Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

100%mama

100%mama

26-11-2013 om 11:02

Een hernia


nog even nagedacht over hoe het in andere woorden te zeggen

Wanneer je herkent dat "het totaal" één spiritueel wezen is, herken je dat daardoor elke individuele spirit dus één is in dat totaal.
De spirit/ziel is onveranderlijk, onaantastbaar en eeuwig.

Het fysieke leven is vergangbaar.
Elke speldeprik, elke vorm van vervuiling en ieder soort geweld heeft effect op de gehele fysieke wereld, die in spirit één is.

Zo heeft ook iedere uiting van liefde, compassie en bewustwording effect op de gehele fysieke wereld.

En het maakt "het spirituele wezen/God/de denkende energie" helemaal niets uit of wij besluiten goed of slecht te doen, het heeft geen effect op de totale spirit. We hebben een vrije wil ontvangen en mogen ervaren wat we willen ervaren, of we nu een hel op aarde creeren of een hemel, dat is de denkende energie, waarvan alles is gemaakt en die elke ruimte in het universum doordringt, doorkruist en vult om het even.

God weet dat de ziel van al het leven voor eeuwig is en veilig.

Net zoals een moeder weet dat haar kind, die een mooie droom heeft of een nare nachtmerrie, veilig is in haar armen.

100%mama

100%mama

03-12-2013 om 14:04

meer duidelijk

niet dat ik het geheel met je eens ben, maar idd, je schept nu iets meer duidelijkheid.

Ik ben het helemaal eens met het feit dat,indien je geest mede zorg draagt voor je genezing, maar.....je kan toch niet beweren dat mensen met bjvoorbeeld kanker dit zelf hebben veoorzaakt omdat hun geest niet in balans was met hun lichaam?

@100%mama

Je denkt (nog) te individueel.
De mens kampt met een collectieve denkfout.
De mens denk dat hij/zij een op zichzelf staand individu is.
De mens is een éénheid, een team.
Waar het mis gaat is daar, waar teamleden zich tegen zichzelf richten.
En dat gebeurd wereldwijdt in vele vormen, van roddelen, pesten, kwaadsprekerij, jaloersheid, afgunst, egoisme, moorden, mishandelingen, wraak, incest, kinderarbeid, oneerlijke verdelen, uitbuiting en ga zo maar door.
En we maken ons er allemaal schuldig aan.

En dat is nu net het probleem in deze wereld, al eeuwen lang.
En meesters als Jezus, als Krisnamurti, als Boeddha, als...als...
proberen de mensheid al door de wereldgeschiedenis heen te laten inzien dat de mens een team is.

Een team wat elkaar helpt, bijvalt waar nodig, complimenteerd, een team wat alles deelt met elkaar.

En kijk eens om je heen, wat schort eraan?
Helpen we elk teamlid, heeft elk teamlid genoeg te eten, praten we nooit slecht over een ander teamlid, doden we geen teamleden, accepteren we teamleden die anders denken?

Dit brengt collectieve ellende/ziekte terug bij willekeurig welk teamlid dan ook.

En het is aan jezelf of je deze boodschap wilt ontvangen en/of doorgeven. Het is ieders recht om hierin mee te gaan of een andere weg op te gaan, tenslotte, elke weg leidt uiteindelijk naar huis.

Maar Jasam

"roddelen, pesten, kwaadsprekerij, jaloersheid, afgunst, egoisme, moorden, mishandelingen, wraak, incest, kinderarbeid, oneerlijke verdelen, uitbuiting en ga zo maar door".

Dieren doen dat allemaal niet en ook die worden ziek of krijgen een ongeluk.

skik

Al mooi wat eeuwen gerotzooi

Sinds wanneer is de mens zich gaan bemoeien met het domesticeren van dieren, het in perken van stukken land, het genetisch manipuleren en het houden van dieren in gevangenschap en het toedienen van onwaardig en onnatuurlijk voedsel en hormoonpreparaten?

