Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen seks meer willen na 'baby making'


Wintertype schreef op 28-11-2023 om 18:20:

Onterend is inderdaad het goede woord.

Het moeilijke is, dat hij echt twee gezichten heeft. Aan de ene kant is hij oprecht de leukste man die ik ooit heb ontmoet. Attent, sociaal, verantwoordelijk, grappig, betrouwbaar, supportive, etc. Daarnaast bestaat er dit gedrag. Ik weet dat hij in het verleden een nare seksuele ervaring heeft meegemaakt - onderzoek wijst uit dat dit (onbewust) dadergedrag in de hand kan werken. Misschien heb ik het inderdaad te lang goedgepraat.

Ik ben ook niet 'bang' om weg te gaan - ik ben economisch zelfstandig, hij is niet agressief of gevaarlijk oid. Ik WIL niet weg, omdat hij naast bovenstaande echt een leuke partner is. Hoe dan ook, er is helaas geen gesprek mogelijk. Misschien dan toch wachten tot hij er zelf over begint (over een jaar ws), en dan bezoek aan een seksuoloog eisen. Maarja, hoeveel nut heeft dat... therapie is imo niet zinvol als iemand er niet vol voor gaat.

Ja okay, natuurlijk is het heel  rot als hij zelf nare ervaringen heeft met seks. Maar dan moet hij daar aan werken en het niet via vervelend gedrag naar anderen voortzetten. Want dan ga jij iets dragen wat eigenlijk op zijn bordje hoort te liggen. 

Maar waarom kan je niet zeggen: ik wil samen hier aan werken maar ik ga niet meer seks hebben op die manier? 

"therapie is imo niet zinvol als iemand er niet vol voor gaat."

Daar ben ik het echt niet mee eens. Veel mensen durven er niet aan te beginnen,  of hebben er compleet foute ideeën over, en zeggen daarom dat ze niet willen. Maar als ze eenmaal begonnen zijn, kan het zomaar enorm meevallen. Dus vraag of hij het in elk geval 3x wil proberen, zou ik zeggen.

Marianne76 schreef op 28-11-2023 om 19:04:

"therapie is imo niet zinvol als iemand er niet vol voor gaat."

Daar ben ik het echt niet mee eens. Veel mensen durven er niet aan te beginnen, of hebben er compleet foute ideeën over, en zeggen daarom dat ze niet willen. Maar als ze eenmaal begonnen zijn, kan het zomaar enorm meevallen. Dus vraag of hij het in elk geval 3x wil proberen, zou ik zeggen.

Nou zeker, en voor veel mensen is hun seksualiteit met derden bespreken erg eng. Maar zoals ik al over tantra zei: misschien is er winst te behalen als hij gaat beseffen dat het voor hem er ook leuker op wordt als hij dit aangaat. 

Maar vooralsnog moet er wel bereidheid zijn.  En hij mag ook gewoon wat aardiger worden op dit gebied. 

Krijgt je man ook iets terug of is seks de beloning?

Tja ik zeg toch ook dat je hierover moet gaan praten. Of je gaat samen naar relatie therapie, of je gaat eerst alleen en kijkt hoe je het dan zelf kan aankaarten met hem. Maar zoals het nu gaat, zo wil je het niet meer. Maar goed, misschien moet niet eens aangeven hoe je het niet wil, maar vooral hoe je het vanaf nu wel wil (want je gaf aan dat het al eerder ook met vlagen niet echt goed ging) en overleg met hem hoe hij daar over denkt. Maar ik zou daar zeker geen jaar op gaan wachten, ga het gesprek aan, want zo wordt het er denk ik ook niet gezelliger op.

to iemand die zijn partner dit aandoet is geen leuke partner! En dit is echt niet ok. Het lijkt wel een soort vrijwillige verkrachting (sorry voor het woord). Jij ondergaat tegen je zin seksuele handelingen. En hebt daar zelfs een trauma door opgelopen. En hoe langer jij hem seks ontzegt hoe onaangenamer de sfeer zal worden. Hij is zich nu al aan het afreageren. 

En een jaar gaan lopen afwachten tot hij iets gaat doen? Kom op zeg jullie zijn volwassen mensen. Geen kleuters die gaan afwachten tot iemand iets doet. Hoe zie je de toekomst? Als het tijd is voor kind nummer 2 ogen dicht en tanden op elkaar. En na afloop snel onder de douche om hem van je af te spoelen? Slapen in aparte slaapkamers. Of wachten tot hij na jaren weigeren zo gefrustreerd is dat hij het elders gaat zoeken of zich echt gaat afreageren? 

Seks tegen haar zin zou ik het niet noemen. Ik denk eerder dat het op seksgebied gewoon niet matcht. En ook nooit heeft gedaan. 

ik begrijp dat als je een kind wil er soms seks moet gebeuren maar dat hoeft als je ovulatietesten gebruikt ook maar een keer per maand of twee voor de zekerheid dus hoe kan het nou gebeuren dat het voor jouw man zo een moetje en lopendebandwerk werd? Liet jij hem elke dag zaad afgeven ofzo. Dat is voor die man ook niet leuk. Maak er wat van van de vrijpartij door zelf het goede voorbeeld te geven en laat er wat tijd tussen zodat jullie lust groeit. Kom zelf met voorspel en ga hem nu al helemaal niet pikstraf geven zolang. Als een man ergens chagrijnig van wordt is dat het. Dat is echt een relatiekiller. Verman jezelf en neem zelf eens initiatief om dit te doorbreken. Op deze manier ga je toch geen tweede kind maken. Dan voelt hij zich ook gebruikt. Nu krijgt hij niks en dan moet hij weer. Je moet ook eerlijk naar je eigen aandeel kijken. Je geeft hem niet eens een kus of knuffel meer. Wat een ellende. Ik was allang weggegaan als mijn man mij al ruim een jaar zo liefdeloos behandelde. 

Moederkareltje schreef op 28-11-2023 om 22:51:

Liet jij hem elke dag zaad afgeven ofzo. Dat is voor die man ook niet leuk. Maak er wat van van de vrijpartij door zelf het goede voorbeeld te geven en laat er wat tijd tussen zodat jullie lust groeit. Kom zelf met voorspel en ga hem nu al helemaal niet pikstraf geven zolang.

Het lijkt wel wat ze vroeger in de slavernij deden met mannen. Je man was gewoon een zaadgever. Hij moest zijn eigen plasser maar hard maken las ik want dat vond je ook al teveel moeite. Kijk ook even na je eigen aandeel. Er is een patroon ontstaan die je moet doorbreken.

Mwoah, mannen kunnen ook nee zeggen hoor. Blijkbaar vond hij het prima om wel haar lichaam te gebruiken voor zijn gerief. 
Wel heeft topics stelster natuurlijk een rol in het zover laten komen. Zij kan ook eerder dit soort seks een halt toe roepen. 
Blijft dat nu  de situatie is dat ze het beiden zover hebben laten komen, zij getraumatiseerd is door hoe tot nu toe de seks is verlopen. Hij er niet over wil praten, hij weigert hoffelijk te zijn in de seks en denigrerend maar een beetje hard gaat wrijven 'omdat jij dat zonodig wil', niet naar een seksuoloog wil of tantra gaan doen. 
En zij zou in deze positie leuk sexy het voortouw moeten nemen (moeder Kareltje?) of denkend aan haar eigen rol hem haar maar weer laten gebruiken?
Denken jullie echt dat deze man dan teruggaat naar liefdevolle gezellige seks waarbij haar genot ook meetelt? Kans daarop lijkt me niet heel groot. 

Ruud1971! schreef op 29-11-2023 om 05:31:

[..]

Het lijkt wel wat ze vroeger in de slavernij deden met mannen. Je man was gewoon een zaadgever. Hij moest zijn eigen plasser maar hard maken las ik want dat vond je ook al teveel moeite. Kijk ook even na je eigen aandeel. Er is een patroon ontstaan die je moet doorbreken.

Ik lees ook helemaal niks over wat die man zelf wil. 


TO klinkt in elk geval als een rupsje nooitgoedgenoeg en nou de buit binnen is , is de piemel verder ook overbodig. 

Lexus schreef op 29-11-2023 om 10:17:

Mwoah, mannen kunnen ook nee zeggen hoor. Blijkbaar vond hij het prima om wel haar lichaam te gebruiken voor zijn gerief.
Wel heeft topics stelster natuurlijk een rol in het zover laten komen. Zij kan ook eerder dit soort seks een halt toe roepen.
Blijft dat nu de situatie is dat ze het beiden zover hebben laten komen, zij getraumatiseerd is door hoe tot nu toe de seks is verlopen. Hij er niet over wil praten, hij weigert hoffelijk te zijn in de seks en denigrerend maar een beetje hard gaat wrijven 'omdat jij dat zonodig wil', niet naar een seksuoloog wil of tantra gaan doen.
En zij zou in deze positie leuk sexy het voortouw moeten nemen (moeder Kareltje?) of denkend aan haar eigen rol hem haar maar weer laten gebruiken?
Denken jullie echt dat deze man dan teruggaat naar liefdevolle gezellige seks waarbij haar genot ook meetelt? Kans daarop lijkt me niet heel groot.

