Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Oplossingen libidoverschil


Zonne2017 schreef op 15-12-2023 om 12:30:

[..]

Vast goed bedoeld Momofmyprinses, ik wil je advies niet afkraken, toch wil ik er iets over opmerken. Als mij zoiets gevraagd werd zou ik meteen op de kast zitten want het gaat dan wéér over het hebben van seks en de vrouw van TO wil niet(vaker). Het zou op mij over komen als: Nou schat, vertel eens, hoe kunnen we het voor jou een beetje leuker maken zodat IK meer seks krijg. Ik denk niet dat het gaat over het niet leuk genoeg vinden of niet genoeg aan je trekken komen tijdens de seks, maar over twee mensen waarvan de een meer en de ander minder behoefte heeft. De ‘echte’ reden is dat zij minder behoefte heeft dan haar man. Minder behoefte los je niet op met een speeltje.

Zeker goed bedoeld. Weet je , als je geen vragen mag stellen omdat je vrouw zich  anders meteen op de kast zit dan schiet het ook niet op. Ze is vast niet van suiker. Het is ook niet eerlijk om je man direct aan te vliegen alsof hij niks anders dan seks van je wilt.En het is juist niet zodat HIJ meer seks krijgt. Dat is echt een verkeerde denkwijze. Het is juist zodat ze samen vaker gaan genieten. Ik kan het bijna niet geloven dat een vrouw van haar leeftijd (dus ook mijn leeftijd) het maar 1 keer per week wilt ALS het haar dan ook uitkomt. Lijkt mij dat ze er geen plezier eraan beleefd of zo. En zolang ze geen echte reden heeft , anders als ja ben moe etc. Dan weet niemand het. Je krijgt geen behoefte aan iets waar je geen zin in hebt. Als ze er wel zin in heeft had ze meer behoefte denk ik. 

Als je aan haar vraagt dezelfde avond of ze iets leuks wilt doen en ze zegt enthousiast Jaaa! Ipv nee ik ben moe etc. En dezelfde avond ipv iets leuks doen Nee zegt tegen seks dan klopt er iets niet. Ik denk dat mijn punt wel duidelijk is. 

MRI

MRI

15-12-2023 om 12:50

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 15-12-2023 om 12:45:

[..]

Zeker goed bedoeld. Weet je , als je geen vragen mag stellen omdat je vrouw anders weer van alles gaat voelen dan schiet het ook niet op. Ze is van niet van suiker. En het is juist niet zodat HIJ meer seks krijgt. Dat is echt een verkeerde denkwijze. Het is juist zodat ze samen vaker gaan genieten. Ik kan het bijna niet geloven dat een vrouw van haar (dus ook mijn leeftijd) het maar 1 keer per week wilt ALS het haar dan ook uitkomt. Lijkt mij dat ze helemaal geen plezier eraan beleefd of zo. En zolang ze geen echte reden heeft , anders als ja ben moe etc. Dan weet niemand het. Je krijgt geen behoefte van iets waar je geen zin in hebt. Als ze er wel zin in heeft had ze meer behoefte denk ik.

Ik denk op dit moment het probleem niet eens is dat ze zo weinig seks wil. Ik denk dat het probleem nu veel meer is dat ze het niet als een probleem ziet. En daar moet ze misschien wakker voor geschud worden: dat ts zegt: als je niet meegaat naar seksuoloog, relatietherapeut of tantra, moeten en gaan er andere dingen gebeuren. Want ik wil met jou, maar zo trek het niet (pun not intended)

MRI schreef op 15-12-2023 om 12:50:

[..]

Ik denk op dit moment het probleem niet eens is dat ze zo weinig seks wil. Ik denk dat het probleem nu veel meer is dat ze het niet als een probleem ziet. En daar moet ze misschien wakker voor geschud worden: dat ts zegt: als je niet meegaat naar seksuoloog, relatietherapeut of tantra, moeten en gaan er andere dingen gebeuren. Want ik wil met jou, maar zo trek het niet (pun not intended)

Ja dat is wel een goeie, dat mag wel tot haar doordringen want blijkbaar is het wel een probleem als TO er een topic over opent. Maar volgens mij las ik dat TO niet naar de seksuloog gaat ondanks dat hij het wel een goed advies vond. Of heb ik het verkeerd

Y123 schreef op 15-12-2023 om 09:15:

[..]