Stenna

Stenna

05-12-2013 om 00:20

gevaarlijk

Ik geloof onmiddellijk, Jasam, dat je zo nog uren door kunt gaan. Wat een gevaarlijke onzin, zie de reacties van wandelgek en zofia. Het type vage mystificatie dat mensen verzinnen omdat ze niet kunnen accepteren dat je leven zomaar bepaald kan worden door stom toeval. Blaming the victim, lang geleden ook gebruikt om verkrachtte vrouwen aan te praten dat ze het zelf het uitgelokt hadden (want dan kan het mij dus niet zomaar overkomen, ik gedraag me goed). Ook handig voor ziektes en ongeluk dus.

Stenna

Stenna

05-12-2013 om 00:49

o, en

sommige dieren worden opgegeten door andere dieren, en gaan dus vroegtijdig dood. Omdat jagen bij de een in z'n genen zit, en planten eten bij de ander. Dat heeft niets met hun instelling of gedachten te maken en ook niet met het domesticeren door mensen.

Marije

Marije

05-12-2013 om 08:46

Keus

Ik volg een cursus mindfulness en daar wordt steeds opnieuw gezegd dat alles een keus is. Voor mij is dat net zo'n dooddoener. Alles is een keus. Natuurlijk is het een keus hoe ik met dingen om ga. Maar om een overschot aan problemen, te bagatelliseren tot een keus vind ik wel erg gemakkelijk.

Dingen overkomen je. En het is wel belangrijk om voor jezelf eerlijk te blijven kijken naar de rol die je erin zou kunnen spelen. Dat kan de grootste kans zijn op verbetering van klachten. En je doet jezelf tekort als je die kans niet meeneemt. Daarmee bedoel ik wat doe ik om klachten in stand te houden, op welke manier kan ik er anders naar kijken, leef ik wel zo gezond mogelijk enz.

Kracht van je gedachten.

Er zit zeker een zichtbaar effect in alles wat we doen.
Maar wat als er ook een zichtbaar effect optreedt bij alles wat we denken? Bewust en onbewust.
Sta je wel eens stil bij elke gedachte die door je hoofd schiet.
Controleer je deze ook wel op de inhoud?
Hoe vaak denk je positief en hoe vaak denk je negatief?
Hoe vaak denk je aan "tekort" en hoe vaak aan "overvloed"?
Hoe vaak denk je, wat een geweldig mens is dat, en hoe vaak denk je "wat een kl**tzak, wat een tr*t, "oplichter", "uitbuiter".
En hoe vaak denk je "ik ben ik heb ik moet
En wat als je gedachten 99,9% meer effect hebben op je fysieke wereld dan je gedrag en je doen?

@ stenna, dieren komen en gaan, die denken geen moment van hun leven aan de dood en is derhalve altijd op tijd.

Stenna

Stenna

05-12-2013 om 13:17

hoe weet je dat?

dat dieren nooit denken aan leven en dood? Dat is een aanname.

en

Mensen komen en gaan ook. Waarom maakt 'er aan denken' opeens dat het niet op tijd zou zijn?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-12-2013 om 19:39

