Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Lanza

Lanza

12-10-2019 om 20:36

Seks als ouders van kleine kinderen


Karina

Omdat ik zelf ook echt geen respect meer voor mn ouders zou hebben als ouders als ik ze zou hiren of zien qua sex. Het zouden dan voor mij gewoon huisgenoten worden.

Dan kan ik me ook voorstellen dat mijn kind het zo richting mij zou voelen als...

Pennestreek

Pennestreek

17-07-2020 om 14:05

Wat heeft

weten dat je ouders seks hebben nou toch te maken met respect hebben voor je ouders? Ik zie dat echt niet, dat verband. Seks is normaal. Het hoort bij een gezonde relatie. Jouw beeld van seks is niet normaal. Echt niet.

Dat

Mag jij vinden. Er zal zeker een bepaald respect nog zijn maar niet meer zoals je dat voor ouders hebt maar meer als huisgenoten.

Ik heb een doodnormaal beeld van sex hoor. Sex is lekker het is fijn het is normaal etc.

Maar ik hou dat weg bij kinderen en ben extreem blij dat mijn ouders dat ook bij mij deden.

Zou als ik mn moeder had horen kreunen of ik was binnen gekomen en mn moeder zat bovenop mn vader echt mn lachen niet in kunnen houden.

Karina

Karina

17-07-2020 om 14:29

Oké

Bijzonder. Ik kan het niet zeker weten, want onze kinderen horen ons niet, maar gelukkig denk ik wijzere kinderen te hebben. Ik zou iets hebben van: "Hoe oud ben je nu? Poep-en-piesfase niet ontgroeid? Was je van plan altijd een kleuter te blijven? Of desnoods een puber?"

Pennestreek

Pennestreek

17-07-2020 om 14:30

Ja maar

Je blijft doen alsof anderen dat niet doen, de seks weghouden bij de kinderen. Alsof alle anderen naast de kinderen op de bank gaan zitten vozen. Je schiet in alle draadjes zo door. Dát vind ik dus niet normaal. Dat er in jouw wereld blijkbaar geen ruimte is voor andere zienswijzen, benaderingen, opvattingen. Als mensen dingen anders zien dan jij kom je iedere keer met belachelijke voorstellingen van hoe het dan bij anderen wel zal gaan. Jammer, want dat maakt elk gesprek/discussie onmogelijk. Een forum is er (ook) om je eigen mening bij te stellen aan de hand van andere zienswijzen. Maar jin vindt duidelijk dat jij alle wijsheid in pacht hebt. En je manier van formuleren stoot mij (en anderen, maar laat ik het bij mezelf houden) erg tegen de borst en maakt dat ik het erg lastig vind om zelf genuanceerd te blijven reageren.

Wijsheid

Ik heb niet de wijsheid niet in pacht. Het heeft ook niks met wijsheid te maken.

Ik vind dit en dat niet kunnen. Een ander wel. Verschil in mening. That's all.

Annie

Annie

17-07-2020 om 14:36

Ja maar

Pennestreek, heb je in de gaten dat je mvp heel erg aan het voeden en aan het bevestigen bent?
Ze liet al eindoloze discussies geleden zien dat ze niet openstaat voor gesprek en dat ze vooral goed is in eindeloos herhalen van.
Ik snap het als je het niet fijn vindt als dit forum steeds 'vervuild' wordt op die manier, maar snap je dat je (en anderen natuurlijk) daar op deze manier juist een aandeel in hebt?

bieb63

bieb63

17-07-2020 om 14:36

MvP

"Gaat je geen bal aan wanneer ik dat zou doen."

Nee, zeker niet. Heb ook liever geen beeld.........
Maar jij mengt je in deze discussie, geeft alleen maar aan dat je het werkelijk not done vind als er maar een kans zou zijn dat kinderen iets zouden zien of horen. Kinderen zouden geen respect meer voor de ouders hebben enz enz.

Dus mijn heel oprechte vraag: WANNEER zou jij dan seks met je partner KUNNEN hebben, om het volledig uit te sluiten dat je kinderen er ook maar IETS van kunnen merken...

Vraag andersom

Nou dan stel ik de vraag andersom.

Hoe doen jullie dat dan. Wanneer hebben jullie dan sex.

Wat voor sex hebben jullie als de kinderen thuiszijn? Ik deed dat met mn ex nog op diverse momenten omdat ons kind heel klein was.

