Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Betrapt

Mijn vrouw en ik hebben na 25 jaar  samen nog steeds een actief seksleven. Nou wil het dat we vorig weekend alleen thuis waren en onze zoon van 20 een avondje weg was. 

Nadat we samen in bed gekropen waren, zijn we onze gang gegaan. Onze zoon is zonder dar wij het gemerkt hebbrn eerder thuis gekomen en kwam ons zeggen dat hij er was. Niet erg handig dus als je midden in een stevige partij zit... Hij schrok toen hij het zag en draaide zich meteen weer om. Wat moeten we hier mee?

Groetjes


Niets, Hooguit een keer rustig aangeven als hij nog een keer ‘s nachts thuis komt,  beter de volgende keer even aan kan kloppen.

Je zoon is 20, die snapt echt wel dat jullie sex hebben, en dat dat niet gestopt is nadat hij geboren is. 

Helemaal niks. Het is een grote jongen! Hij heeft vast al begrepen dat zijn actie niet handig was.

”Nou jongen, dat was vast voor ons allemaal heel ongemakkelijk. Volgende keer toch eerst maar even aankloppen.”
“Ja, pa. Inderdaad. Zal ik doen.”

Daarom hebben wij een slot op de slaapkamerdeur.
En als het licht bij ons uit is, komen ze sowieso niet meer binnen, dan gaan ze gelijk naar hun eigen kamer.

Ik heb het even voorgelegd aan mijn zoon van 21
"Wat moeten we hiermee?"
Volgens hem nooit meer over praten, dit is nooit gebeurd en hij zal nooit meer zomaar de kamer binnen komen.

WendelmoedM schreef op 19-11-2022 om 15:16:

Daarom hebben wij een slot op de slaapkamerdeur.
En als het licht bij ons uit is, komen ze sowieso niet meer binnen, dan gaan ze gelijk naar hun eigen kamer.

Even vwb dat 1e, ben je nooit bang voor bv brand of iets in die geest geweest of dat wanneer iemand niet goed wordt ( even zwartwit) je er niet meer uit kunt?

Vroeger iets dergelijks bij de hand gehad met een hartaanval van een dierbare, vandaar benieuwd. 

Ik heb zelfs snachts mijn voordeur niet op slot in verband daarmee.

Max88 schreef op 19-11-2022 om 16:52:

[..]

Even vwb dat 1e, ben je nooit bang voor bv brand of iets in die geest geweest of dat wanneer iemand niet goed wordt ( even zwartwit) je er niet meer uit kunt?

Vroeger iets dergelijks bij de hand gehad met een hartaanval van een dierbare, vandaar benieuwd.

Ik heb zelfs snachts mijn voordeur niet op slot in verband daarmee.

Een slaapkamerdeur trap je zo in. En je bent toch met z'n tweeën?

Sowieso was het veel handiger geweest om je kind van 6 al aan te leren dat er altijd geklopt wordt op een deur voor je binnenkomt. Ook als jij zijn kamer binnen wil komen.

Aiden schreef op 19-11-2022 om 16:59:

[..]

Een slaapkamerdeur trap je zo in. En je bent toch met z'n tweeën?

Sowieso was het veel handiger geweest om je kind van 6 al aan te leren dat er altijd geklopt wordt op een deur voor je binnenkomt. Ook als jij zijn kamer binnen wil komen.

Dat kregen ze in mijn geval dus niet voor elkaar, in het slot ging iets niet goed en ze kregen de deur in alle paniek niet open. Nog geen mobieltjes in die tijd en de laatkomer was er nog niet. 

Ik ben ook wel meer van de afspraken dan met sloten aan de gang gaan.


Max88 schreef op 19-11-2022 om 17:35:

[..]

Dat kregen ze in mijn geval dus niet voor elkaar, in het slot ging iets niet goed en ze kregen de deur in alle paniek niet open. Nog geen mobieltjes in die tijd en de laatkomer was er nog niet.

Ik ben ook wel meer van de afspraken dan met sloten aan de gang gaan.


Huh je gebruikt dat slot toch alleen als je seks hebt samen? Dan ben je toch niet alleen?

