Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Ik voel me ontzettend aangetrokken tot hem

Even kort: single moeder en heb een man leren kennen. Ik voel me zo aangetrokken tot hem maar ik weet niet wat ik ermee moet. Sinds het begin voel ik een chemie tussen ons. 
Hij blooste vaak als hij met me praatte. Merkte dat hij vaak naar me kijkt. Daardoor dacht ik dat ik misschien zijn aandacht ook wel trok. Maar soms loopt hij zo langs me zonder te groeten. Of wel maar dan zonder enige interesse verder of zonder een praatje te maken. Het gebeurd ook wel dat hij naast me komt te staan maar dat ik dan weer degene ben die het gesprek begint omdat ik me anders zo ongemakkelijk voel dat hij naast me staat en we niks zeggen, echter vraagt hij dan niets aan mij bijv hoe het gaat ofzo. Mijn conclusie was dan ook dat het toch niks was want hij toont verder gern interesse. Vervolgens weet hij dingen van me die ik hem zelf niet verteld heb. Vriend van hem kijkt nu ook altijd ineens naar me als ik hem ergens tegenkom( ken hem verder niet maar zie ze vaak samen). Als we met meerdere personen zijn maakt hij leuke grapjes en kijkt mij altijd diep en lachend aan. Ik ben hem nu twee keer tegengekomen in de kroeg(met wat biertjes op) is hij ontzettend enthousiast, zoekt me telkens op, raakt me subtiel aan en blijft me sexy aankijken. 
Soms krijg ik het idee dat hij me niet eens mag maar dan doe je toch ook niet zo anders als je een paar biertjes op hebt?  Ik snap er werkelijk niks van.


Amy, ik neem aan dat deze leuke man vrijgezel is? Anders snap je wel waarom zijn signalen wisselend zijn. 

Hij kan ook onzeker zijn, het spannend vinden dat jij hem misschien zal afwijzen. Maar hé het is 2023 en jullie zijn geen pubers meer, wat houdt jou tegen om hém te vragen of hij zin heeft om keer met z'n tweeën af te spreken? 

Je kunt je afvragen waarom juist deze man jou zo aantrekt. Het klinkt niet erg aardig en vertrouwenwekkend allemaal, ook niet als jullie een relatie zouden hebben. Waarom niet iemand die gewoon aardig tegen jou doet? Ik weet het, het klinkt allemaal erg simpel. Bij mij heeft het jaren gekost, uiteindelijk dmv familieopstellingen ben ik er achter gekomen waarom ik op dit soort figuren viel en waar ik wél blij van kan worden. Je kunt daar beter je energie in steken. 

Tijd om wat zekerder van jezelf te worden. Nu ga jij van alles voor hem invullen. Terwijl je geen idee hebt hoe hij over je denkt of wat zijn situatie is. Spreek hem gewoon een keer aan en maak een praatje. Dan zie je vanzelf welke kant het opgaat. 

En denk ook niet direct in termen als relatie of de toekomst. Je hebt zelf gemerkt dat relaties eindig kunnen zijn. Neem het wat luchtiger. Zie het als samen een leuke tijd hebben en je ziet wel hoe het loopt. Als het niets voor jou is dan stop je er gewoon weer mee. Dan is het ook niet mislukt. Maar heb je het samen gezellig gehad. 

ik denk dat die man wat verlegen is en het geen desinteresse is al hij geen gesprek begint of een keer niet groet. Hij vind je vast leuk als hij bloost of met bier extra toenadering zoekt. Dronken mensen vertellen de waarheid. Hun rem gaat eraf. Wat let jou om hem eens flink uit te dagen of juist zelf dat extra zetje te doen in die kroeg. Drijf hem in een hoek en vat hem bij zijn kraag

Moederkareltje schreef op 28-09-2023 om 12:01:

ik denk dat die man wat verlegen is en het geen desinteresse is al hij geen gesprek begint of een keer niet groet. Hij vind je vast leuk als hij bloost of met bier extra toenadering zoekt. Dronken mensen vertellen de waarheid. Hun rem gaat eraf. Wat let jou om hem eens flink uit te dagen of juist zelf dat extra zetje te doen in die kroeg. Drijf hem in een hoek en vat hem bij zijn kraag

Nou nee maar misschien is ze na 5 pils wel aantrekkelijk genoeg.

