Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Adviezen gevraagd


JohanL

JohanL

24-08-2022 om 18:06 Topicstarter

Dank jullie wel voor het meedenken, het zet me aan het denken. Wij gaan vanavond samen uit eten. Ik heb wel weer ideeën om het gesprek te openen. Niet kijken wat er niet goed zou gaan maar waar zij van kan genieten. Ik ga niet beginnen over seksuologen ed. Maar ik ga voor mezelf wel een afspraak maken. Het zou zo leuk zijn als we hier nog wat winst kunnen behalen. 

Niet tijdens een etentje over seks gaan hebben als dat toch al zo'n gevoelig onderwerp is. Ik zou weglopen van tafel als mijn man dat zou doen. 

Plantenbak schreef op 24-08-2022 om 18:10:

Niet tijdens een etentje over seks gaan hebben als dat toch al zo'n gevoelig onderwerp is. Ik zou weglopen van tafel als mijn man dat zou doen.

Inderdaad! Niet tijdens uiteten aub. Laat haar genieten van het eten zonder weer over seks te moeten praten. 

JohanL

JohanL

25-08-2022 om 08:14 Topicstarter

Op advies ben ik er tijdens het eten niet over begonnen
Dingen lopen altijd anders dan je verwacht. Mijn vrouw had twee wijntjes op, we maakten een lange avondwandeling en ze begon tot mijn verbazing over ons sexleven. Ik kan me niet herinneren dat dat ooit eerder gebeurde. 
Als vanzelf noemde ze twee belangrijke behoeftes waarvan ik het bestaan nooit eerder vermoedde. Het is even wennen maar het voelt alsof er iets nieuws staat te gebeuren. Verbazingwekkend hoe de discussie hierboven waar mijn vrouw niets van weet samenvalt met de 'coming out' van mijn vrouw.

Ik ben blij voor je. Na 35 jaar durft ze dit eindelijk te vertellen. Wat een stap! Heb je haar bedankt en een compliment gegeven voor haar vertrouwen in jou?
Blijf kleine stapjes nemen, laat haar het tempo bepalen. Als je te snel gaat, beschadig je het vertrouwen misschien weer. 
Hopelijk gaat dit tot vooruitgang leiden.

JohanL

JohanL

25-08-2022 om 08:43 Topicstarter

Marianne76 schreef op 25-08-2022 om 08:34:

Ik ben blij voor je. Na 35 jaar durft ze dit eindelijk te vertellen. Wat een stap! Heb je haar bedankt en een compliment gegeven voor haar vertrouwen in jou?
Blijf kleine stapjes nemen, laat haar het tempo bepalen. Als je te snel gaat, beschadig je het vertrouwen misschien weer.
Hopelijk gaat dit tot vooruitgang leiden.

Dank je wel Marianne. Ja het zal nog wel een zoektocht worden maar positief. En van dat compliment... goede tip

Dit is het beste scenario. Het moet namelijk van haar komen. En de kans was ook best aanwezig dat zij er helemaal niet over zou gaan beginnen. Dat ze het wel heeft gedaan, is voor jullie beiden een grote stap vooruit.

Ja, leuk om te lezen. Het kan dus, na zoveel jaar

JohanL

JohanL

25-08-2022 om 09:07 Topicstarter

Index224 schreef op 25-08-2022 om 08:56:

Dit is het beste scenario. Het moet namelijk van haar komen. En de kans was ook best aanwezig dat zij er helemaal niet over zou gaan beginnen. Dat ze het wel heeft gedaan, is voor jullie beiden een grote stap vooruit.

In dit geval moet het vooral van mij komen. Ik moet mee in haar behoeftes dat vraagt aan mijn kant wel aanpassing. Dat is niet erg, als ze weer plezier krijgt in sex is dat ook gunstig voor mij. Maar ik moet wel even wennen.

JohanL schreef op 25-08-2022 om 09:07:

[..]