Spiritueel geneuzel

Gatver, sorry hoor maar ik word hier echt niet goed van. Ik ben niet vies van wat spiritualiteit en alternatief denken en ik mag mezelf behoorlijk open-minded noemen (ik heb ook alles gelezen van en over het Boeddhisme, de Bhagavad Gita, De Celestijnse Belofte, Carlos Castaneda, Wayne Dyer, Eckhart Tolle, De Oceaan in een Druppel, Fransiscus van Assisi, etcetera) maar je kan ook doordraven en jezelf er zo in verliezen dat je totaal los komt te staan van de realiteit. Dan eindig je als een wauwelende, zweverige nep-hippie die continu klinkt alsof ie de hele dag stoned is. Net als mijn moeder die vroeger totaal in de ban was van de School voor Filosofie en vandaar dus dat wij thuis werden overvoerd en geïndoctrineerd met die gevaarlijke onzin. Uitgeverij Ankh-Hermes heeft goed verdiend aan mijn moeder en de overige volgelingen...
Godzijdank kwam ze op tijd tot inzicht (het echte, goede inzicht!) en zag ze in dat ze zich liet inpalmen door nep-spiritualiteit, kwakzalvers en pseudogoeroes. Uiteindelijk draait het bij al deze lui om geld verdienen en macht uitoefenen, niet om het beter maken van de wereld en de mens. Door het eeuwenoude wiel duizend keer opnieuw uit te vinden, over te gieten met een hip sausje en dit te verpakken in een gelikt boek, seminars, workshops en meer van dat soort zaken. "Het Antwoord op en De Redding van Het Leed in Deze Wereld" "Volg Mij en U Wordt Spiritueel Genezen en Verlicht". Al deze zogenaamde nieuwe inzichtgevende zienswijzen zijn gebaseerd op dezelfde principes. Zo is Mindfulness de moderne vorm van het Boeddisme. Het beroemde 12-stappen verslavingsprogramma is hier ook op gebaseerd. Niks nieuws onder de zon dus en niets haalt het bij de oorspronkelijke zienswijzen en religies.
Het enige wat wij toen hebben aangehouden is een gezond kritische houding en een flinke dosis nuchterheid ten aanzien van welke vorm van religie en spiritueel denken ook. Ja, wij zijn voor een meer holistische benadering van bijvoorbeeld de aanpak van ziekten en stoornissen maar je kan het ook ontzettend overdrijven en je doel voorbijschieten. Zoals door te verkondigen dat ziekte je eigen schuld is en dat je door positief denken kan genezen. Hoe haal je het in je botte kop om zoiets te denken, laat staan te verkondigen! Dan ben je respectloos en totaal idioot bezig. Echt, als je je postings leest lijkt het net alsof iemand onder invloed zit te typen. Er valt geen touw aan vast te knopen en er komt weinig zinnigs en constructiefs, laat staan iets positiefs uit. Ik herken hier mijn moeder in, de Bhagwan-aanhangers die wij vroeger kenden en meer van die zielige, enge lui.
Kom alsjeblieft weer met beide pootjes terug op de aarde en laat je niet meer hersenspoelen. Je wordt er niet beter van, net zomin als de rest van de mensheid. En je kinderen en anderen in je omgeving lijden er onder; zodanig dat je ze vermoedelijk zelfs van je afstoot. Dat is wat je bereikt met die flauwekul. Je bedoelt het goed, maar de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Red de wereld en begin eens met jezelf te redden.
http://www.skepsis.nl/holisme.html
http://www.skepsis.nl/new-age.html
http://www.kwakzalverij.nl/

Stenna

Stenna

05-12-2013 om 19:43

ben het even kwijt

Enne, ik ben even kwijt wat nu de oorzaak van deze hernia was: hebben wij met zn allen niet genoeg aan dit teamlid gedacht of heeft ze zelf niet positief genoeg in haar leven gestaan?

Stenna

Stenna

05-12-2013 om 19:52

en nog een vraag

Want ik snap serieus zulke gedachtengangen niet: hebben de mensen in de Filipijnen een aardbeving over zichzelf heen gedacht?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-12-2013 om 19:58

Hernia

Inderdaad, door al dit gedoe zou je bijna vergeten waar het werkelijk om ging en gaat: 100%mama, hoe gaat het nu met je hernia?
Ik vind het trouwens erg bizar dat een topic dat over een hernia gaat opeens beland is bij "Religie". Te zot voor woorden. Oftewel hoe ontspoord kan iemand zijn en vooral anderen laten ontsporen...

Kracht van gedachten

De kracht van 'de Goede Gedachte' is heel sterk. Maar de Goede Gedachte en ‘Liefde Voor Al Wat Is’ houdt voor mij ook in: vertrouwen in en respect voor onze evolutie tot mens. Ik heb diep respect en grenzeloze verwondering voor de onvoorstelbare evolutie die ervoor gezorgd heeft dat wij het meest briliante denkvermogen hebben meegekregen dat je je maar kunt voorstellen. Dat onze hersenen (behalve tot allerlei naars en slechts) in staat zijn om prachtige denkprocessen te volgen, óók de wetenschappelijke uitvindingen, zoals medicijnen voor ziekten die ons wezen niet zelf van binnenuit kan repareren.

Om zomaar dit belangrijke aspect van ons dat ons zo uniek maakt als levend wezen(naast bewustzijn, mededogen, verantwoordelijkheidsgevoel voor je eigen handelen en verantwoordelijkheidsgevoel voor anderen), te verguizen en vooral het slechte en verdorvene hiervan te labelen, is naar mijn idee nogal kortzichtig en in tegenstelling tot de Algehele Liefde die je predikt, Jasam.

Ik voel me als mens meestal niet bitter om onze aandoening. Ik heb al lang niet meer de neiging om me af te vragen ‘ waarom wij?’ Waarom? Waarom niet?. Het is niet verwonderlijk dat er wel eens iets minder, anders of fout kan gaan in alle processen die leiden tot ons huidige zijn. Dat er een afwijking van het gangbare kan optreden dat eens niet positief uitpakt. En ik ‘vergeef’ de evolutie voor die onvolkomenheid. Ik als mens kan dan wel treurig zijn om de genetische aandoening waar wij hooguit een beetje van binnenuit, en ook maar een beetje met medicatie aan kunnen verhelpen, ik ben wel enorm dankbaar dat de evolutie mij zomaar voorzien heeft van een prima denkvermogen, veel creativiteit en veel andere talenten.

Kracht en Levensgeluk put ik onder meer hieruit. Goed leven is voor mij: dat wat je hebt meegekregen ten volle, naar eigen unieke vaardigheid en vermogen, en zo respectvol mogelijk te benutten. Als individu, en als groep.

Niet door elementaire kanten van je aardse zijn als menselijk wezen te ontkennen of verguizen. Wij als gezin(maar ook als menselijk wezen in vergelijking met bijvoorbeeld een mier)hebben dan wel slappe spieren, maar ik kan trots zijn op en voldaan zijn met alles wat wij zomaar wel hebben bereikt en wat we wel kunnen!

Even met beide benen op de grond

Ik liep in de stad begin van deze week, drukdrukdruk, aan elke arm hingen gemiddeld 12 plastic tasjes...

Al die mensen waren op pad om een ander te verrassen en iets te kunnen geven voor Sinterklaas.

Al die mensen wisten dat ze de stad in gingen om veel dingen te kopen, (bijna) geen had het idee opgevat om een boodschappentas van huis mee te nemen.

@zofia, mooi geschreven.

@Elisa Gemani - lees bericht 54/55

Daarnaast, sommige berichten hier, daar reageer ik op, sommige leg ik als onzin naast me neer, en sommige daar ga ik mee aan de gang, denk ik diep over na, stel ik mijn ideeen wellicht over bij, maar ben ik nog niet helemaal uit.
Misschien komt dat snel, misschien ook niet, maar kan ik derhalve (nog) niet op reageren

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2013 om 01:43

Lees dit draadje voor het eerst

Ik was een beetje langs de rubrieken aan het 'zappen' en zag opeens dat er ongelezen berichten bij religie stonden. Tot mijn verbazing een draadje over de hernia van 100%mamma.

Ten eerste 100%mamma: vervelend dat je een hernia hebt. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet van anderen hoe pijnlijk het is. Beterschap!

Ten tweede: ik schrik echt van de bijdragen van Jasam. Wat een gevaarlijke onzin! En wat beledigend naar iedereen met een ziekte of aandoening. Ik zou bijna concluderen dat verdriet ervoor kan zorgen dat er een draadje los schiet.

100%mama

100%mama

10-12-2013 om 12:05

Ik heb

ondertussen mijn bejaarde buurvrouw vriendelijk gedag gezegd, voedsel gedoneerd aan de voedselbank die hier in het winkelcentrum stond, via de weggeefsite vele dingen weg gegeven....maar heb nog steeds een hernia....Mmmm, zou kunnen Stenna

Sorry, nogmaals fijn als je je prettig voelt bij dit "geloof", maar ik vind het echt maar een negatief gebeuren....Kwetsend naar de mensen die een ongeneeslijke ziekte hebben, kwetsend naar de duizende kinderen (! wat kunnen die in godsnaam fout gedaan hebben!) die gestorven zijn of ouderloos in de Filipijnen en noem maar even op...