Aiden schreef op 19-11-2022 om 17:43:

[..]

Huh je gebruikt dat slot toch alleen als je seks hebt samen? Dan ben je toch niet alleen?

De ene was bezig met een eerste hartinfarct op 40-jarige leeftijd, de ander in paniek. Uiteindelijk goed afgelopen.

Allemaal heel naar maar een haakje op de deur is ook een slot he?

Wat raar om als onderwerp "betrapt" te gebruiken. Alsof je met iets illegaals bezig bent. Weet je zoon nog niet dat zolang er behoefte is en het mogelijk is mensen sex hebben samen. Dat mensen op latere leeftijd nog sexueel actief zijn. En dat de sex op leeftijd vaak heel bevredigend is. 

Max88 schreef op 19-11-2022 om 16:52:

[..]

Even vwb dat 1e, ben je nooit bang voor bv brand of iets in die geest geweest of dat wanneer iemand niet goed wordt ( even zwartwit) je er niet meer uit kunt?

Vroeger iets dergelijks bij de hand gehad met een hartaanval van een dierbare, vandaar benieuwd.

Ik heb zelfs snachts mijn voordeur niet op slot in verband daarmee.

Nee, zou niet weten waarom. De knop kan gewoon terug van het slot als we er weer uit willen (zou niet weten waarom de deur de hele nacht op slot moet trouwens) en natuurlijk zijn er extreme scenario's denkbaar maar dan ben je nergens veilig.  Bovendien, als je 112 belt komen ze toch wel door de voordeur, op slot of niet.


Aiden schreef op 19-11-2022 om 16:59:

[..]

Een slaapkamerdeur trap je zo in. En je bent toch met z'n tweeën?

Sowieso was het veel handiger geweest om je kind van 6 al aan te leren dat er altijd geklopt wordt op een deur voor je binnenkomt. Ook als jij zijn kamer binnen wil komen.

Jongste zoon kreeg hier ook een grendel op zijn deur, omdat zijn iets oudere zus nogal eens om zes uur smorgens zijn kamer binnenwandelde om te spelen ("hij was wakker hoor") en ook handig toen hij zich privé wilde kunnen aan kleden. Nog steeds horen we de grendel schuiven en dan weten we dat hij uit bed is. Nog een keer de grendel en hij komt de trap af.

Ja, je kunt ook afspraken maken. Maar met iemand die daar gewoon doorheen dendert ("he, er hangt een briefje met "NEE" op mijn deur!!" "ja, ik klopte toch eerst?") voelt het rustiger als er een fysieke grens is. En zo'n grendel trap je er in nood zo af maar dat gebeurt niet zomaar "per ongeluk". 

Sleutels hebben we ook bij sommige deuren, maar door een misverstand hebben we een keer een deur ingeslagen (man kreeg geen antwoord bij een dichte deur en raakte in paniek, maar kind was gewoon even een boodschap doen zonder dat te melden) en sindsdien worden deuren niet zoveel op slot gedaan. Het duurt toch even voor je een nieuwe deur hebt.

Max88 schreef op 19-11-2022 om 16:52:

[..]

Even vwb dat 1e, ben je nooit bang voor bv brand of iets in die geest geweest of dat wanneer iemand niet goed wordt ( even zwartwit) je er niet meer uit kunt?

Vroeger iets dergelijks bij de hand gehad met een hartaanval van een dierbare, vandaar benieuwd.

Ik heb zelfs snachts mijn voordeur niet op slot in verband daarmee.

Ik heb mijn voordeur op slot maar laat wel de sleutel erin. Zodat ik inderdaad in het donker (en stel met rook/brand, alleen maar de sleutel hoef om te draaien, maar hij kan van buiten niet zomaar open 'geflipperd' worden). Mijn vriend (lat) heeft dus zijn voordeur op slot en de sleutel ergens in een keukenkastje. Ik vind het een heel onprettig idee, maar kan hem niet aan zijn verstand brengen dat dat geen goed idee is. (ook de ramen beneden, die open kunnen, zijn dicht met slotjes) Nu heeft het huis gelukkig voldoende brandmelders, maar toch. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.