Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Borstvoeding geven aan partner

Goedemiddag Dames

Sinds dat ik bevallen ben en borstvoeding geef is ons kindje niet de enigste die bij mij drinkt. Mijn partner drinkt ook dagelijks bij mij. Het voelt heel geborgen en intiem om dit samen te delen. Het is een heel ander gevoel dan wanneer ik ons kindje voedt.

Nu was ik benieuwd of andere vrouwen ook hun partner voeden. En wat zij er van vinden.

Ik merk namelijk dat dit nog best een taboe is hier


Ja dat is een taboe. De meeste mensen vinden dat raar en een beetje onsmakelijk. Melk is voor de baby, niet voor een volwassen kerel. Die hoef je niet te voeden. Maar goed, als jullie er allebei blij van worden, lekker doen. Dan heb je toch ook geen erkenning nodig op een forum? Wat kan jou het schelen wat andere mensen doen. 

Dit meen je toch niet serieus?

Dat is zeker een taboe. En wat mij betreft blijft het dat ook. Maar dat neemt niet weg dat je daar anders over kunt denken natuurlijk. 

Wat mij betreft een terecht taboe inderdaad. Mijn partner is al lang en breed volwassen en voordat hij mij kende kon hij ook overleven zonder borstvoeding.
Nu heb ik helaas nooit borstvoeding kunnen geven aan mijn kind, maar als dat wel zo was geweest had mijn partner zeker niet bij mij mogen drinken. Ik krijg al hele nare rillingen bij het idee.

Melk is vanuit de natuur gezien voor zuigelingen van de betreffende soort, dus koemelk voor kalfjes etc. Maar omdat dit jouw eerste berichtje hier is, welkom! Hebben we tenminste een boeiend onderwerp

Als jullie dat fijn vinden. Het is niet gebruikelijk en jullie zijn vast uitzonderingen maar zolang jullie het samen zo goed vinden dan moet het maar doen. Het klinkt bij mij een beetje als de adult baby. Er zijn ook mensen die dat leuk vinden. Borstvoeding is daar ook een gewilde fantasie bij (documentaire gezien; ik heb nog nooit een echte adult baby gezien) 

Wel zou ik voorwaarden stellen. Melk is voor de baby en er wordt nooit geconcurreerd. De baby komt voor eten altijd eerst. 

Zelf heb ik bij intimiteit een heel ander beeld dan een volwassen man die uit borst van zijn vrouw drinkt.

De melkproductie wordt aangestuurd door de hoeveelheid behoefte. Zo ken ik een vrouw die beweerde zoveel melk te produceren dat ze een kopje voor haar buurjongetje afkolfde; gezonde melk was goed voor de groei. Dan denk ik, ja, als je nu geen kopje extra ging afkolven, had je ook geen gespannen volle borsten.
Dus in jouw situatie. Als zijn gezuig aan je borst prettig aanvoelt en jullie samen genieten, hoeft je die ervaring niet aan anderen te vertellen; privé. Maar als hij veel drinkt, heb je wel onnodige extra melkproductie. Het hangt er dus van af hoeveel je hem laat drinken.

Bijtje82

Bijtje82

17-02-2022 om 18:03

Voeden gaat ook mij veel te ver. Maar zowel ik als mijn toenmalige part er hebben wel eens geproeft hoe dat nou smaakt, gewoon pure nieuwsgierigheid. Maar dan heb ik het echt over druppeltjes en dan zeker niet uit de borst. 

Voor zover mij bekend verlies je op een gegeven moment ook de juiste zuigmethode om uit de borst te drinken. Gewoon zuigen vol staat dacht ik niet. Maar kan het mis hebben. 