Ik begrijp wel wat je zegt maar wat is in dit een oplossing? Ik mag haar niet laten merken dat ik zin heb want dat overweldigt haar (zo begrijp ik het).

Dat probeer ik echt wel, maar dat maakt wel dat ik van binnen de hele tijd op mijn tenen loop. Jij spreekt van mijn “hoge” libido maar ik vind het niet “uitzonderlijk” hoog (zij is eind 20 ik begin 30, het is niet zo dat we zestigers zijn).


Je gaat erg snel over van 'ik begrijp wat je zegt' naar de oplossing. Misschien is een deel van het probleem dat jij  (te snel) naar een oplossing wil. Doordat je behoefte niet voldoende bevredigd wordt, wordt het een preoccupatie misschien? 

Hoe zou je dat doen als je vrijgezel bent, kan je dan ook niet een langere tijd zonder seks? Zou je bereid zijn om haar te volgen in haar tempo? Ook als dat betekent dat je regelmatig knuffelt en kriebelt zonder dat het ergens toe leidt? Zonder aan te dringen op vaker als het wel gebeurt? Haar de regie te geven?

Wat nou als zij nu inderdaad intieme momenten uit de weggaat, uit angst dat jij meer wil, zij niet meer kan zeggen dat ze gaat slapen zonder jou te kwetsen? Dan worden die momenten dus ook minder, en kan ze niet spontaan in de stemming komen.

Ben je bereid dat te onderzoeken? Of moet er vooral snel een oplossing komen? 

Overigens denk ik dat je daarnaast ook naar de relatie en communicatie moet kijken, mogelijk met hulp van een relatietherapeut of seksuoloog, of een tantra cursus. Want je valt samen snel terug in dit patroon vermoed ik, en moet naar de onderliggende processen kijken. 

Saar76 schreef op 15-12-2023 om 13:29:

[..]


Je gaat erg snel over van 'ik begrijp wat je zegt' naar de oplossing. Misschien is een deel van het probleem dat jij (te snel) naar een oplossing wil. Doordat je behoefte niet voldoende bevredigd wordt, wordt het een preoccupatie misschien?

Hoe zou je dat doen als je vrijgezel bent, kan je dan ook niet een langere tijd zonder seks? Zou je bereid zijn om haar te volgen in haar tempo? Ook als dat betekent dat je regelmatig knuffelt en kriebelt zonder dat het ergens toe leidt? Zonder aan te dringen op vaker als het wel gebeurt? Haar de regie te geven?

Wat nou als zij nu inderdaad intieme momenten uit de weggaat, uit angst dat jij meer wil, zij niet meer kan zeggen dat ze gaat slapen zonder jou te kwetsen? Dan worden die momenten dus ook minder, en kan ze niet spontaan in de stemming komen.

Ben je bereid dat te onderzoeken? Of moet er vooral snel een oplossing komen?


Overigens denk ik dat je daarnaast ook naar de relatie en communicatie moet kijken, mogelijk met hulp van een relatietherapeut of seksuoloog, of een tantra cursus. Want je valt samen snel terug in dit patroon vermoed ik, en moet naar de onderliggende processen kijken.

Volgens mij is hij dat net nu hier aan het onderzoeken. 

troelahoep schreef op 15-12-2023 om 13:30:

[..]

Volgens mij is hij dat net nu hier aan het onderzoeken.

Ik bedoel samen met zijn partner....zonder dat meer seks direct  de uitkomst cq oplossing is

Y123

Y123

15-12-2023 om 13:48 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 15-12-2023 om 12:45:

dus jullie knuffelen kussen en strelen wel eens op dagen dat er geen seks is? Vaak houd de vrouw dat af omdat ze bang is dat het verdergaat. En gaat de intimiteit ook weg.

ja dat doen we wel.

Saar76 schreef op 15-12-2023 om 13:29:

[..]


Je gaat erg snel over van 'ik begrijp wat je zegt' naar de oplossing. Misschien is een deel van het probleem dat jij (te snel) naar een oplossing wil. Doordat je behoefte niet voldoende bevredigd wordt, wordt het een preoccupatie misschien?

Hoe zou je dat doen als je vrijgezel bent, kan je dan ook niet een langere tijd zonder seks? Zou je bereid zijn om haar te volgen in haar tempo? Ook als dat betekent dat je regelmatig knuffelt en kriebelt zonder dat het ergens toe leidt? Zonder aan te dringen op vaker als het wel gebeurt? Haar de regie te geven?

