Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Vakantie




Andere advies: begin zelf een tijd niet met fysieke intimiteit uitgezonderd een hug en een zoen. Laat je vrouw voelen dat ze dat mist. Dat lukt haar nu niet, omdat jij al weer pogingen doet. Laat haar dan naar jou uitreiken.
Libido van vrouwen stijgt met de jaren, kan best goed komen, dat jullie steeds beter, ook op dit gebied bij elkaar gaan passen.

Bij vrouwen ligt het libido het hoogst tussen 30 en 40, daarna neemt het af. