Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Ik voel me ontzettend aangetrokken tot hem


Tja het lastige van de 'derde partij' schuldig vinden, is het feit dat je dus altijd afhankelijk blijft van eventuele acties van mensen buiten je relatie.

Lexus schreef op 01-10-2023 om 20:54:

Tja het lastige van de 'derde partij' schuldig vinden, is het feit dat je dus altijd afhankelijk blijft van eventuele acties van mensen buiten je relatie.

Als er een derde is is er ook geen relatie meer lijkt me. Gewoon meteen weg ermee. 

Nick90 schreef op 01-10-2023 om 20:55:

[..]

jAls er een derde is is er ook geen relatie meer lijkt me. Gewoon meteen weg ermee.

Ja dat is ook een manier. Maar de meeste mensen die zeggen 'zodra hij/zij vreemd gaat, is het over' halen bakzeil als het eenmaal zo ver is en geven vaak die derde partij meer de schuld dan wellicht terecht is. 

Lexus schreef op 01-10-2023 om 20:57:

[..]

Ja dat is ook een manier. Maar de meeste mensen die zeggen 'zodra hij/zij vreemd gaat, is het over' halen bakzeil als het eenmaal zo ver is en geven vaak die derde partij meer de schuld dan wellicht terecht is.

Of het terecht is of niet maakt dan ook niet meer uit. Als die derde dat onterecht vind had hij zij beter na moeten denken. 

Nick90 schreef op 01-10-2023 om 21:02:

[..]

Of het terecht is of niet maakt dan ook niet meer uit. Als die derde dat onterecht vind had hij zij beter na moeten denken.

ja dat kan haar of hem misschien niets schelen maar het is dus wel een factor binnen die relatie: je gaat door met een bedrieger/ leugenaar en om dat te kunnen geef je de minnares flink de schuld ipv van de verantwoording totaal te leggen bij degene die verantwoording verschuldigd is. 

Het is een complex onderwerp. Je kunt je namelijk ook afvragen of het feit dat de bedrogene de derde partij niet de schuld kan geven dan ook gelijk betekent dat de derde partij zich niet rot hoeft te voelen. 

Ik denk wel eens dat het steeds benadrukken van ‘er zal vast wel iets niet goed gezeten hebben in hun relatie’ ook kan dienen om juist dat rotgevoel te onderdrukken. 

Thera schreef op 01-10-2023 om 21:31:

Het is een complex onderwerp. Je kunt je namelijk ook afvragen of het feit dat de bedrogene de derde partij niet de schuld kan geven dan ook gelijk betekent dat de derde partij zich niet rot hoeft te voelen.

Ik denk wel eens dat het steeds benadrukken van ‘er zal vast wel iets niet goed gezeten hebben in hun relatie’ ook kan dienen om juist dat rotgevoel te onderdrukken.

je noemt twee dingen die niet noodzakelijkerwijs aan elkaar gekoppeld zijn. Natuurlijk, ik snap ook best dat je baalt van de minnaar of minnares die met je man ging. Maar ik vind een volwassen reactie dat te voelen, maar er niet in te blijven hangen en de verantwoordelijkheid daar te leggen waar hij thuis hoort: bij je partner.

Dat 'er zal vast wel iets niet goed hebben gezeten in hun relatie' hoor je mij niet zeggen hoor. Ja er zat iets niet goed, namelijk dat één partij een bedriegende leugenaar is die, wat hij beweerde te kort te komen, niet in gesprekken en keuzes inbracht in de relatie maar de easy way out nam: vreemdgaan.

Ik ken ook een verhaal van een man die vreemdging omdat hij vrouwelijke sensualiteit haatte en een minnares wilde die over zich heen liet gaan zonder dat er gezoend werd en zonder dat zij ook maar iets van genot ervaarde. Zat er iets fout in zijn relatie? Ja! Hij.

Wow je haalt de woorden uit mijn mond! Ik wilde zoiets toevoegen, maar deed het niet omdat ik niet degene wil zijn die het steeds nog weer ingewikkelder maakt.

Anoniemer schreef op 01-10-2023 om 10:12:

[..]

Seksuele fantasieën zijn er niet om uit te voeren maar juist om fantasieën te blijven en te maken dat je opgewonden raakt. Je moet er toch niet aan denken dat iedereen maar lukraak zijn fantasieën gaat lopen botvieren (ik weet niet wat voor fantasieën jij hebt, maar de mijne hou ik toch echt voor mezelf)

Verder is je opmerking net zo simpel als: éénmaal getrouwd blijf je de rest van je leven maar bij elkaar. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen en zijn er waarschijnlijk geen twee relaties hetzelfde.