Denk dat ik maar eens met mijn oefeningen verder ga....

snap hier gewoon niks van

Zoef wat vind ik dit moeilijk zeg. Heb even gedacht zal ik wel of niet reageren. Kan ik echt iets bijdragen aan het gesprek? Ook ik zapte net als Kaaskopje langs de rubrieken en zag tot mijn vreugde weer eens wat bij Religie staan. Maar oef, zware kost....

Jasam, het duizelt me van al je tekst, dit zijn de heldere regels die zichzelf maar steeds blijven herhalen in mijn hoofd:
"Ik ben een "down to earth" type, die verantwoordelijk is voor alles wat in mijn leven gebeurt, ik heb het zelf gecreerd, onbewust en bewust, ook ziektes."

"Ik heb het zelf gecreeerd. Ook ziektes."
Ik word hier heel verdrietig van. Niet zozeer boos, maar wel dat ik denk, hoe kan je dat nou zeggen, denken? Ik ken een jongetje van 2 die kanker kreeg, tussen de longen, niet te opereren. Een kindje van 1 dag oud dat het niet redde. Een tweeling die gehandicapt geboren is. Moet ik doorgaan? Ons eigen kleine ventje.

Ik snap er gewoon niks van, helemaal niks.

Je doet mensen verdriet met je uitspraken.
Misschien bedoel je het minder zwart-wit en lees ik het niet goed. Sorry dan.

@all

Er wordt inderdaad totaal misbegrepen wat ik probeer te zeggen.
Het is ook geenszins mijn bedoeling geweest om mensen te kwetsen.

Simpel verteld: op nanocelniveau zijn we allemaal één, één leven
één God, die zichzelf op individueel niveau manifesteert in de fysieke wereld, waar alles met elkaar verbonden is. Alles.
En pas wanneer dat alles in harmonie met elkaar leeft, geen mens, plant of dier mishandelt, verdrukt, verminkt, verziekt, verpest of vermoord wordt, pas dan zal de energie van de Godheid volledig door alles heen stromen en zullen ziektes en ellende oplossen.

De mensheid weigert klassikaal actie te ondernemen.
We zijn één, of we nu Chinees, Afrikaan, paard, moslim of boom of wat dan ook, zijn.

eigen schuld

..en ja, ziektes kunnen ook onze eigen schuld zijn.
Stress, kwaadheid, haat, negativiteit, maar ook alcoholgebruik, medicijngebruik, eetgewoonten, roken, drugsgebruik en al dat soort dingen hebben effect op cellulair niveau.

en hier laat ik het bij, of je snapt wat ik probeer te zeggen, of je begrijpt het niet.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-12-2013 om 17:18

Kul

De mens onderneemt heus wel actie want de mens is niet stom. Ik zie, lees en hoor genoeg goede dingen. Verder, ook al zou alles en iedereen op de wereld gezamenlijk in pais en vree leven (wat een utopie is), zouden er nog steeds ziektes en natuurrampen zijn. De natuur laat zich niet bedwingen. Dieren zullen planten blijven eten en elkaar blijven doden om te overleven. Wij mensen kunnen heel wat bewerkstelligen maar het is kul om te denken en te beweren dat als de harmonie er is, er ook geen ziektes, ongelukken of natuurrampen zullen zijn.
Het streven naar zulke perfectie is een onzinnig, irrealistisch streven en wordt ook niet als zodanig letterlijk bedoeld verkondigd in de oude religies; of het nu gaat om het Boeddhisme, het Christen dom of welke andere religie dan ook. Ik vrees dat je zoveel hebt gelezen dat je de klok wel hebt horen luiden maar totaal niet meer weet waar de klepel hangt. Bekend fenomeen bij goedgelovige mensen die wanhopig zoeken naar antwoorden, zelfinzicht en de zin van het leven.
Als mens doe je je best (en God of hoe je het dan ook wilt noemen doet de rest) en verder accepteer je dat ellendige dingen onderdeel zijn van het leven en probeer je daarvan te leren en sterker te worden. Om zo jezelf en anderen te kunnen helpen. Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen. Helaas is het leven al te vaak oneerlijk maar het is zoals het is. Een onschuldig kind dat opeens wordt weggerukt uit dit leven door bijvoorbeeld een ziekte is verdomd oneerlijk en onbegrijpelijk maar daar heb jij als mens en als persoon geen schuld aan. Er is niets wat je als mens, als ouder zou kunnen doen om dat te voorkomen. Er is ook geen God die dit soort vreselijke zaken laat gebeuren. Het is helaas gewoon onderdeel van het leven. En zoals met alles heeft het leven een prachtige kant, maar ook een afschuwelijke keerzijde. Accepteer dit, blijf positief en doe wat jij als persoon, als individu, kan om je medemens te helpen. Dan ben je goed bezig.

