Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Stugge griet

Stugge griet

29-09-2013 om 19:49

Zou ik moeten latten?

Ik ben al meerder malen in mijn leven verliefd geweest maar een relatie ging om bepaalde redenen niet door. Nou ja, die 'bepaalde reden' was ikzelf. Ik vind het fijn hoor, verliefd zijn. Maar ergens beklemt het me, ben ik bang dat 'hij' meer van mij zal houden dan ik van hem en daardoor me gevangen voel. Ik hoef geen sex, ik vind een goede kusser wel belangrijk maar ik kan makkelijk zonder het echte werk, zeg maar. Zelfs als zou de man een goddelijk lichaam en de knapste smoel van het land hebben, dan nóg. Ik heb al aandacht gehad van best goed geplaatste en ineressante mannen en tóch durf ik niet. Ook ben ik bang dat hij na een paar weken tot de conclusie zal komen dat ik toch niet dat toffe wijf was die hij in gedachten had. Ik sluit me er voor af, ik laat een man niet te dicht bij me komen.
Vandaag zei een goede vriend (een man dus) dat hij het zonde vind dat ik het liefst gewoon single blijf om geen gedonder te hebben.
Zijn hier mensen die denken wat voor syndroom ik heb? haha!! Dit met een dikke knipoog natuurlijk.
O ja, ik ben begin 30.

nou

Bindingsangst, een laag zelfbeeld, frigide... Ik denk overigens dat je ook geen bal op gaat schieten met latten,want blijkbaar wil je helemaal geen relatie.
En als je dat echt niet wilt, er echt geen behoefte aan hebt, dan is dat natuurlijk helemaal prima. Het HOEFT toch niet!
Maar als je er eigenlijk stiekem toch wel onder lijdt, dan zou ik zeggen: zoek een goede therapeut en ga aan de slag met al die blokkades.

Katniss

Katniss

29-09-2013 om 20:05

Wat jij wil

Als je het prima vindt zoals het nu gaat, hoef je toch niet per se een relatie te hebben?
Ik denk ook dat je nog niet tegen 'de juiste' aan bent gelopen want als je iemand echt leuk vindt, ga je er wel voor.

Hoef geen sex?

Ben benieuwd welke man bij je inhaakt als je dat als openingszin gebruikt....

krin

krin

29-09-2013 om 21:08

vraag

Heb je wel innige vriendschappen?

Kees

Kees

29-09-2013 om 23:24

Inhaken maar

Als openingszin zou ik het wat al te wild vinden, maar een vrouw die geen sex wil, waarom niet? Een lat-relatie-zonder-sex, dat heet toch gewoon "vriendschap"? Niks mis mee.

Stugge griet

Stugge griet

30-09-2013 om 15:29

vriendschap

Ik hecht misschien wel meer waarde aan vriendschap, ja. Ik heb een heel goede vriendin die helaas niet meer dicht mij mij woont en ik verheug me altijd heel erg op de dagen die ik eens per jaar bij haar doorbreng. Ik maak redelijk makkelijk contact en besef dat veel doe om geapprecieerd te worden. Met een drukke baan en chaotisch karakter denk ik dat ik het mezelf niet makkelijk maak om me ooit aan imand te willen/kunnen binden. Toch ken ik minstens 4 kandidaten die het er wel op willen wagen, haha. Ik zeg vriendelijk nee - met toch wel een brok in m'n keel want ik voel dat het ergens niet helemaal normaal is..

Ikke

Ikke

30-09-2013 om 15:41

Aseksueel?

Misschien ben je aseksueel? Aseksueel zijn betekent niet dat je tegen seks bent maar er geen behoefte aan hebt. Knuffelen en zoenen kan nog maar het echte werk is een brug te ver, als het al gebeurt heb je er weinig mee. En dat houdt een relatie wel tegen. In een relatie 'hoort' seks, dus valt een relatie voor jouw gevoel af.

Nu kom ik op mijn nick. Ik heb ook járen geen relatie gewild omdat ik geen seks wilde. Nu heb ik wel een relatie en ik heb seks, ik vind er niet zo veel aan en het windt me maar matig op. Ik vervul een ander zijn behoefte en mijn behoefte bestaat eruit om lekker geen seks te hoeven. Maar buiten de seks is de relatie prima en het is fijn om samen te zijn met iemand.

Ik ben geen geboren aseksueel, maar seks is me ontzettend tegen gaan staan in een huwelijk met een man die héél, héél vaak wilde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.