Dat mag ik toch wel hopen he,dat je iemand vindt waarmee de seksualiteit zich ontwikkelt, dat de seks een geheime tuin van jullie twee is waar jij en jouw partner bepalen hoe die er uit ziet. Je haalt iets nieuws erin en gooit eruit wat achteraf niet leuk bleek. Gedreven door passie en lust.

Lexus schreef op 01-10-2023 om 20:29:

[..]

Ik zelf heb nog meer respect voor iemand die zijn nek uit steekt om iemand te versieren en afgewezen kan worden dan een man die even een vrouwtje gaat kopen. Vind ik heel naar

Niu, nee, ik echt niet. Natuurlijk wil je dat jouw partner zo verrukt van je is dat hij (of zij) nooit maar zelfs aan een ander denkt. Maar dat is weinig realistisch. En dan, als ik moet kiezen, heb ik liever dat mijne naar de dames gaat, waar hij het zoveelste rugnummer is en waar de kans op een echt verhouding, met emoties en lust en geiligheid grotendeels van één kant komt dan dat er met tijd, geld, emoties over en weer geïnvesteerd wordt. 

En ja, ik zou van mijn partner een platte actie vinden maar niet van de dames zelf. Zou ik dat van een de affaire ook vinden? Geen idee. Misschien liegt ao”n persoon niet alleen richting zijn partner. 

Philou schreef op 01-10-2023 om 22:14:

[..]

Niu, nee, ik echt niet. Natuurlijk wil je dat jouw partner zo verrukt van je is dat hij (of zij) nooit maar zelfs aan een ander denkt. Maar dat is weinig realistisch. En dan, als ik moet kiezen, heb ik liever dat mijne naar de dames gaat, waar hij het zoveelste rugnummer is en waar de kans op een echt verhouding, met emoties en lust en geiligheid grotendeels van één kant komt dan dat er met tijd, geld, emoties over en weer geïnvesteerd wordt.

En ja, ik zou van mijn partner een platte actie vinden maar niet van de dames zelf. Zou ik dat van een de affaire ook vinden? Geen idee. Misschien liegt ao”n persoon niet alleen richting zijn partner.

Nee het ligt anders voor mij; ik vind dat aspect van dat hij zomaar anonieme seks kan hebben, in feite 'een gat om hem in te stoppen" koopt, veel naarder en onveiliger voelen dan dat hij een andere vrouw lief en leuk vindt. Dan wordt het persoonlijk, gevoelsmatig en menselijker, dat zou ik meer trekken dan vrouwen als koopwaar zien. Dat vind ik heel naar. Niet dat ik het de sekswerkers verwijt, en ik hoor van dames die in het leven hebben gezeten dat zij de mannen die hen bezochten meestal ook geen aardige mannen vonden. Er zullen uitzonderingen zijn natuurlijk. 

Maar veel vriendinnen van mij vinden het emotionele aspect ook veel enger net als jij. 

Blijft dat ik beide zaken niet zou tolereren, zeker niet als het stiekem gebeurt.

Lexus schreef op 01-10-2023 om 22:24:

[..]

Nee het ligt anders voor mij; ik vind dat aspect van dat hij zomaar anonieme seks kan hebben, in feite 'een gat om hem in te stoppen" koopt, veel naarder en onveiliger voelen dan dat hij een andere vrouw lief en leuk vindt. Dan wordt het persoonlijk, gevoelsmatig en menselijker, dat zou ik meer trekken dan vrouwen als koopwaar zien. Dat vind ik heel naar. Niet dat ik het de sekswerkers verwijt, en ik hoor van dames die in het leven hebben gezeten dat zij de mannen die hen bezochten meestal ook geen aardige mannen vonden. Er zullen uitzonderingen zijn natuurlijk.

Maar veel vriendinnen van mij vinden het emotionele aspect ook veel enger net als jij.

Blijft dat ik beide zaken niet zou tolereren, zeker niet als het stiekem gebeurt.

Misschien denk jij dat die man wat koopt en bepaalt maar dat beeld heb ik er totaal niet bij. Dat is een fantasie van zo’n man maar kan mij niet voorstellen dat dat ook werkelijk zo is. Dat gedrag heb je juist bij een affaire, dan voelt zo'n man zich de top aap.. denkt dat hij overal mee wegkomt. Vaak werkt een affaire enorm op de lusten tussen de partners, ook nog. 

