Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Adviezen gevraagd


Aan de ene kant natuurlijk heel positief dat je vrouw dit zelf bespreekbaar heeft gemaakt. Maar ik vraag me met jouw beschrijving van jullie relatie en de seks tot nu toe meteen af (deed dat eigenlijk al) of je vrouw niet (misschien latent) lesbisch is? Dat zou naar mijn idee wel heel veel verklaren. Het lijkt me in ieder geval niet ondenkbaar.

Kleine stapjes lijkt me een goed advies. Maar als het inderdaad zo is dat ze eigenlijk op vrouwen valt, zou het ook heel snel kunnen gaan nu ze eindelijk die hoge drempel over is. Hoe dan ook spannende tijden voor jou en voor jullie. Ik kan je alleen maar aanraden om vooral je eigen tempo aan te houden en je niet te laten overhaasten. Jij wacht al 30 jaar op haar, dus dat moet ze toch wel op kunnen brengen.

Ik zou ook zoveel mogelijk helder proberen te krijgen wat haar idee is voordat jullie een stap op dit pad zetten. Hoe ziet zij de toekomst? Maar dat zal wel heel lastig zijn. Daar zal ze zelf ook nog niet echt een beeld bij hebben denk ik. Ik wil maar zeggen, kijk ervoor uit dat zij nu ineens van 0 naar 100 gaat en jij alleen achterblijft.

JohanL

JohanL

25-08-2022 om 12:14 Topicstarter

Anna Cara schreef op 25-08-2022 om 12:03:

Zo, dat lijkt mij best pittig. Meeste mannen lijkt het heel spannend om toe te kijken. Maar niet mogen meedoen lijkt mij toch iets anders. Ik snap dat je er even over na wil denken. Met name over wat komt hierna. Daar zou ik over willen praten. Open huwelijk? Half open ( zij mag). Ik kan mij voorstellen dat jij graag penetratie sex zou willen. Dus wie weet?

Ik zou het niet zien als bedreiging. Het is geen vreemdgaan voor degenen die dat hierboven roepen. Want je weet ervan. Ze informeert je vooraf. Tenminste zo lijkt het. Ik denk wel dat er al wat gebeurt is anders weet ze niet of die vrouw open staat voor dit. Toch?

Maar fijn dat jullie dingen bespreekbaar maken op gebied van sex.

Ben benieuwd waar het jullie brengt
Toi toi.

Ja je hebt gelijk. Ze hebben al wel gezoend en gefoezeld. Maar nog geen echte sex al fantaseren ze daar wel over. 

Het goede nieuws is dat ik bij mijn vrouw energie voel die ik lang gemist heb. Nu we hier staan weten we niet waar dit naar toe gaat. Ik heb niet veel behoefte aan een andere vrouw hoewel ik verlang naar penetratie. Ik zou willen dat de relatie weer beter wordt en dan gun ik haar sex met deze leuke vrouw. Om alleen maar toe te kijken is wel een dingetje voor mij, maar daar zijn we nu ook weer over in gesprek.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

25-08-2022 om 12:15

Anna Cara schreef op 25-08-2022 om 12:03:

Zo, dat lijkt mij best pittig. Meeste mannen lijkt het heel spannend om toe te kijken. Maar niet mogen meedoen lijkt mij toch iets anders. Ik snap dat je er even over na wil denken. Met name over wat komt hierna. Daar zou ik over willen praten. Open huwelijk? Half open ( zij mag). Ik kan mij voorstellen dat jij graag penetratie sex zou willen. Dus wie weet?

Ik zou het niet zien als bedreiging. Het is geen vreemdgaan voor degenen die dat hierboven roepen. Want je weet ervan. Ze informeert je vooraf. Tenminste zo lijkt het. Ik denk wel dat er al wat gebeurt is anders weet ze niet of die vrouw open staat voor dit. Toch?

Maar fijn dat jullie dingen bespreekbaar maken op gebied van sex.

Ben benieuwd waar het jullie brengt
Toi toi.

Ik zou dit toch wel als een bedreiging zien, het kwartje kan ook de andere kant opvallen. Ik zou dit pas oke vinden als ik zelf ook mag.

JohanL

JohanL

25-08-2022 om 12:17 Topicstarter

Jonagold schreef op 25-08-2022 om 12:12:

Aan de ene kant natuurlijk heel positief dat je vrouw dit zelf bespreekbaar heeft gemaakt. Maar ik vraag me met jouw beschrijving van jullie relatie en de seks tot nu toe meteen af (deed dat eigenlijk al) of je vrouw niet (misschien latent) lesbisch is? Dat zou naar mijn idee wel heel veel verklaren. Het lijkt me in ieder geval niet ondenkbaar.

Kleine stapjes lijkt me een goed advies. Maar als het inderdaad zo is dat ze eigenlijk op vrouwen valt, zou het ook heel snel kunnen gaan nu ze eindelijk die hoge drempel over is. Hoe dan ook spannende tijden voor jou en voor jullie. Ik kan je alleen maar aanraden om vooral je eigen tempo aan te houden en je niet te laten overhaasten. Jij wacht al 30 jaar op haar, dus dat moet ze toch wel op kunnen brengen.

