Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Lanza

Lanza

12-10-2019 om 20:36

Seks als ouders van kleine kinderen

Laatst hoorde ik dat stellen die midden in de kleine kinderen zitten, vaak nauwelijks meer seks hebben. Ik weet niet of het klopt, omdat het een onderwerp is waar je niet gemakkelijk over praat met anderen.

Nu vond ik het bericht an sich niet schokkend, maar wat me opviel was de toon waaruit bleek dat men ervan uitgaat dat dit een algemeen gegeven is. Is het dan echt waar dat niemand meer seks heeft vanaf het moment dat er kleine kinderen zijn? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen.

Bij ons is de frequentie wel iets achteruit gegaan ten opzichte van de eerste periode samen, maar toen hadden we alle tijd, dus dat is niet te vergelijken. Alsnog doen we het toch zeker eens per week, maar de meeste weken nog een paar keer vaker. Voor ons beide is het prima zo.

Hoe ervaren jullie dit? Hoe zou het komen dat mensen geen seks meer hebben na de komst van kinderen? Zit het ene het andere in de weg?


rode krullenbol

rode krullenbol

12-10-2019 om 21:01

Drommels ...

Bedoel je nu te zeggen dat jij en je man de geslachtsdaad minder vaak verrichten dan onze vaste huistrol en zijn vriendin?

Lanza

Lanza

12-10-2019 om 21:12

Ik kom hier

nog niet zolang, dus geen idee waar je het over hebt.

Tine Winkel

Tine Winkel

12-10-2019 om 22:52

3x daags

En verder naar behoefte....

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-10-2019 om 23:00

Tja

Waarom zou je, als de buit binnen is?

40er

40er

13-10-2019 om 07:29

Ouders van pubers

Hebben het veel zwaarder wat dat betreft. Blijven langer op, hebben veel meer door. Nee puber ouders hebben het pas echt zwaar qua sex.

Lanza

Lanza

13-10-2019 om 08:03

Maar als

je kinderen al pubers zijn is het veel eenvoudiger om samen weg te gaan, zonder dat je iets hoeft te regelen. Hotelletje boeken en klaar ben je. En pubers slapen uit, dus je kunt makkelijk s ochtends eens samen blijven liggen.

Ik denk toch dat een bevalling waarbij er een kind uitkomt, iets meer impact heeft. Tel daarbij alle slapeloze nachten op en je begrijpt waarom ouders van kleine kinderen het een stuk zwaarder hebben op dit gebied.

@Emma

@Emma

13-10-2019 om 08:11

Tja

Tis altijd wat.....
Om nou voor iedere keer seks een hotel te boeken, pfff

Lanza

Lanza

13-10-2019 om 08:13

Maar het is

wel een mogelijkheid. En nogmaals: s ochtends, pubers slapen het liefst uit tot een uur of 11-12, dus dan heb je toch alle tijd? En ze zijn de hele dag weg, naar school, naar vrienden of een baantje/sport, tijd genoeg dus om eens op een ontwaakt moment op elkaar te duiken. Dat is nogal anders met kinderen onder de 4.

Emo

Emo

13-10-2019 om 08:19

Pubers

Ik vind het met pubers ook veel lastiger. Toen de kinderen klein waren gingen ze vroeg naar bed en sliepen ze heel vast. Konden we elke avond als we wilden. Pubers gaan net zo laat als wij en horen álles. En ze slapen nooit allemaal tegelijk uit. Er moet er altijd wel eentje voetballen, werken of is gewoon vroeg wakker, ook in het weekeinde. En hotelletje kan een keertje als je kinderen oud genoeg zijn om alleen te blijven snachts. Die van mij zijn 14 en 16 en wij gaan dat nu voor het eerst doen. Maar dat doe je echt niet elke week hoor!

Eigenlijk moet je zorgen dat je op een schooldag samen thuis bent en dan maar hopen dat er niet eentje uitval heeft op die dag.

Lanza

Lanza

13-10-2019 om 08:29

Slot op de deur

en vroeg naar bed.

Emo

Emo

13-10-2019 om 08:35

Niet echt

Ik kick er niet op dat mijn kinderen kunnen meegenieten van onze seks. Gehorig huis en de slaapkamers grenzen aan elkaar. En ik vind het wel leuk om er een beetje van te kunnen genieten, dus dat stilte gedoe is niet echt mijn ding. Bovendien weten pubers precies wat je gaat doen dan, ook niet echt een opwindend idee.

Dus wij zorgen dat we op een schooldag samen thuis werken. Dat gaat prima, mits er niet iemand uitval heeft of ziel is of zo.

