jij jezelf aanraden?

In jouw reacties lees ik dat jij het eigenlijk al weet, dat jij met het posten hier je vermoeden bevestigd wil hebben.

Wellicht zijn de meeste reacties wat negatief, maar besef wel dat de meeste mensen hier behoorlijk wat levenservaring hebben.

Uit jouw verhaal lees ik dat jij over jouw grenzen heen laat lopen, waarom doe jij dat? Hebben jullie wel dezelfde doelen in het leven, dezelfde instelling?

Als je thuis komt

Een goede graadmeter is wat je voelt als je thuis komt. Thuis wil je toch bijkomen en je fijn voelen om je weer te kunnen opladen voor de buitenwereld.

Hortensia

Hortensia

13-10-2015 om 08:41

waardevolle relatie

Er moet wel iets héél goeds tegenover staan om deze relatie toch waardevol te maken.

Chef-kok

Ik denk dat de vrouw heerlijk kan koken maar een hekel heeft aan laatkomers omdat haar kunstwerk dan staat te verpieteren.

TS geeft aan dat er ruzies zijn geweest en dat hij ook fouten heeft gemaakt. Ik denk dat we niet het hele verhaal lezen.

PBA

PBA

13-10-2015 om 12:30 Topicstarter

Auwch...

Lieve mensen,

Heel fijn jullie reactie... echt dank je wel!
99% van jullie geeft begrijpelijkerwijs aan wat jezelf zou doen..Kappen!
wat er dn zo waardevol is..?

we hebben dowmeg een enorme klik! waneer je het hebt over "tweelingzielen" dan zijn wij dat. Dit is idd een behoorlijke dip binnen 2 jaar, tel daar de andere minder mooie moneten bij op en voila kappen met die handel zoek een ander... en nogmaals hoor heel bergijpelijk maar ook de kortste weg.. of misschien ben ik daar domweg niet aan toe zeg het maar...

Wat ik denk, wat mijn onderbuik gevoel mij zegt, door alle gesprekken die we hebben gehad... Er is nu sprake van achterliggende angst, de angst om de pijn van dr huwelijk weer te voelen, dat ze er niet toe doet, niet gewaardeerd wordt, de kans loopt verlaten te worden, vervangen te worden door iemand die voldoet aan het ideaal plaatje van menig man...

Heel graag zou ik graag de handschoen oppakken om dit aan te pakken, ik ben niet haar therapeut, niet dr vader en nee ik heb niet die wijsheid in pacht. Daar zal dan ook een ander aan te pas moeten komen.

Door eerdere conflicten en bij tijden een kort lontje, (als ik terugkijk is het mi idd niet normaal om maar weg te gaan als je boos bent geworden),
en er is natuurlijk meer gebeurd en ook van beide kanten, dus idd ik ben de enige in deze situatie die dit veroorzaakt, voor een ruzie heb je 2 minimaal nodig.

Evengoed ook om het tij te keren zijn er 2 nodig... of dat gaat lukken ... geen idee.. misschein door de rust erin te brengen..wat afstand te nemen..

ook ik ben benieuwd of dit opgelost kan worden...

Katniss

Katniss

13-10-2015 om 13:34

Tweelingzielen

Dat zijn die hormonen.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

13-10-2015 om 13:53

Kortom

De geschiedenis met haar ex speelt nu weer heel hevig, roept allerhande gevoelens bij haar op.
Vervolgens krijg jij die op je boterham, en ben je het er roerend mee eens dat het jouw "schuld" is, en dat jij daar dus iets aan moet doen.

Heb ik het zo correct samengevat?

Alleen nog een oprechte vraag van mij: "Waar ben je nu helemaal mee bezig?" Zij kan niet of slecht omgaan met haar verleden, en vervolgens ben jij de verantwoordelijke daarvoor?

Wiens gevoelens en verwachtingen zorgen nu voor deze hele heisa? Die van jou of die van haar?

mirreke

mirreke

13-10-2015 om 17:22

Haha Katniss

Dat dacht ik ook meteen...

PBA: ik begrijp dat jullie niet samen wonen. Ik zou even een weekje pauze nemen, en dan kijken hoe je gevoel is. Eerlijk zijn naar jezelf.

Iemand gaf mij ooit deze tip: ga ontspannen op bed liggen en denk aan je partner. Laat het gevoel wat over je komt als je aan haar denkt toe en kijk eens wat dat is. Is dat opluchting, verliefdheid, verlangen, de gedachte dat je niet zonder haar wilt/kunt, of opluchting bijvoorbeeld. Of word je bang bij de gedachte haar te verliezen.

Kijk natuurlijk is het zo: waar twee vechten hebben er twee schuld. Maar nogmaals, ik word er al moe van als ik het alleen al lees...
Onthou, je kunt een ander niet veranderen. Dus denk niet dat je als ridder op het witte paard je vriendin kunt gaan redden en de handschoen oppakken. Zo werkt het niet, dat moet je vriendin zelf doen.

Het lijkt mij nu al veel te veel op een aantrekken/afstoten-relatie waar iemand hierboven je ook al voor waarschuwde.

Neem lekker een weekje even afstand, kom tot jezelf, en kijk dan nog eens naar de hele boel...

Twinmom

Twinmom

13-10-2015 om 19:08

Tweelingzielem

Dat zijn mijn kinderen, een tweeling, en geloof het of niet: die hebben nooit ruzie!
Lijkt flauw dat ik dit schrijf maar het is zo en daarom gaat m.i. De term Tweelingzielem hier niet op....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.