Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen seks meer willen na 'baby making'


Wintertype schreef op 28-11-2023 om 18:20:

Onterend is inderdaad het goede woord.

Het moeilijke is, dat hij echt twee gezichten heeft. Aan de ene kant is hij oprecht de leukste man die ik ooit heb ontmoet. Attent, sociaal, verantwoordelijk, grappig, betrouwbaar, supportive, etc. Daarnaast bestaat er dit gedrag. Ik weet dat hij in het verleden een nare seksuele ervaring heeft meegemaakt - onderzoek wijst uit dat dit (onbewust) dadergedrag in de hand kan werken. Misschien heb ik het inderdaad te lang goedgepraat.

Ik ben ook niet 'bang' om weg te gaan - ik ben economisch zelfstandig, hij is niet agressief of gevaarlijk oid. Ik WIL niet weg, omdat hij naast bovenstaande echt een leuke partner is. Hoe dan ook, er is helaas geen gesprek mogelijk. Misschien dan toch wachten tot hij er zelf over begint (over een jaar ws), en dan bezoek aan een seksuoloog eisen. Maarja, hoeveel nut heeft dat... therapie is imo niet zinvol als iemand er niet vol voor gaat.

Ja okay, natuurlijk is het heel  rot als hij zelf nare ervaringen heeft met seks. Maar dan moet hij daar aan werken en het niet via vervelend gedrag naar anderen voortzetten. Want dan ga jij iets dragen wat eigenlijk op zijn bordje hoort te liggen. 

Maar waarom kan je niet zeggen: ik wil samen hier aan werken maar ik ga niet meer seks hebben op die manier? 

"therapie is imo niet zinvol als iemand er niet vol voor gaat."

Daar ben ik het echt niet mee eens. Veel mensen durven er niet aan te beginnen,  of hebben er compleet foute ideeën over, en zeggen daarom dat ze niet willen. Maar als ze eenmaal begonnen zijn, kan het zomaar enorm meevallen. Dus vraag of hij het in elk geval 3x wil proberen, zou ik zeggen.

Marianne76 schreef op 28-11-2023 om 19:04:

"therapie is imo niet zinvol als iemand er niet vol voor gaat."