Wat nou als zij nu inderdaad intieme momenten uit de weggaat, uit angst dat jij meer wil, zij niet meer kan zeggen dat ze gaat slapen zonder jou te kwetsen? Dan worden die momenten dus ook minder, en kan ze niet spontaan in de stemming komen.

Ben je bereid dat te onderzoeken? Of moet er vooral snel een oplossing komen?

Overigens denk ik dat je daarnaast ook naar de relatie en communicatie moet kijken, mogelijk met hulp van een relatietherapeut of seksuoloog, of een tantra cursus. Want je valt samen snel terug in dit patroon vermoed ik, en moet naar de onderliggende processen kijken.

Mijn reactie over een oplossing was vooral omdat wat jij zegt ivm geen druk te zetten (=verstoppen wat jij wil en vooral focussen op wat zij wil) een beetje is wat ik de laatste jaren doe.


Ik ben voor dat ik haar kende een hele tijd (jaren) single/seksloos geweest. Het waren de meest depressieve jaren van mijn leven. Ik heb een hele resem therapeuten gezien en mijn vrienden waren mijn gezeur allemaal beu. Het scheelde maar weinig of ik was er zelfs niet meer. Misschien net daarom dat ik het nu zo moeilijk heb, heb ik eindelijk die leuke vriendin en dan is het nog steeds moeilijk. 

Ik ga die seksuoloog voorzichtig eens proberen aan te brengen bij haar binnenkort.


Ik ben voor dat ik haar kende een hele tijd (jaren) single/seksloos geweest. Het waren de meest depressieve jaren van mijn leven. Ik heb een hele resem therapeuten gezien en mijn vrienden waren mijn gezeur allemaal beu. Het scheelde maar weinig of ik was er zelfs niet meer. Misschien net daarom dat ik het nu zo moeilijk heb, heb ik eindelijk die leuke vriendin en dan is het nog steeds moeilijk.

Wat je hier zegt vind ik opvallend. Dat jouw mentale welzijn dus zo sterk samenhangt hiermee. Dat lijkt mij iets om te onderzoeken voor jezelf. Dat kan verklaren waarom het voor jou zo hoog oploopt en kan voor extra druk op je partner zorgen (wellicht niet bewust). Seks kan net als alcohol of drugs een afleider of verdovend / oppeppend middel zijn, maar de vraag is of dat gezond is.

Y123

Y123

15-12-2023 om 14:04 Topicstarter

Saar76 schreef op 15-12-2023 om 13:57:

[..]

Wat je hier zegt vind ik opvallend. Dat jouw mentale welzijn dus zo sterk samenhangt hiermee. Dat lijkt mij iets om te onderzoeken voor jezelf. Dat kan verklaren waarom het voor jou zo hoog oploopt en kan voor extra druk op je partner zorgen (wellicht niet bewust). Seks kan net als alcohol of drugs een afleider of verdovend / oppeppend middel zijn, maar de vraag is of dat gezond is.

Ik heb nooit begrepen hoe mensen gelukkig kunnen zijn als vrijgezel. Het is als in ‘s werelds beste restaurant zitten maar niks mogen eten voor mij. 

Y123 schreef op 15-12-2023 om 14:04:

[..]

Ik heb nooit begrepen hoe mensen gelukkig kunnen zijn als vrijgezel. Het is als in ‘s werelds beste restaurant zitten maar niks mogen eten voor mij.

Nee dan mag je juist alles eten, elke dag wat anders, meerdere keren per dag wat anders. Ideaal juist.

Nick90 schreef op 15-12-2023 om 14:09:

[..]

Nee dan mag je juist alles eten, elke dag wat anders, meerdere keren per dag wat anders. Ideaal juist.

Hahaha ja dat klopt mits je die skills bezit om die vrouwtjes ook in bed te krijgen. Anders heb je het nakijken

Y123

Y123

15-12-2023 om 14:22 Topicstarter

Nick90 schreef op 15-12-2023 om 14:09:

[..]

Nee dan mag je juist alles eten, elke dag wat anders, meerdere keren per dag wat anders. Ideaal juist.

Zo ging het niet bij mij. Iedereen zat te eten. Mijn vrienden zaten te eten bij mij aan tafel, meerdere maaltijden na elkaar, soms verschillende tegelijk. En soms werd er een bord onder mijn neus gezet maar het werd altijd weer weg gehaald nog voor ik een hap kon nemen. En dan zei iedereen steeds dat je niet hoeft te eten om gelukkig te zijn. 