Omdat ze waarschijnlijk geen match zijn op seksgebied, zij wilde experimenteren en had een hogere seksdrive, hij niet, relatie is er zelfs op stukgelopen, daarna heeft hij zich aan haar aangepast en nu is de koek blijkbaar op voor hem. Ze vertelt weinig over haar eigen rol in dit geheel. 

Nick90 schreef op 29-11-2023 om 10:21:

[..]

Omdat ze waarschijnlijk geen match zijn op seksgebied, zij wilde experimenteren en had een hogere seksdrive, hij niet, relatie is er zelfs op stukgelopen, daarna heeft hij zich aan haar aangepast en nu is de koek blijkbaar op voor hem. Ze vertelt weinig over haar eigen rol in dit geheel.

oh jij leest het heel anders dan ik, merk ik. Geen match zijn? Kan natuurlijk. Dan kan hij er toch ook mee ophouden? Piemel niet meer nodig? En zij had toch een hogere seksdrive zeg je. Volgens mij wil ze best nog leuke seks met hem. Leuke seks dan, met de nadruk op leuk

Ja natuurlijk lezen we haar verhaal, het is een forum. 

Maar ja, hij wil er niet over praten noch er iets aan doen, dus zijn verhaal is misschien gewoon: nou waarom kan ik er nu niet overheen zonder aan jouw gerief te denken? Dat bestaat hoor. 

Lexus schreef op 29-11-2023 om 10:17:

Mwoah, mannen kunnen ook nee zeggen hoor. Blijkbaar vond hij het prima om wel haar lichaam te gebruiken voor zijn gerief.
Wel heeft topics stelster natuurlijk een rol in het zover laten komen. Zij kan ook eerder dit soort seks een halt toe roepen.
Blijft dat nu de situatie is dat ze het beiden zover hebben laten komen, zij getraumatiseerd is door hoe tot nu toe de seks is verlopen. Hij er niet over wil praten, hij weigert hoffelijk te zijn in de seks en denigrerend maar een beetje hard gaat wrijven 'omdat jij dat zonodig wil', niet naar een seksuoloog wil of tantra gaan doen.
En zij zou in deze positie leuk sexy het voortouw moeten nemen (moeder Kareltje?) of denkend aan haar eigen rol hem haar maar weer laten gebruiken?
Denken jullie echt dat deze man dan teruggaat naar liefdevolle gezellige seks waarbij haar genot ook meetelt? Kans daarop lijkt me niet heel groot.

Ik geloof dat het andersom was en hij op bepaalde momenten moest van haar en deze gefrustreerde, liefdeloze situatie zo ontstaan is. Zij is ook niet onschuldig en als ze zo een goede relatie hebben verder en ze zoveel van hem houd begin dat eens te tonen na een jaar en zet je eroverheen voor een nieuwe start. Dus ja haal je pakje van zolder en ga eens op je knieen en toon wat liefde. Bouw het weer op en breek deze patstelling. 

Moederkareltje schreef op 29-11-2023 om 10:26:

[..]

Ik geloof dat het andersom was en hij op bepaalde momenten moest van haar en deze situatie zo ontstaan is. Zij is ook niet onschuldig en als ze zo een goede relatie hebben verder en ze zoveel van hem houd begin dat eens te tonen na een jaar en zet je eroverheen voor een nieuwe start. Dus ja haal je pakje van zolder en ga eens op je knieen en toon wat liefde. Bouw het weer op en breek deze patstelling.

ja de vernederende variant zeg maar, nadat ze al zichzelf heeft laten denigreren...? Verder de anonieme seks in waarbij haar genot genegeerd wordt? 

Ik zou er voor passen. 

Nee ik denk dat beiden juist gebaat zouden zijn met meer verbinding. Ik kan me zo indenken dat dat voor hem ook fijner is, seks gedragen door liefde en waardering ipv hem er alleen maar ff in te hangen. 

Wel met je eens dat ze mede oorzaak is van deze situatie door het eerder geen halt toe te roepen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.