Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Nieuwetijdskindje + herkenningspunten


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

18-12-2010 om 08:54

Simpel

Paranormale gaven bestaan niet, want ze gaan uit van buitenzintuiglijke waarneming. Talloze onderzoeken bevestigen dat deze vorm van waarneming niet bestaat. Alles wat erop lijkt, is toeval of heeft een wetenschappelijk verklaarbare oorzaak. Het is dus niet zo handig en wellicht zelfs kwalijk om een kind te bevestigen in waanvoorstellingen.
Verder valt mijn kaak op de vloer als ik zie hoe Onno even uit de losse pols paranormaliteit en alternatieve geneeskunde samenvoegt als ware het een langgetrouwd stel. Nog even en hij begint over aliens.
Groetjes
Massi (pakt vast een aluhoedje)

Fiorucci

Fiorucci

18-12-2010 om 16:22

Massi

Ik heb weleens een ouder gesproken die er oprecht van overtuigd was dat Indigo/nieuwetijds/kristalkinderen werkelijk van outer space kwamen....

Massi Nissa

Massi Nissa

19-12-2010 om 08:42

Fiorucci

Dat meen je niet? Ik lig in een deuk, zie je wel, ik heb ook buitenzintuiglijke invallen!
Mijn kind zag er op de echo trouwens behoorlijk alien uit, maar dat is later toch leuk bijgetrokken.
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

19-12-2010 om 09:55

Massi

Ze was bloedserieus..

Nancy

Nancy

19-12-2010 om 19:04

Paranormale kinderen

1 van de kinderen uit 'n aflevering Paranormale Kinderen zit bij mijn dochter op school. Hij is een buitengewoon, normaal aardig jochie en heeft een paranormale gave. De kinderen bij hem op school weten dit, en gaan daardoor echt niet anders met hem om, het hoort bij hem. De juf van mijn dochter heeft de aflevering op school laten zien opdat ze hem nog beter kunnen begrijpen. Omdat mijn dochter en de jongen in kwestie op een school zit voor langdurig (lichamelijk) zieke kinderen wordt hier zowieso niet ge(ver)oordeeld over anders zijn. Ik kan niets met het begrip "nieuwetijdskinderen" mijn dochter voldoet aan zowat alles in het lijstje. Ik geloof echter wel dat paranormaal zijn wel iets is wat bestaat en waar sommige ouderen en ook kinderen mee moeten leren omgaan. Het is te hopen dat ze net als de jongen bij mijn dochter op school er begrip voor vinden in hun omgeving.....

Nav onno

Iemand schreef op een koude en heldere winterse dag:
"Paranormale gaven bestaan niet, want ze gaan uit van buitenzintuiglijke waarneming. Talloze onderzoeken bevestigen dat deze vorm van waarneming niet bestaat."

Ik dacht dat er ook wat onderzoeken waren geweest dat eea verklaard werd juist zeer scherpe zintuigenlijke waarnemingen en een factor logica. Als dat paranormaal is, dan 'geloof' ik er op die manier in Maar paranormaal en hocus pocus, nee. Maar goed, er is al eerder geconcludeerd dat niet iedereen hetzelfde verstaat bij bijv paranormaal.

"Verder valt mijn kaak op de vloer als ik zie hoe Onno even uit de losse pols paranormaliteit en alternatieve geneeskunde samenvoegt als ware het een langgetrouwd stel. Nog even en hij begint over aliens."

Van mijn part valt je kaak van 11 hoog, dat recht heb je.. en ik kan mij daar iets bij voorstellen. Dat is een mening.. maar om Onno vervolgens belachelijk te maken door woorden in de mond te leggen, vind ik ongemanierd.

Daarbij, wordt zo een stelling of discussie (zie originele posting) verdraaid, teniet gedaan etc. Open je eigen draadje over Onno, eat your hart out maar niet ten koste van een -al dan niet verdienend volgens jou het keurmerk 'serieus genoeg'- draadje dat niet door jou is gestart.

Wees het met m eens of niet, maar wat voor zin heeft het om elke keer weer die koeien uit die sloot te halen.. Ik krijg de neiging om te zeggen dat je respectvol hoort te zijn, maar ja.

Onno

Onno

24-12-2010 om 13:26

Irritant

Het is natuurlijk altijd irritant als er forumleden niet gehinderd door enige kennis van zaken reageren op een onderwerp.

Fiorucci

Fiorucci

24-12-2010 om 18:29

Onno

Ja, maar dat krijg je als je op een forum schrijft waar ouders van divers pluimage komen. Als je dat niet wilt, mot je een eigen forum oprichten waar louter mensen komen die helemaal los zijn op alternatieve geneeswijzen enzo. Maar joh, misschien leer je hier ook nog wat.

Gehinderd zijn

Onno schreef verbitterd:
"Het is natuurlijk altijd irritant als er forumleden niet gehinderd door enige kennis van zaken reageren op een onderwerp."