Tine Winkel

Tine Winkel

13-10-2019 om 09:00

Pubers

Echt, Lanza, met pubers is t lastiger. Al die momenten overdag die jij noemt, kunnen ook als je kids op t KDV zitten. Mijn pubers worden snel wakker van geluid, dus da's heel stille seks.
Kortom, als de ervaringsdeskundige hier unaniem zeggen dat t met pubers lastiger is, misschien zou dat dan wel eens echt zo kunnen zijn? Ik weet dat t lastig is om te erkennen....

Pfff

Lanza

Lanza

13-10-2019 om 09:10

Wij zetten

kdv echt alleen in als we werken, alle andere dagen en momenten is onze jongste gewoon thuis. Dus nee, dat is niet hetzelfde als een puber die iedere dag naar school gaat en daarna nog vaste afspraken heeft waar hij alleen heen kan.

Xantippe

Xantippe

13-10-2019 om 09:16

Maar

overdag werk je toch? En als je dat al niet fulltime doet, dan hebben de meeste mensen hun vrije dag niet tegelijk. En niet alle pubers slapen uit. Mijn ene puber is tussen 6-7 wakker - alleen op vrije dagen dan, op schooldagen natuurlijk niet. En de ander komt nu naar beneden.

Lanza

Lanza

13-10-2019 om 09:18

Maar een jong volwassene

kan toch zijn eigen ding doen als hij om 7 uur wakker wordt. Ik neem aan dat hij dan beneden iets gaat doen of kijken, ontbijt voor zichzelf regelt. Ik stond vanochtend alweer om 6 uur boven een poepluier en vanaf dat moment moet ik mijn stop bij mijn dreumes zijn.

Evenzo

Evenzo

13-10-2019 om 09:33

Pubers

Ik vind ook moeilijker nu ze puber zijn.
De eerste tijd na bevalling vond ik vreselijk toen ik nog borstvoeding gaf. Echt onwijze turnoff. Voelde me erg ongemakkelijk ook al heb ik lieve man. Met kleine kinderen viel ik in slaap zodra ik de slaapkamer binnenliep. Mijn man gaat vaak later naar bed dan ik dus dan moet je echt afspreken: zullen we? En dan samen naar boven. En dat speelt hier sowieso het andere ritme in onze bedtijden

Toen kids klein waren gingen wij veel v a ker weekendjes weg om op te laden of gewoon leuk. Hup kids naar oma en klaar. Toen kwam er een fase dat dat niet meer ging v vanwege kids eigen drukke agenda's met sport etc. Oma kwam soms hier maar minder vaak dan andersom. Daarnaast zijn kinderen nu wel klaar met oppas door oma maar ze kunnen niet alleen een heel weekend. Oudste van 15 zou wel ga a n maar jongste van 13 durft dat echt niet.

Dus de spontaniteit is er wel wat af sinds we kinderen hebben qua sex en dat vind ik zelf best lastig. Soms zijn de kids bv ineens logeren en dan denk ik: o nu moet het zeker? Terwijl mijn man helemaal niet zo is. Dus het moet meer van mezelf.
Lang verhaal kort. Er kan echt wel 3 weken overheen gaan. Pubers horen alles. En als ik ze beneden hoor rommelen dan lig ik met gespitste oren. ....niet ontspannen. Ligt aan mezelf. Het is zo asls het is. We hebben het goed samen. Sex is belangrijk maar andere dingen zijn belangrijker om je relatie goed te houden. Dingen s a men doen, praten, tijd voor elkaar maken, luisteren, lichamelijk contact.

Xantippe

Xantippe

13-10-2019 om 09:40

Tja

maar die puber slaapt dus niet uit. Dus niet alle pubers slapen het liefst uit tot elf uur, twaalf uur.

Overigens zijn we nu compleet beneden, want we vinden het gezelliger om met zijn allen samen te ontbijten dan dat wij ons boven te buiten gaan aan fluisterseks met de deur dicht, terwijl de ene puber beneden tv kijkt en de ander boven ligt te lezen.

Lanza

Lanza

13-10-2019 om 09:44

Ik bedoel alleen

dat er veeeeel meer mogelijkheden zijn om samen te zijn als je kinderen ouder zijn. Jullie kunnen naar boven gaan samen, naar buiten, een weekend weg, zonder ook maar iets te hoeven regelen. Dat je ervoor kiest om dat niet te doen, dat is aan jou, maar het is wel op zoveel momenten mogelijk, waar dat niet zo is met kleine kinderen.

Pennestreek

Pennestreek

13-10-2019 om 09:50

Jee Lanza

Dat is dus niet zo. Zeggen wij puberouders, de ervaringsdeskundigen. Maar als jij graag wil horen dat je het als ouders van kleine kinderen echt veel zwaarder hebt: ja, het is echt veel lastiger met kleine kinderen. Ben je nu blij?

Chresa

Chresa

13-10-2019 om 09:55

Met pubers veel lastiger!