Laat hem zelf de stappen naar jou toe nemen. Als jij het doet, zul je nooit weten (als het iets wordt) of hij jou nou echt leuk vindt of dat ie het gewoon gemakkelijk vond. Anders heb je straks een extra kind in huis gehaald....
Als hij al een relatie heeft wil je toch al helemaal niet degene zijn die initiatief heeft genomen...nee, laat hem toch zelf beslissingen nemen, dan weet je tenminste waar hij voor staat.

Amy83-

Amy83-

28-09-2023 om 20:48 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties. Lastig.. ik denk er zelf ook telkens verschillend over.. soms denk ik laat maar zitten, als hij geinteresseerd is mag hij ook wel eens interesse tonen of inderdaad dat hij verlegen is en dan zie ik hem weer en dan is het ineens weer anders en moet ik telkens weer aan hem denken. Als we toevallig met zijn tweeen in een ruimte zijn zonder iemand anders om ons heen of kinderen dan is de spanning te voelen en weet ik zelf ook even niet meer wat ik moet zeggen.. Het liefst zou ik hem dan bespringen hahaha. Merk dat ik zelf ook best onzeker ben. Lang niet gedatet of iets en ook onzeker geworden door mijn ex. Ik weet niet 100% of hij vrijgezel is. Het is nooit ter sprake gekomen en als ik hem tegenkom is het nooit met vriendin of vrouw. Zie hem het vaakst alleen met zijn zoon of alleen...
Vandaag was ik met iemand aan het kletsen en ik merkte vanuit mijn ooghoek dat hij verderop stond en keek..toen ik later terug keek keek hij snel weg. Haha als ik het zo allemaal lees is het ook best onvolwassen :') 

Je kunt toch een keer vragen of hij getrouwd is/relatie heeft? Zo ja, dan laat je het erbij en zo nee, dan kun je verder kijken of het wederzijds is. 

ja dat is een mooie opening, vraag in die kroeg nou eens of hij op tijd thuis moet zijn voor zijn lief op een speelse manier of dat die er nog een kan vatten. Een vrouw of een pils...of allebei..   

madee schreef op 28-09-2023 om 16:04:

Laat hem zelf de stappen naar jou toe nemen. Als jij het doet, zul je nooit weten (als het iets wordt) of hij jou nou echt leuk vindt of dat ie het gewoon gemakkelijk vond. Anders heb je straks een extra kind in huis gehaald....
Als hij al een relatie heeft wil je toch al helemaal niet degene zijn die initiatief heeft genomen...nee, laat hem toch zelf beslissingen nemen, dan weet je tenminste waar hij voor staat.

Wat een ouderwetse opvattingen zeg. Als vrouw kan je echt zelf het initiatief nemen en gewoon een gesprekje aangaan. En als hij een relatie heeft moet hij zelf bepalen wat hij hiermee wil. Daarin is to niet de schuldige! To kan ervoor kiezen er dan niet mee verder te gaan. Nu weet ze niets. 

Izza schreef op 29-09-2023 om 15:59:

[..]

Wat een ouderwetse opvattingen zeg. Als vrouw kan je echt zelf het initiatief nemen en gewoon een gesprekje aangaan. En als hij een relatie heeft moet hij zelf bepalen wat hij hiermee wil. Daarin is to niet de schuldige! To kan ervoor kiezen er dan niet mee verder te gaan. Nu weet ze niets.

Het is gebaseerd op mijn levens/relatie-ervaring en wat ik al die jaren om me heen heb gezien. Ieder zijn/haar mening. 