Schrijf daarvan een deel op jouw eigen conto: het lukt je kennelijk maar niet om enige kennis op zo'n manier over te brengen dat die prikkelt en aanzet tot meer willen weten over. Je reageert op zo danige manier dat je het tegendeel bereikt hebt: je hebt bereikt dat jijzelf, door jouw manier van reageren, en daarmee de onderwerpen die je na aan het hart liggen, niet serieus genomen wordt/worden. En daarmee heb je in dit forum lopen plassen op eigenlijk alles dat niet onder de strikte noemer "reguliere geneeskunde" valt. Probeer dan maar eens uit te leggen dat in academische ziekenhuizen ook haptonomie gedaan wordt en eea aan antroposofie (in de nicu)..

Het is niet alleen wat je brengt maar ook het hoe kan een factor zijn.

Enne,

nog bedankt Onno

Nancy

Nancy

25-12-2010 om 12:59

Kastanjet (ot)

Hallo Kanstanjet,

Ik kreeg vandaag de nieuwsbrief en moest meteen denken aan jouw posting vandaare mijn berichtje. In de nieuwsbrief stond na aanleiding van een website voor chronisch zieke kinderen (www.hebikdat.nl) dat onze kinderen zich niet ziek noemen. Ziek, dan heb je griep aldus 1 van de kinderen op de website. mooi he. Wilde ik even met je delen, maar wie weet heb je dezelfde nieuwsbrief wel ontvangen en zitten onze kinderen wel bij elkaar op school.....ik wens je hele fijne feestdagen. Een goede groet, Nancy

Marieke

Marieke

25-12-2010 om 14:12

Aller-aller-irritantst

Hoi Onno,
Het is nog heel veel ergerlijker als iemand jouw overtuigingen (zaken die je na aan het hart liggen) dermate imbeciel brengt, dat ieder weldenkend mens ze wel van de hand moet wijzen. Bewijs de goede zaak een dienst en hou je flitterdunne filosofietjes en egotripperij voor jezelf.
Marieke

Onno

Onno

25-12-2010 om 15:44

Judith (ot)

Het is hier algemeen bekend dat ik niet zo'n fan ben van de reguliere symptoombestrijding maar in dit draadje heb ik mij daar helemaal niet over uitgelaten. Ik weet niet met welk probleem sommige forumleden hier zitten maar als ik ik alles nalees wat ik hier geschreven heb kan ik er weinig aanstootgevends in vinden. Beter lezen misschien?

Onno

Onno schreef:
"Het is hier algemeen bekend dat ik niet zo'n fan ben van de reguliere symptoombestrijding maar in dit draadje heb ik mij daar helemaal niet over uitgelaten. Ik weet niet met welk probleem sommige forumleden hier zitten maar als ik ik alles nalees wat ik hier geschreven heb kan ik er weinig aanstootgevends in vinden. Beter lezen misschien? "

Kennelijk ga jij er vanuit dat jij objectief over je eigen functioneren kan oordelen ondanks alle kritische geluiden daarover (op dit forum). Klinkt als "wij van wc-eend, adviseren wc-eend). Nogmaals het gaat om de manier waarop. Is een blinde vlek misschien ?

Onno

Onno

25-12-2010 om 19:17

Judith

Ik begrijp echt wel dat een beetje in de knoop zit met jezelf maar als je gewoon leest wat ik in dit draadje geschreven heb is er niets mis mee.

"gewoon"

"Ik begrijp echt wel dat een beetje in de knoop zit met jezelf maar als je gewoon leest wat ik in dit draadje geschreven heb is er niets mis mee."

Jij bent niet objectief genoeg om over jouzelf te oordelen gezien alle reacties die je krijgt.

Fiorucci

Fiorucci

26-12-2010 om 08:32

Ah kijk onno

Wederom een neerbuigende sneer. Je snapt het echt niet he?

Onno

Vroeger had ik zo af en toe een paranormaal begaafd kind in de praktijk, nu zie ik ze bijna dagelijks. Gelukkig zijn er wel steeds meer ouders die aanvoelen dat de GGZ niet de juiste instelling is voor dit soort kinderen. ***

Zo, loop jij even lekker binnen qua inkomsten!

Paranormaal begaafd

Volgens mij heeft het meer te maken met een hoog intuïtief gevoel en magisch denken.
Het is mijn inziens zo fout om kinderen voor een dergelijk tv programma te gebruiken.

Positief brengen

Beste mama-aveen

Je schreef over nieuwetijds kindjes en poste een lijst met punten. Uit de posting kwam naar voren dat vanuit de benadering van nieuwe tijdskindjes/kristalkindjes vooral positief en bijzonder is. Gezien punten als:
Ze huilen vaak als baby, zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken, ze hebben moeite met de motoriek, hebben soms dyslexie of dyscalculie, ze hebben vaak voedselintoleranties, ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen, soms astma, ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden., ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig.

Ik zie hierin een kind dat het moeilijk heeft en hulp nodig heeft. Dit alles is te verklaren uit een onvolledig neurologisch systeem dat, zonder de juiste hulp, vastloopt in de ontwikkeling.

Als je dit aankijkt en denkt, goh wat een kind, krijgt het nooit de aandacht die het nodig heeft.

Als jij jullie kind hierin herkennen zou ik het laten onderzoeken. Een kind met Adhd is niet vooral bijzonder maar heeft vooral hulp nodig. Of dat nu zonder medicatie is of met.

Pluk53

Pluk53

06-01-2011 om 14:09

Mama-aveen

waar ben je? Of hebben de reacties je afgeschrikt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.