Ik vind het geschikte moment voor sex zoeken met pubers ook veel lastiger. Toen de kinderen heel klein waren was er alrijd wel een slaapmomentje. Toen ze 4 werden structuur wbt school, opvang en slaaptijd. De pubers slapen niet of onregelmatig dus ook al is het na 12 uur dan is er altijd weer kans dat er 1 de trap af komt gestommeld. Zo ook in de ochtenden.
De meeste kans op niet storen zijn de ochtenden, wat ik zelf dan niet het meest ideale tijdstip vind maar je moet wat hè En ook dan is succes op alleentijd niet gegarendeerd

Kopzorg

Kopzorg

13-10-2019 om 09:56

Ja hoor Lanza

Je hebt gelijk, het leven van ouders met kleine kinderen is heeeeeeeeel veeeeeel gecompliceerder dan dat van ouders met pubers.
Topic na topic wordt er geprobeerd jou het tegendeel te laten zien maar jij bent de enige die de waarheid in pact heeft!

Over een jaar of zeven zien we jou hier dus geen topics meer openen, want het leven met pubers is een eitje. Die gaan hun eigen gang en dan heb je als ouders alle tijd voor elkaar en geen zorgen over de kinderen.
In jouw luchtkasteel op je roze wolk gaat het allemaal zoals jij in gedachten hebt, daar ben ik vast van overtuigd.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-10-2019 om 09:56

Maar één antwoord mogelijk

Ja je hebt gelijk Lanza.

Evenzo

Evenzo

13-10-2019 om 09:59

Niet

Echt niet lanza.
En naar buiten???
Buiten Sexen?

Naar boven. Kan. Moet wel deur op slot en je moet het niet erg vinden dat je kids weten wat je aan het doen bent en je daar later op wijzen met gezichtsuitdrukkingen vol walging. Haha.
Dan kan het inderdaad .
Alles kan. Met kleine kids ook. Die kun je in maxi cosi naast je zetten terwijl je het doet. Geef peuter een iPad in kamer ernaast en doe een vluggertje van 7 minuten. Kan ook makkie......

Lanza

Lanza

13-10-2019 om 10:00

Je zou

zelfs je wekker kunnen zetten in het weekend om 6 uur. Echt niet dat je pubers dan wakker zijn. Mijn dreumes wel.

Chresa

Chresa

13-10-2019 om 10:05

Ja klopt

Jij zou ook je wekker kunnen zetten om 4 uur, dan slaapt je dreumes misschien nog

Kopzorg

Kopzorg

13-10-2019 om 10:06

Been there done that

Ook pubers worden op zondag gewoon om 6.00 uur wakker, omdat de wekker iedere dag om 6.15 gaat is dat hun ritme.
Dus voordat je zelf goed wakker bent en iets kunt ondernemen zijn de pubers ook wakker.

@Emma

@Emma

13-10-2019 om 10:06

Kinderen

Kleine kinderen, kleine zorgen
Grote kinderen, grote zorgen
Dat geldt ook voor seks. En dan bedoel ik dus niet grote seks (haha) maar meer gedoe over privacy enz.
Met een klein kind had ik werkelijk geen idee. Alles was groot, dus ik snap Lanza hier wel een (heel klein) beetje.

Chresa

Chresa

13-10-2019 om 10:07

6 uur ook niet geschikt

Ik zal je nog iets ergens vertellen: 6 uur in het weekend kan 1 van de pubers thuis komen na een festival. Heb je dat weer

Xantippe

Xantippe

13-10-2019 om 10:07

Conclusie

De seks die puberouders hebben is minder kinky. Naar buiten in de openbare ruimte is voor mij geen optie, net zo min als samen hand in hand naar boven vertrekken voor de ogen van de pubers. Maar goed, ik wil jouw voorpret voor de periode dat je kinderen eindelijk pubers zijn niet bederven. Voor ons is het ongeveer even lastig of makkelijk als toen de kinderen klein waren. Ik zou toch overwegen een keer je kans te grijpen als je kinderen op het kinderdagverblijf zijn, dat weigeren lijkt me net zo iets als als puberouder geen weekendje weg boeken.

Emo

Emo

13-10-2019 om 10:20

Elke avond

Ik snap het probleem niet met kleine kinderen. Die liggen om zeven uur in bed en stel dat ze dan wakker worden, dan snappen ze echt niet wat je aan het doen bent. Dus dan kun je toch elke avond als je wilt? Ik vond dat echt veel en veel makkelijker dan nu met pubers. Heb het toen niet als probleem ervaren. Om zes uur opstaan doe ik nu zelf nog steeds voor mijn werk, dus dat heb ik ook nooit een probleem gevonden. Waarom vind je het een probleem Lanza?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.