Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Jujube

Jujube

23-10-2008 om 15:20

Sander chan


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

10-11-2008 om 12:15

Martijn ken ik niet?

Tussen je oren

Maylise:"Ik hou gewoon niet zo van mensen die van alles stellig beweren zonder enig bewijs. "
In dit geval zit je veronderstelling dat er stellig beweerd wordt, volledig tussen je eigen oren. Je kunt jezelf verlossen.
Groet,
Miriam Lavell

Yta Chalne

Yta Chalne

10-11-2008 om 14:15

Nikus

Het is juist andersom, jarenlang is er geroepen dat pedofilie een geaardheid is, en dat je bent zoals je bent. Zo had ik vroeger een leraar geschiedenis die op tv kwam om promotie te maken voor die stichting Martijn...dat moest kunnen, toen. Tegenwoordig is de algemene tendens meer dat het een stoornis is. Het valt niet onder normale dingen als homofilie, het is een ongelijkwaardige relatie en als je daar behoefte aan het is er iets Goed Mis. Lijkt me logischer.

Jujube

Jujube

10-11-2008 om 15:43

Vind ik niet

Nikus: "De pedosexueel is wat anders dan de pedofiel."
Daar ben ik het niet mee eens. Ieder mens denkt aan sex, wil sex, is bezig met sex. Ook de pedofiel. Misschien probeert hij zich te onthouden van omgang met kinderen, maar hij fantaseert erover, hij masturbeert bij de gedachte aan kinderen, hij kijkt plaatjes en filmpjes op internet, etc. Je sexualiteit is een onderdeel van jezelf. Wat mij betreft is het niet los van elkaar te zien.
(Dat vind ik ook de grote fout die sommige christenen maken met hun gedachtengang over homo's. Je mag wel homo zijn maar niet praktiseren. Slaat nergens op! Want je bent er hoe dan ook toch mee bezig.)
Pedofilie vind ik van een heel ander kaliber; ongelijkwaardige 'relaties'. Niet goed in staat een volwaardige relatie met een volwassene aan te gaan. Er is sprake van macht. Ik vind het geen geaardheid.
Groet,
Jujube

Tirza G.

Tirza G.

10-11-2008 om 16:14

Homseksualiteit (jujube)

Kan ook twee vrouwen betreffen. Ik denk: ik zeg het even, omdat je het zo stellig over mannen hebt. Toch heb ik het idee, dat het tussen mannen meer veroordeeld wordt dan tussen vrouwen. Duidelijk een geval van de man-georienteerdheid van de bijbel zoals wij die kennen. Mannen zijn échte mannen, vrouwen zijn daaraan ondergeschikt, mannen die zich gedragen als vrouwen (seks hebben met een man) zijn eng, vies en bedreigend. Brrrrr, dat wil je als man toch niet, een soort vrouw zijn. Wat vróuwen onder en met elkaar doen is volstrekt niet interessant. Immers: níets wat vrouwen doet is interessant en zwanger maken kan sowieso altijd, homo of niet. Dus dat stukje is gewaarborgd.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

10-11-2008 om 16:16

Pedosexueel en pedofiel

Nikus: "De pedosexueel is wat anders dan de pedofiel."

Inderdaad. Een pedofiel is een pedosexueel die de kans nog niet heeft gekregen, om welke reden dan ook. Een soort christelijke pedosexueel zeg maar. Wel zijn, wel willen, wel aan denken, maar niet dóen. Kom je een heel eind mee binnen de CU.

Tirza

Jujube

Jujube

10-11-2008 om 16:56

Tirza

Lol, ja, het kan ook vrouwen betreffen. Maar omdat Sander Chan het hoofdonderwerp was ging ik even van mannen uit.
Ik zie in mijn omgeving ook dat lesbische stellen meer geaccepteerd worden dan mannelijke homokoppels. Twee mannen worden (vooral door heteromannen!) vaak vies gevonden. En hebben veel heteromannen niet de fantasie dat 2 vrouwen het met elkaar doen? En dat vinden ze dus wel okay.
En laten we het over de positie van de vrouw in de bijbel maar helemaal niet hebben......
Groet,
Jujube

Roos

Roos

11-11-2008 om 01:01

Nikus

Ik snap wel waarom Ellis de vergelijking maakte tussen homo's en pedofielen, maar ik vind het wel kwetsend overkomen. Als je vind dat het allebei een geaardheid is kan je toch ook de vergelijking tussen pedofielen en hetero's maken?
Ik vind pedofilie geen geaardheid, zie het ook meer als een stoornis. Maar natuurlijk is het nog steeds triest, ik neem aan dat niemand ervoor kiest zo te zijn. Of ik het veroordeel? Tja, ik denk het toch wel. Ik denk dat ik moeilijk om zou kunnen gaan met iemand in mijn vriendenkring die pedofiel is. En ik geloof toch ook niet dat ik mijn kinderen bij diegene zou laten logeren, hoe veroordelend en kwetsend dat ook is. En daar zit voor mij gelijk het grote verschil. áls pedofielen de fout in gaan en toegeven aan hun gevoel, gaat het gelijk zo heel erg fout. En seks is een sterke drang. Ik zou niet met het idee om kunnen gaan dat die vriend dan misschien wel met andere ogen naar mijn kinderen in het zwembadje in de tuin kijkt tijdens een gezellige zondagmiddag...
Aan de andere kant vind ik het inderdaad erg triest dat deze mensen bijna geen leven hebben op die manier, en mede door mij.
Mocht iemand zo verstandig zijn dat hij voor chemische castratie kiest, dan is hij van harte welkom overigens.
Roos

Roos

Roos

11-11-2008 om 11:08

Msk

Hm, nou ik heb me ook niet heel erg in chemische castratie verdiept moet ik zeggen. Maar voor mij is het wel een teken dat als iemand daar zelf voor kiest dat diegene er kennelijk alles aan wil doen om fouten te voorkomen, snap je? Ik weet niet of ik dan wel mijn kinderen bij diegene alleen zou laten. Aan de andere kant, we zijn ook weer geen beesten, we hebben zelfcontrole. Maar ja, om dan het risico toch te nemen met je kinderen. Ik weet het niet...ben blij dat ik er nooit voor heb gestaan.
Roos

Roos

Roos

12-11-2008 om 22:43

Nikus

Ik denk niet dat wij er in essentie zo heel anders over denken hoor. Ik vind mezelf eigenlijk ook niet zo heel rechtlijnig denken, waarin vind jij dat ik rechtlijnig denk?
Roos

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.