Ik zou ook zoveel mogelijk helder proberen te krijgen wat haar idee is voordat jullie een stap op dit pad zetten. Hoe ziet zij de toekomst? Maar dat zal wel heel lastig zijn. Daar zal ze zelf ook nog niet echt een beeld bij hebben denk ik. Ik wil maar zeggen, kijk ervoor uit dat zij nu ineens van 0 naar 100 gaat en jij alleen achterblijft.

Dank je wel Jonagold voor je adviezen. Ik neem ze mee.

Maar wist jij dan van dit contact en dat het deze richting uit was gegaan? 
Of ben jij hier allemaal buiten gehouden? 

Battle-Royale schreef op 25-08-2022 om 12:15:

[..]

Ik zou dit toch wel als een bedreiging zien, het kwartje kan ook de andere kant opvallen. Ik zou dit pas oke vinden als ik zelf ook mag.

Het kwartje is al aan het rollen. Het is out the box. Vrouw heeft al gerommeld. Ze wil meer. Ze wil sex met deze vrouw. Niet zomaar een vrouw. Deze vrouw. 

Ik vind het super stoer dat Johan open staat voor het onderzoeken van dit pad. Tegenhouden kan eigenlijk niet meer. 

En ja, ze is dus al vreemdgegaan. Of wist je dit Johan? Heel naar if not. Het vertellen vind ik wel heel positief (als bedrogen vrouw). Openheid en eerlijkheid kan nu veel brengen. En Johan zat toch al met dingen...

Ik zou me toch wel aardig gepasseerd voelen als ik serieus me in allerlei bochten wring om rekening te houden met de ander en dan ineens dit. Maar goed, ik ben Johan de topicstarter niet. Ik heb weer een tip: blijf dicht bij jezelf. Seks is fijn, ook voor jou, niet alleen voor haar.

JohanL schreef op 25-08-2022 om 12:14:

[..]

Ja je hebt gelijk. Ze hebben al wel gezoend en gefoezeld. Maar nog geen echte sex al fantaseren ze daar wel over.

Het goede nieuws is dat ik bij mijn vrouw energie voel die ik lang gemist heb. Nu we hier staan weten we niet waar dit naar toe gaat. Ik heb niet veel behoefte aan een andere vrouw hoewel ik verlang naar penetratie. Ik zou willen dat de relatie weer beter wordt en dan gun ik haar sex met deze leuke vrouw. Om alleen maar toe te kijken is wel een dingetje voor mij, maar daar zijn we nu ook weer over in gesprek.

Ja, dat snap ik. Maar wees voorzichtig in hoever jij wil gaan voor een betere relatie. Ga niet over je eigen grenzen. En ik zou, voor ik toeschouwer zou willen zijn bij seks van mijn partner met een ander (of dat nou met hetzelfde geslacht is of het andere) heel zeker willen weten dat het bij seks blijft. Ik denk zomaar van niet. En dan zou ik toch echt heel feestelijk bedanken voor toekijken hoe mijn partner onder het mom van 'we hebben het vooraf besproken, dus dan is het geen vreemdgaan' seks heeft met degene die hij eigenlijk liever als partner heeft. Maar dat is geheel invulling van mijn kant en natuurlijk hoeft dat echt niet het geval te zijn.

Ik denk, nu ik er wat langer over nadenk, dat ik in dit stadium al relatietherapie in zou zetten. Dit is iets wat al jullie hele relatie speelt, en wat heel bepalend zal zijn voor de toekomst van jullie relatie. Misschien is dat wel te groot en onbekend om met zijn tweetjes aan te gaan. Ook lijkt het me heel prettig om iemand te hebben die objectief (voor zover dat gaat) kan vaststellen of alle partijen (ook die andere vrouw misschien) wel echt gehoord en gezien worden en dat er met respect voor ieders wensen en grenzen onderzocht wordt waar dit toe kan leiden.

Ik vroeg me ook nog af Johan, weet die andere vrouw van jouw bestaan? Is er al een kennismaking afgesproken? Ik zou ook echt wel willen weten hoever deze relatie al gaat. Hoe lang kennen ze elkaar? Hoe vaak hebben ze elkaar gezien? Hoe ver zijn ze al gegaan? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

25-08-2022 om 13:23

Anna Cara schreef op 25-08-2022 om 12:34:

[..]

Het kwartje is al aan het rollen. Het is out the box. Vrouw heeft al gerommeld. Ze wil meer. Ze wil sex met deze vrouw. Niet zomaar een vrouw. Deze vrouw.

Ik vind het super stoer dat Johan open staat voor het onderzoeken van dit pad. Tegenhouden kan eigenlijk niet meer.

En ja, ze is dus al vreemdgegaan. Of wist je dit Johan? Heel naar if not. Het vertellen vind ik wel heel positief (als bedrogen vrouw). Openheid en eerlijkheid kan nu veel brengen. En Johan zat toch al met dingen...