Als ik nu nog samen zou zijn zou ik sex hebben als de kinderen zouden slapen en dan heel zachtjes. Geen geluid of gekreun. Geen licht aan. Geen gebonk. Er zijn nl nog meer mensen in huis.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-07-2020 om 15:00

#100 is geen garantie

Ik denk dat de meeste mensen het zo aanpakken zoals jij beschrijft. Als de kinderen slapen en dan een beetje stilletjes OF als de kinderen weg zijn. En heus niet dat we de kinderen voor de TV parkeren en zeggen dat wij even naar bed gaan...

Maar het kan zo maar voorkomen dat de kinderen je slaapkamer binnenkomen, omdat ze wakker zijn geworden en zich ziek voelen. Of dat de sporttraining niet doorging en dan komen ze gewoon een uur eerder thuis. Of de leraar Duits was ziek, zodat de 2 laatste lesuren van de dag uitvielen. Of....

Garantie

Nee je hebt inderdaad nooit garantie. Daarom zeg ik ook dat ik t me volledig kan voorstellen dat als je dan betrapt wordt de kinderen in een deuk liggen en ze je niet meer serieus nemen.

Hoe zou jij reageren als je de slaapkamer binnenkomt van je ouders en ziet alles in vol ornaat. Ga je dan als je ouders weer aangekleed beneden komen doodnormaal met ze praten over je cijfer voor latijn?

Tine Winkel

Tine Winkel

17-07-2020 om 15:13

heel simpel

Hoe ik zou reageren? eerst wat 'schutterig', lacherig, stom dat t gebeurd is. Wat ongemakkelijk. Maar een poosje later - geen probleem toch. Wordt hooguit een mooi verhaal voor bij een kampvuur, nog een leuk sinterklaasgedicht eraan wijden en klaar is kees. Dat heeft toch geen invloed op het respect dat ik voor mijn ouders heb? Respect heeft voor mij te maken met bv. als ze iemand opzettelijk onrecht zouden aandoen - DAT heeft invloed op het respect dat ik voor iemand heb. Maar als dat voor jou dus blijkbaar afhankelijk is van een ongelukkige samenloop van een omstandigheden...

Pennestreek

Pennestreek

17-07-2020 om 15:14

#102

Ja dus. En mijn kinderen deden en doen dat ook. Niet dat ik mijn ouders of mijn kinderen ons ooit hebben gezien, maar wel gehoord. We leven tenslotte in 1 gehorig huis...
En zal ik je eens wat vertellen? Mijn oudste heeft 3/4 jaar een relatie. Ze slapen bij ons samen. En dan horen we ook wel eens wat. Moet ik mijn kind nu ook niet serieus meer nemen? Omdat het gewoon een (volwassen) mens is met normale (volwassen) behoeften? Of moet ik ze verbieden hier in huis te vrijen met elkaar? Waar moeten ze dat dan doen? In de auto? Buiten? Steeds een hotelletje of vakantie is ook zo begrotelijk he. En niet doen is voor jongvolwassenen ook geen optie. Op kamers trouwens ook niet, voor je daar weer over begint.

Pennestreek

Pennestreek

17-07-2020 om 15:16

En waarom

Zou je in een deuk liggen als je je ouders ‘betrapt’? Niveau kleuter of puberale onderbroekenlol ben je dan duidelijk nooit ontstegen.

bieb63

bieb63

17-07-2020 om 15:17

mama40+

"Nou dan stel ik de vraag andersom.

Hoe doen jullie dat dan. Wanneer hebben jullie dan sex."

Nou, gewoon: als we 's avonds naar bed gaan of 's ochtends als we wakker worden. Logisch toch. En een 'nummertje' in de kamer o.i.d. als kinderen er niet zijn.

Geen probleem

En geen enkel probleem als de kinderen dat zien of horen?

#106

Tine Winkel

Tine Winkel

17-07-2020 om 15:30

er is verschil

tussen geen probleem ervaren of gelijk helemaal niet (nooit?) meer serieus genomen worden.
Tuurlijk heeft (vrijwel) iedereen het liefst gewoon ongestoorde seks, dus zonder ongewenste pottenkijkers (he, dat is grappig, zo'n woord pottenkijkers in dit verband, sorry - daar ging het niet over). Maar jij, M40+, zegt dan vervolgens, mocht zich dit toch voordoen, dat er daarna nooit meer een serieus gesprek gevoerd zou kunnen worden. En dat laatste vinden veel mensen hier dus niet - ja, kan wat ongemakkelijk zijn, daarna over tot de orde van de dag (en niet levenslang uitgekotst worden, want zo doe jij het doorschemeren).