Izza schreef op 29-09-2023 om 15:59:

[..]

Wat een ouderwetse opvattingen zeg. Als vrouw kan je echt zelf het initiatief nemen en gewoon een gesprekje aangaan. En als hij een relatie heeft moet hij zelf bepalen wat hij hiermee wil. Daarin is to niet de schuldige! To kan ervoor kiezen er dan niet mee verder te gaan. Nu weet ze niets.

Los van of je een man bent of een vrouw kan het waardevol zijn een stap terug te doen en de ander de gelegenheid te geven te laten zien wie hij/zij is zonder jouw vooropgestelde ideeën en plannen. Dat is mijn (levens-) ervaring.

madee schreef op 30-09-2023 om 10:05:

[..]

Het is gebaseerd op mijn levens/relatie-ervaring en wat ik al die jaren om me heen heb gezien. Ieder zijn/haar mening.

Het is meer dat jij ervan uitgaat dat vrouwen die zelf het initiatief nemen als makkelijk gezien worden. En dat zo'n man dan verkeerde intenties zou hebben. En dat als hij zou vreemdgaan en to neemt het initiatief dan zou zij een soort medeschuldige zijn. Dat is echt een ouderwetse en ook gevaarlijke denkwijze waarin vrouwen verantwoordelijk worden gemaakt voor het gedrag van mannen. 

In de huidige tijd kan je als vrouw prima zelf bekijken of iemand voor jou geschikt is. En als hij zich gedraagt als een kind of al een partner blijkt te hebben dan kan je zelf besluiten het te beëindigen. 

Het idee dat vrouwen die zelf initiatief nemen niet netjes zijn of makkelijk is echt niet ok! Ieder mens (man, vrouw, X, Y) kan zelf beslissen over zijn lijf en leven. 

Izza schreef op 30-09-2023 om 15:54:

[..]

Het is meer dat jij ervan uitgaat dat vrouwen die zelf het initiatief nemen als makkelijk gezien worden. En dat zo'n man dan verkeerde intenties zou hebben. En dat als hij zou vreemdgaan en to neemt het initiatief dan zou zij een soort medeschuldige zijn. Dat is echt een ouderwetse en ook gevaarlijke denkwijze waarin vrouwen verantwoordelijk worden gemaakt voor het gedrag van mannen.

In de huidige tijd kan je als vrouw prima zelf bekijken of iemand voor jou geschikt is. En als hij zich gedraagt als een kind of al een partner blijkt te hebben dan kan je zelf besluiten het te beëindigen.

Het idee dat vrouwen die zelf initiatief nemen niet netjes zijn of makkelijk is echt niet ok! Ieder mens (man, vrouw, X, Y) kan zelf beslissen over zijn lijf en leven.

Klopt. Als man kan je dat ook. 

Izza schreef:
Het is meer dat jij ervan uitgaat dat vrouwen die zelf het initiatief nemen als makkelijk gezien worden. En dat zo'n man dan verkeerde intenties zou hebben. En dat als hij zou vreemdgaan en to neemt het initiatief dan zou zij een soort medeschuldige zijn. Dat is echt een ouderwetse en ook gevaarlijke denkwijze waarin vrouwen verantwoordelijk worden gemaakt voor het gedrag van mannen. 

Haha gevaarlijke denkwijze zelfs. Natuurlijk, als je een man probeert te versieren terwijl ( je weet dat)  hij een relatie heeft, dan ben je medeschuldig en medeverantwoordelijk. Ik vind dat altijd zo'n flauwekul, dat je dat maar schaamteloos mag doen want het is jouw relatie niet. Zo onloyaal, zo egoistisch, zo hebberig, heel naar. En dan altijd de uitzondering als het om de man van een vriendin gaat, want dat kan dan opeens weer niet. Slaat toch nergens op. Wees dan consequent.
( geldt andersom natuurlijk ook, m/v)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.