Tja wat is stoer? Johan krijgt nu ook niks en als hij hier niet in mee gaat krijgt ie waarschijnlijk nog steeds niets. Ik vraag me dan wel af wat hij hieruit wil halen. Het is niet alsof 1 keer seksen met een vrouw alles oplost. Johan loopt waarschijnlijk ook grote kans om in zn uppie achter te blijven.

Battle-Royale schreef op 25-08-2022 om 13:23:

[..]

Tja wat is stoer? Johan krijgt nu ook niks en als hij hier niet in mee gaat krijgt ie waarschijnlijk nog steeds niets. Ik vraag me dan wel af wat hij hieruit wil halen. Het is niet alsof 1 keer seksen met een vrouw alles oplost. Johan loopt waarschijnlijk ook grote kans om in zn uppie achter te blijven.

Vind het ook niet bepaald stoer om maar te doen wat je wilt en dat de partner daar voor openstaat; vrij grenzeloos om zo te denken dat je krijgt wat je wilt. Ik vind het wel grensoverschrijdend van partner en Johan staat er straks als een Jan Doedel bij hoe zn vrouw de bloemetjes buitenzet. Johan lijkt te denken dat dit hoop voor beiden biedt en hem wat zal opleveren, maar ik denk niet dat dat de insteek van partner is. Ja, zolang ze openlijk kan proberen misschien...maar ze zal haar hart maar verliezen.

Ik denk dat het een recept wordt voor een gebroken hart voor TO. 

JohanL

JohanL

25-08-2022 om 14:16 Topicstarter

Beste mensen. Dank voor jullie meedenken en adviezen. Het zijn voor mij bizarre dagen. Ik heb nu tijd nodig om met mijn vrouw te praten en dan lukt het me niet op jullie lieve reacties te reageren. Tot later.

Marianne76 schreef op 25-08-2022 om 08:34:

Ik ben blij voor je. Na 35 jaar durft ze dit eindelijk te vertellen. Wat een stap! Heb je haar bedankt en een compliment gegeven voor haar vertrouwen in jou?
Blijf kleine stapjes nemen, laat haar het tempo bepalen. Als je te snel gaat, beschadig je het vertrouwen misschien weer.
Hopelijk gaat dit tot vooruitgang leiden.

Nu ik weet waar het over gaat, zou ik zeggen: nog steeds kleine stapjes, maar dan voor jou.

Eerst maar eens laten bezinken bedenken wat je ervan vindt. Bespreken met je vrouw wat ze ervan verwacht en hoe ze de toekomst ziet. Of ze het ook goed vindt dat jij met iemand anders zoent en fantaseert over seks. Jij zit immers ook met onvervulde verlangens. Zo ja, hoe ziet ze dat verder gaan?

Als je het misschien een kans wilt geven, is het niet meer dan redelijk dat je die andere vrouw eerst rustig leert kennen. Bijvoorbeeld een drankje op neutraal terrein. Daarna eens uit eten. En dan beslissen of jij haar ook slaapkamermateriaal vindt. Nee zeggen mag ook, ga vooral je eigen grenzen niet over!

Dus neem kleine stapjes en ga bij elke stap rustig na of het nog fijn voelt voor jou.

Je bent naïef Johan...sterkte, en stel je eigen grenzen alsjeblieft 

JohanL schreef op 25-08-2022 om 14:16:

Beste mensen. Dank voor jullie meedenken en adviezen. Het zijn voor mij bizarre dagen. Ik heb nu tijd nodig om met mijn vrouw te praten en dan lukt het me niet op jullie lieve reacties te reageren. Tot later.

Sterkte, denk ook na dat als je vrouw niet van penetratie houdt, ze onder andere niet voor niets met een vrouw wil experimenteren. Denk dat de balans dan door zou slaan. Ze heeft dus blijkbaar wel voldoende seksuele gevoelens, alleen wellicht niet in de relatie man/vrouw, waar penetratie meestal wel bij komt kijken. 

Bewaak je grenzen, denk niet te oppervlakkig, vind niet tegen je zin dat je ervoor open moet staan om jouw deel te ontvangen. Nu komt het over ( ik zeg niet dat dat zo is) alsof jij maar wilt penetreren en dat de relatie dan wel oké is als je vrouw dat toelaat. Klinkt leuk, maar een win-winsituatie is toch anders. Ik wens je goede gesprekken. 

JohanL

JohanL

31-08-2022 om 12:54 Topicstarter

Beste mensen. Ik wil even terugkoppelen over de ontwikkelingen. 
Wij hebben een ontmoeting gehad met de vrouw waar mijn vrouw gevoelens voor ontwikkelde. Ik vond het een leuke vrouw. Toch bleek de magie uit de lucht, het is niet meer tot echte sex gekomen. Had ook te maken met verschil in verwachtingen. De vrouw is op zoek naar een lesbische relatie en mijn vrouw wil echt met mij verder. 
We denken er nu meer aan een trio met een vrouw waarbij ik volledig mee doe. We weten nog niet hoe we dit gaan aanpakken. Mijn vrouw vindt het lastig om hierin initiatief te nemen. Maar al met al ben ik blij met deze ontwikkelingen. Fijn is dat mijn vrouw en ik intiemer raken nu we in dit vaarwater zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.