KHS

KHS

10-12-2013 om 18:19

Jasam

"En pas wanneer dat alles in harmonie met elkaar leeft, geen mens, plant of dier mishandelt, verdrukt, verminkt, verziekt, verpest of vermoord wordt, pas dan zal de energie van de Godheid volledig door alles heen stromen en zullen ziektes en ellende oplossen"

Dat zal hier op aarde nooit gebeuren, daarom houden verschillende geloven zich vast aan het paradijs, het hiernamaals, reincarnatie etc. De goddelijke en liefdevolle perfectie in jouw visie is onbereikbaar hier op aarde. Dus een kindje van 2 met kanker heeft dit te danken aan een chinees die levende pelsdieren stroopt? Zo'n God vindt ik onnoemelijk wreed en nog wreder vindt ik degenen die dit soort geloof aanhangen. Ik vind jouw visie zo ongelofelijk schrijnend en kwetsend, je moet wel iets heel traumatisch hebben meegemaakt dat dit jou troost kan bieden. Of je gebruikt het als vlucht voor je eigen verantwoordelijkheden.......De wereld is imperfect, ik dus ook, dus mijn fouten komen eigenlijk door andermans fouten, dus ongeacht hoe goed ik het ook doe, de uitkomst is altijd hetzelfde en niet mijn schuld.

Dat je daar vrede in kan/wil vinden, soit, anderen raken aan de drank. Maar dat je dit met droge ogen vanuit jezelf gekozen verheven troon aan anderen als de waarheid verkondigd vindt ik op zijn zachtst gezegd laakbaar en verre van liefdevol. Je vloekt in eigen kerk....

eh...

"En pas wanneer dat alles in harmonie met elkaar leeft, geen mens, plant of dier mishandelt, verdrukt, verminkt, verziekt, verpest of vermoord wordt, pas dan zal de energie van de Godheid volledig door alles heen stromen en zullen ziektes en ellende oplossen"

En wat moeten we eten dan?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-12-2013 om 19:35

Jippox

Niemand, mens of dier, hoeft meer te eten; wij zijn dan verheven schepsels en worden allen gevoed met de energie van de Godheid want we zijn Verlicht Logisch toch?

Oke, nog één keer dan

Welk effect op cellulair niveau denken jullie dat onderstaande zaken hebben?

-Atoomproeven
-anti-bioticagebruik, hormonen, medicijnen, middelen als cytostatica (wat komt er in het grondwater via het riool en wat in de planten en wat via het kraanwater weer terug, resistentie)
-ontbladeringsmiddel
-pesticiden (wat komt er in het gewas en op je bord)
-genetische manipulatie van zaden en gewassen
-megastallen, met enorme mestoverschotten en uitbraken van de idiootste ziektes (CO2 overbelasting, broeikaseffect, mishandeling, klimaatsverandering- nog steeds geen klimaattopovereenkomst)
-stralingen, medicinale, tele en door ozonlaag vermindering
-chemische wapens
-overmatig veel verpakkingsmateriaal, tasjes, coatings, plastics
-conventionele wapens
-enzovoort

en je loopt echt wel met oogkleppen op als je blijft beweren dat de mensheid er zoveel hij kan aan doet, om deze planeet gezond en leefbaar te houden voor kinderen en kleinkinderen. Dat dit geen enkele schuld aan onszelf geeft dat er de meest vreemdsoortige ziektes ontstaan.
Het draait alleen maar om geld, winst, meer en beter, men maalt in het geheel niet om de gevolgen van deze instelling.