Georgy

Georgy

19-02-2022 om 07:14

Wat mooi dat borstvoeding ook op een heel andere manier wat positiefs kan brengen. Ik vind het juist mooi en dapper en dat je dit deelt op een forum, daarmee draag je er aan bij dat het meer uit de taboe-sfeer komt. Ik ben zelf altijd blij als dingen uit taboe sferen komen, dat maakt de wereld mooier en echter en mensen kunnen immers altijd zelf aangeven als ze er niet over willen praten. Seksualiteit en intimiteit is heel persoonlijk en kan vele vormen aannemen. Als ik erg mijn best doe (en dat doe ik voor jou) kan ik me er iets bij voorstellen, ondanks dat ik er zelf geen behoefte aan heb. Ik geef borstvoeding en ik vind dit wel iets intiems, maar omdat ik het erg koppel in al mijn associaties aan kinderen kan mijn gevoel het moeilijk koppelen aan seksualiteit. Misschien is dit een vorm van in-of-the-box- denken in plaats van out of the box. Daarbij zijn mijn borsten altijd al een gebied dat ik  mijn partner liever niet laat aanraken. Dat is heel persoonlijk maar draagt wel bij aan het gevoel bij mij dat ik het niet zou willen. Nou moet ik wel vertellen dat mijn man er misschien anders over zou denken. Het is nooit zo ver gekomen maar hij raakt wel graag mijn borsten aan, heeft wel eens wat afgekolfde melk geprobeerd en ook wel eens even aan mijn tepel gezogen. Misschien om het eens te ervaren of toch ook omdat hij het prettig vindt, dat weet niet want ik haalde hem er gelijk af dus hij heeft het niet echt kunnen proberen. Het is natuurlijk ook een wonderlijk iets en iets wat mannen niet hebben, ik kan me er iets bij voorstellen dat het wel interessant kan zijn voor een man. Mooi als het een extra dimensie brengt aan jullie intimiteit als jullie je er allebei goed bij voelen en het niemand of jullie relatie niet schaadt. Als je de associatie met een baby vasthoudt dan staat het misschien de verhoudingen in de relatie in de weg? Anderzijds kan het ook tot een onschuldig spel van seksualiteit behoren. Maar nog belangrijker met out-of-the-box denken en daarmee out-of-the-box-ervaren hoeft die associatie van borstvoeding met baby’s die velen hebben helemaal niet in de weg te staan en kan het vast iets prachtigs zijn.

Ik geloof dat je je antwoorden hebt gekregen. Niet veel vrouwen geven hun partner borstvoeding samen met hun baby. Het is niet goed of fout, maar het is jouw keuze. Het kan helpen voor een lange, gezonde relatie. Wens je een mooi leven.

Flanagan schreef op 17-02-2022 om 17:49:

De melkproductie wordt aangestuurd door de hoeveelheid behoefte. Zo ken ik een vrouw die beweerde zoveel melk te produceren dat ze een kopje voor haar buurjongetje afkolfde; gezonde melk was goed voor de groei. Dan denk ik, ja, als je nu geen kopje extra ging afkolven, had je ook geen gespannen volle borsten.
Dus in jouw situatie. Als zijn gezuig aan je borst prettig aanvoelt en jullie samen genieten, hoeft je die ervaring niet aan anderen te vertellen; privé. Maar als hij veel drinkt, heb je wel onnodige extra melkproductie. Het hangt er dus van af hoeveel je hem laat drinken.

Dit vind ik dus echt heel raar. Ik zou zo'n buurvrouw ook echt gewoon wegsturen, mijn kind krijgt thuis genoeg te eten.
Donormelk voor kwetsbare baby's van wie de moeder zelf geen melk kan geven vind ik wat anders, maar dan is het ook op verzoek, niet op basis van aanbod.

Georgy

Georgy

19-02-2022 om 12:35

Ik heb wel eens meegemaakt dat een boer mij aanbood om een kopje verse melk van zijn koeien te proeven. Dat is vergelijkbaar toch? We zijn het alleen niet gewend bij mensenmelk. Nou zijn er misschien kinderen allergisch voor koeienmelk zijn dat zou een reden zijn om het eventueel bij ouders na te vragen. 

Georgy

Georgy

19-02-2022 om 12:37

Als de kinderen op bezoek zijn bij de buren is het niet gek als ze wat drinken toch?

Georgy

Georgy

19-02-2022 om 12:45

Maar misschien liep het ook wel anders en vroeg de moeder zelf aan de buurvrouw of haar zoontje wat mocht. Dat staat er niet bij.

Als mijn kind ergens op bezoek is, mag ze best wat drinken, maar moedermelk zou ik echt heel vreemd vinden en ik heb daar geen prettig gevoel bij. Waarom zou een vrouw willekeurige kinderen die al lang en breed geen baby meer zijn nog moedermelk willen geven? 
Je hebt wel gelijk dat we dat bij koemelk wel normaal vinden. Het zal vast ergens te maken hebben met wat sociaal gezien gangbaar is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.