Philou schreef op 01-10-2023 om 22:31:

[..]

Misschien denk jij dat die man wat koopt en bepaalt maar dat beeld heb ik er totaal niet bij. Dat is een fantasie van zo’n man maar kan mij niet voorstellen dat dat ook werkelijk zo is. Dat gedrag heb je juist bij een affaire, dan voelt zo'n man zich de top aap.. denkt dat hij overal mee wegkomt. Vaak werkt een affaire enorm op de lusten tussen de partners, ook nog.

Ja dat kan jij niet voorstellen maar de realiteit is dat hij betaalt en zijn nek niet uit hoeft te steken. Dat is anoniem en het is kopen. Meer hoef ik niet te weten. 

Mijn observatie is dat ieder een gebied heeft waar zij de grens trekt. Ik trek dat hier bij eerder dan bij een andere vorm. En jij hebt het bij weer andere vormen van vreemdgaan. Dat is niet iets om van mening over te verschillen, dat zijn gewoon persoonlijke afkeuren. 

Fer13 schreef op 01-10-2023 om 19:36:

[..]

Je zei dat je getrouwde manen hebt versierd en dat je daar wel wat voor deed en dat je je totaal niet verantwoordelijk voelde.

Ik vind dat bijzonder. Als je weet dat iemand bezet is heb je altijd een keuze. Heb je enig idee wat voor schade je ( of elke ander die er intrapt om een bezet persoon te versieren of op de aandacht in te gaan)mede aanricht om daarmee door te gaan? En als er kinderen betrokken zijn? Voel je daar echt niets bij? Gaat het alleen om de eigen bevrediging van lust en gaat je eigen gevoel dan altijd voor?

Waarom zou je je verantwoordelijk moeten voelen voor een totaal onbekende persoon? Echt het is de verantwoordelijkheid omdraaien en niet daar leggen waar hij hoor: bij de partner! Hij of zij richt schade aan bij zijn partner en gezin niet die ander. 

Ook heel makkelijk om de derde als een soort bliksemafleider en zondebok te gebruiken. Terwijl je de tijd en energie moet stoppen in jezelf, je partner (als je doorgaat) of je slechte relatie. Want er zijn gewoon altijd redenen waarom dit heeft kunnen gebeuren. In een goede relatie heeft een derde geen kans wat hij of zij ook doet. Er mist iets in de relatie. En als je daadwerkelijk een doorstart wilt maken moet je daar ook als bedrogen partner eerlijk naar kunnen kijken.

Wel opmerkelijk dat mannen een sekswerker blijkbaar ok vinden maar een minnares kan echt niet. Terwijl het bij veel vrouwen beiden niet ok is. 

Vreemdgaan is Vreemdgaan ongeacht met wie...

Amy83-

Amy83-

01-10-2023 om 23:03 Topicstarter

Nou, ben ik weer.. Weer een avondje in de kroeg gehad. Hij was er, met een vriend en twee vrouwen. Ik heb hem gegroet en ben verder gelopen. Hij kwam al redelijk snel naar me toe, hebben even gekletst en ik heb gevraagd of hij met zijn vriendin was. 1 van de 2 vrouwen was inderdaad zijn vriendin.. Ik voelde me teleurgesteld heb het gesprek daarna nog kort gehouden en weer mijn eigen ding gaan doen. Echter kwam hij weer telkens naar me toe, als ik een drankje haalde, als ik ging dansen.. en weer die subtiele aanrakingen en steeds heel dicht tegen me aanstaan. Ondertussen zag ik de twee vrouwen telkens kijken. Ik ben maar eerder naar huis gegaan en toen pakte hij me nog bij mijn hand vast en zei dat hij het jammer vond dat ik ging..
Hoezo gedraagd hij zich zo? En ook nog waar zijn vriendin bij is? Wat een shitzooi zeg.

Ik heb hem vanochtend weer gezien. Hij kwam nu zo dichtbij me staan dat hij bijna tegen me aanstond. We waren niet alleen, hij zei wat tegen iedereen, ik heb daarop gereageerd en heb verder de hele tijd wat afstand van hem gehouden. Hij keek weer vaak naar me. Heeft verder niks meer over de kroeg gezegd. Ik heb ook niet meer veel tegen hem gezegd.

Wel even schakelen dit, was er bijna van overtuigd dat hij geen vriendin heeft..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.