MRI

MRI

15-12-2023 om 16:24

Y123 schreef op 15-12-2023 om 14:22:

[..]

Zo ging het niet bij mij. Iedereen zat te eten. Mijn vrienden zaten te eten bij mij aan tafel, meerdere maaltijden na elkaar, soms verschillende tegelijk. En soms werd er een bord onder mijn neus gezet maar het werd altijd weer weg gehaald nog voor ik een hap kon nemen. En dan zei iedereen steeds dat je niet hoeft te eten om gelukkig te zijn.

Hoi, wat rot dat je je zo gevoeld hebt en dat het zich nog verder in je leven voortzet. Wat er kan gebeuren is dat je daardoor een slachtoffer gaat voelen want je krijgt niet wat anderen wel krijgen dus het is blijkbaar een soort privilege wat jou onthouden wordt. Als je het niet krijgt voelt het als een afwijzing van jouw persoon. 

Dat geeft een lading aan seks die door de partner gevoeld zal worden en die misschien niet bevorderlijk werkt voor spontane seksbeleving van haar kant. Heel naar want jij lijkt hier ook niet voor te hebben gekozen. 

Is het misschien een idee je even niet meer bezig te houden met hoe je met je partner seks kunt hebben maar eerst eens je frustratie en je vermeende gevoel van afwijzing met een eigen coach of therapeut te bespreken? Dat zou ook een bepaalde druk van het seks gebeuren af kunnen halen. Nu zit je mind gevangen in de mantra "ik wil seks en ik krijg het niet en dat is niet eerlijk"

Y123

Y123

15-12-2023 om 17:25 Topicstarter

MRI schreef op 15-12-2023 om 16:24:

[..]

Hoi, wat rot dat je je zo gevoeld hebt en dat het zich nog verder in je leven voortzet. Wat er kan gebeuren is dat je daardoor een slachtoffer gaat voelen want je krijgt niet wat anderen wel krijgen dus het is blijkbaar een soort privilege wat jou onthouden wordt. Als je het niet krijgt voelt het als een afwijzing van jouw persoon.

Dat geeft een lading aan seks die door de partner gevoeld zal worden en die misschien niet bevorderlijk werkt voor spontane seksbeleving van haar kant. Heel naar want jij lijkt hier ook niet voor te hebben gekozen.

Is het misschien een idee je even niet meer bezig te houden met hoe je met je partner seks kunt hebben maar eerst eens je frustratie en je vermeende gevoel van afwijzing met een eigen coach of therapeut te bespreken? Dat zou ook een bepaalde druk van het seks gebeuren af kunnen halen. Nu zit je mind gevangen in de mantra "ik wil seks en ik krijg het niet en dat is niet eerlijk"

Er zijn mensen als nick90 die als single blijkbaar meerdere scharrels per dag hebben maar ik denk dat voor de meerderheid een relatie toch fijner is. Anders werd er zoveel geld niet verdiend met o.a. datingsites. En ik denk ook dat de meerderheid van de seks nog steeds plaatsvindt in een monogame relatie. Ik vond single zijn niet fijn en had toen geen seks, dat is volgens mij niet zo uitzonderlijk. Ik denk dus dat je het wat te ver gaat zoeken, mijn verleden is wat het is en ik kan het toch niet veranderen.

Y123 schreef op 15-12-2023 om 17:25:

[..]

Er zijn mensen als nick90 die als single blijkbaar meerdere scharrels per dag hebben maar ik denk dat voor de meerderheid een relatie toch fijner is. Anders werd er zoveel geld niet verdiend met o.a. datingsites. En ik denk ook dat de meerderheid van de seks nog steeds plaatsvindt in een monogame relatie. Ik vond single zijn niet fijn en had toen geen seks, dat is volgens mij niet zo uitzonderlijk. Ik denk dus dat je het wat te ver gaat zoeken, mijn verleden is wat het is en ik kan het toch niet veranderen.

Je moet je ook niet verkijken op seks in de relatie van anderen. Waar nick90 toendertijd in zijn singletijd er misschien 3 per week had heeft hij met zijn vriendin nu al 7 maanden geen seks nu er een tweede kind is. Het is maar waar je je mee vergelijkt. Je hebt het nu iig 1 keer per maand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.