Ik zou ze gewoon niet meer serieus kunnen nemen. Zelfde andersom hoor mijn ouders hebben ook nooit wat van mijn seksuele momenten meegekregen.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-07-2020 om 15:41

Je bedoelt

Dat je ouders nooit tegen je gezegd hebben dat ze jou hebben gehoord ... dat is iets heel anders (namelijk, fatsoenlijk om t daar gewoon niet over te hebben)

Nee hoor

Ze kunnen het niet gehoord hebben want er zat altijd een heel heel veel km tussen.

Een mens kan dat niet horen.

bieb63

bieb63

17-07-2020 om 15:45

Dus? M40+

"En geen enkel probleem als de kinderen dat zien of horen?"

Wat is jouw alternatief? Oh nee, dat ging me geen bal aan. Maar goed, je zult weinig alternatief hebben, DUS geen of zelden seks. Ook goed.
En daarom zei ik, terecht!!!, dat ik medelijden had met je evt. volgende partner

En ik met de jouwe

Dat jij sex wilt in situaties dat kinderen het kunnen zien of horen.leuk voor je partner.

Mvp

Dus eigenlijk zeg jij: als mijn kind ooit zou merken dat ik seks heb, dan is dat vreselijk gênant en hoeft hij me nooit meer serieus te nemen.

Weet hij eigenlijk wel waar kindertjes vandaan komen dan?

Ja hoor

Dat weet hij prima. Maar hij hoeft er niet van mee te genieten. Geen gebonk of gekreun of de slaapkamer of badkamer binnenkomen dat ik daar met een man lekker sta te seksen.

Seks is prive.

Wat denk je

Hoe dat bij een jongen voelt als hij zn moeder seks ziet hebben. Dat is echt heel naar en genant.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-07-2020 om 16:17

ervaring telt

Heel bijzonder, hoe jij, zonder ervaring (want je hebt eerder aangegeven dat je heel blij bent dat je nooit gemerkt hebben dat je ouders seks hebben) weet hoe je zoon het zal voelen als hij zn moeder seks ziet (of hoort) hebben. Je weet ook niet hoe je ouders reageren als zij zouden hebben gemerkt dat jij seks hebt, want daar heb je ook geen ervaring mee.
Kortom, je hebt hier helemaal geen ervaring mee, met dit onderwerp, maar wel een zeer sterke EN veroordelende mening, over die je keer op keer duidelijk en rucksichtsloos etaleert.

Mijn ervaring op dit forum is dat mensen het niet zo waarderen: geen ervaring hebben met een onderwerp, wel veroordelen. En dat merk je ook in deze discussie hier. Ik vind het weer uitermate boeiend om mee te maken.

Pennestreek

Pennestreek

17-07-2020 om 16:21

Het is echt heel simpel

Het is echt heel simpel. Als je niet wilt dat je kinderen je zien, of als jij niet wil dat jij jouw kinderen ziet als ze seks hebben, dan spreek je gewoon met elkaar af dat als er een deur dicht is je eerst even netjes aanklopt voordat je binnenstapt. Dat zijn ook heel normale afspraken tussen mensen onderling. Iets met privacy en zo. Probleem (dat er om te beginnen al helemaal niet was) opgelost.

En toch

Kan ik dat prima bedenken. Vraag ne af wat voor type zoons dat echt supernormaal vinden als ze de badkamer inkomen om de tanden te poetsen en ze zien hun moeder daar tegen de douchewand van achteren genomen worden. Dat ze dat hetzelfde zien als dat ze hun moeder daar aantreffen met een emmer sop om de badkamer schoon te maken.

Dat zijn echt hele bijzondere zoons en dat bedoel ik niet positief.

ElenaH

ElenaH

17-07-2020 om 16:22

Zucht

'Hoe dat bij een jongen voelt als hij zn moeder seks ziet hebben. '

En weer geef je er een draai aan die nergens op slaat. Niemand heeft het over sex pal naast het bedje waarin je kind ligt toe te kijken.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-07-2020 om 16:24

Pennestreek

vind ik ook hoor, gewoon aankloppen, doen wij ook al jaren, kinderen bij ons, wij bij de kinderen (behalve dan dat een van de kamers geen deur heeft, daar roepen we 'klopklop' voor we die kant op gaan...). Maar dan nog, in geval van paniek of ziekte wordt t wel eens vergeten is mijn ervaring. Dus als je echt het zekere voor het onzekere wilt nemen, dan boek je een hotelkamer...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.