@ Jippox - de vraag is meer, wat zouden we beter niet kunnen eten.

pfoe

Als je er dan echt zo over denkt, waarom zet je dan in vredesnaam 6 kinderen op deze wereld? En dan lukt het je ook nog niet eens om daarmee in harmonie te blijven. Niet zo'n beste bijdrage aan deze wereld hoor, zo roep je natuurlijk wel heel gruwelijke zaken over jezelf af...

Mijn advies: verdiep je (nog) eens in wat positievere religies. Wellicht is er dan nog hoop voor je (èn voor deze wereld).

wandelgek

wandelgek

10-12-2013 om 21:12

Jasam

Ik maak me zorgen om je.

Ik vind dat je erg somber klinkt. Daarnaast lijk je door te slaan in je gedachtestromen. Ik weet dat jij alles glashelder en zuiver zult ervaren, wat je hier schrijft. Maar het is voor je medemensen echt bijna niet te volgen en klinkt geobsedeerd.

Ik maak me bijvoorbeeld zorgen over deze zinnen:
'Sta je wel eens stil bij elke gedachte die door je hoofd schiet.
Controleer je deze ook wel op de inhoud?'

Dat klinkt manisch. Stilstaan bij iedere gedachte? Dat is niet alleen onmogelijk, maar ook onwenselijk en (psychisch) ziekmakend. Als iemand dat gaat proberen, put diegene zich psychisch uit en raakt vervolgens het contact met de werkelijkheid kwijt. Ik raad het je dus met klem af.

Het klinkt alsof je 'vast' zit in sombere gedachtepatronen, waarbij je je eigen aandeel enerzijds overschat (alle ziekte komt doordat ík me niet goed gedraag) en anderzijds onderschat (het ligt aan de 'mensheid', wij zijn met zijn alle niet goed genoeg, ik kan daar niets aan doen, ik ben slachtoffer van de slechtheid van anderen).

Het is verstandig om als zulke gedachten bij je opkomen, er niet te lang bij stil te staan. Ga naar buiten, eet voldoende, eet gezond, beweeg voldoende, slaap voldoende. Zorg voor jezelf. Als dat niet lukt, vraag dan hulp. Als je blieft. Dat is echt heel belangrijk hoor!

Is er iemand in je omgeving waarmee je over deze dingen kunt spreken? Ik zou het fijn vinden, als je hier met iemand over gaat spreken.

nadenken

@Jippox Er zijn veel fouten die ik in mijn leven heb gemaakt, en zeker nog zal maken ook, maar mijn kinderen zijn een goede beslissing geweest. In een heel grijs verleden was er eens een programma van Mies Bouwman, 1 van de 8, heette dat. Daar was een vrouw die 13 kinderen had. Mies vroeg haar, als je je leven over zou mogen doen wat zou je dan anders doen? Wel zegt deze vrouw, dan zou ik het bij hooguit 3 kinderen houden. (Wel zeg maar even welke 10 je weg wilt doen.)

@Wandelgek, dank je voor je bezorgdheid. Maar ik ben van nature een heel vrolijk persoon, ik lach veel, ik geniet van het leven hier, ik voel me zeer bevoorrecht op 80% van de wereldbevolking. Ik denk echter wel na over hoe alles anders zou kunnen.
Wat ik eraan kan doen, hoe ik dat kan doorgeven aan anderen, hoe ik mensen bewust kan maken van de enorme verschillen en oneerlijke verdeling, waarom de westerse wereld overspoeld wordt door mensen die een beter leven wensen voor zichzelf en hun familie, de onnadenkendheid op het gebied van keuzes die je kunt maken in wat je eet, en hoe bewust je bent van wat je je geest binnen laat via alle media. Hang je elke avond voor de beeldbuis en laat je jezelf volgieten met allerlei sh*t of ga je bewust op zoek naar een goed boek of goed programma.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.