In dit geval moet het vooral van mij komen. Ik moet mee in haar behoeftes dat vraagt aan mijn kant wel aanpassing. Dat is niet erg, als ze weer plezier krijgt in sex is dat ook gunstig voor mij. Maar ik moet wel even wennen.

Zeker, maar het initiatief moet van haar komen. Geen aandringen meer. 

JohanL

JohanL

25-08-2022 om 09:12 Topicstarter

Index224 schreef op 25-08-2022 om 09:09:

[..]

Zeker, maar het initiatief moet van haar komen. Geen aandringen meer.

Niet helemaal. Ik moet aangeven dat ik me kan vinden in haar behoeftes. Ik heb wat bedenktijd gevraagd mijn vrouw weet wat ze wil en heeft een soort van haast. De druk ligt nu opeens bij mij   Maar ik voel dat mijn vrouw stappen wil maken en dat vind ik heel positief.

JohanL

JohanL

25-08-2022 om 10:39 Topicstarter

JohanL schreef op 25-08-2022 om 09:12:

[..]

De druk ligt nu opeens bij mij

Ik zal uit verder uitleggen. Mijn vrouw heeft een vrouw op het oog met wie ze wil onderzoeken hoe het is met een vrouw sex te hebben. Ze wil graag dat ik er bij ben maar ik mag alleen kijken en vooral niet meedoen.

Ik wil graag open staan voor deze stap. Ik ben de eerste bedpartner van mijn vrouw en ik vind het positief dat ze aangeeft waar haar behoeftes liggen. Aan de andere kant vind ik het spannend omdat je niet weet wat het gaat doen met onze relatie.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

25-08-2022 om 11:43

JohanL schreef op 25-08-2022 om 10:39:

[..]

Ik zal uit verder uitleggen. Mijn vrouw heeft een vrouw op het oog met wie ze wil onderzoeken hoe het is met een vrouw sex te hebben. Ze wil graag dat ik er bij ben maar ik mag alleen kijken en vooral niet meedoen.

Ik wil graag open staan voor deze stap. Ik ben de eerste bedpartner van mijn vrouw en ik vind het positief dat ze aangeeft waar haar behoeftes liggen. Aan de andere kant vind ik het spannend omdat je niet weet wat het gaat doen met onze relatie.

Soort vreemdgaan waar je bij staat dus?

Dus je vrouw denkt dat ze liever seks met een vrouw heeft. Jij mag dan wel toekijken? Heeft ze al een vrouw op het oog (gaat ze al vreemd)

Wil je dat? En wat nou als je vrouw inderdaad liever met een vrouw samen is.

Hoe helpt jou dit in jullie relatie? En je mag ook nee zeggen hè. 

Of willen jullie naar een andere vorm van relatie gaan. Wel samen maar je vrouw heeft er af en toe een vrouw bij en jij mag dan ook seks buiten de deur zoeken. Dat kan ook. Er zijn relaties waarin dit goed werkt maar wel met heldere afspraken. 

Zo, dat lijkt mij best pittig. Meeste mannen lijkt het heel spannend om toe te kijken. Maar niet mogen meedoen lijkt mij toch iets anders. Ik snap dat je er even over na wil denken. Met name over wat komt hierna. Daar zou ik over willen praten. Open huwelijk? Half open ( zij mag). Ik kan mij voorstellen dat jij graag penetratie sex zou willen. Dus wie weet? 

Ik zou het niet zien als bedreiging. Het is geen vreemdgaan voor degenen die dat hierboven roepen. Want je weet ervan. Ze informeert je vooraf. Tenminste zo lijkt het. Ik denk wel dat er al wat gebeurt is anders weet ze niet of die vrouw open staat voor dit. Toch? 

Maar fijn dat jullie dingen bespreekbaar maken op gebied van sex. 

Ben benieuwd waar het jullie brengt
 Toi toi. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.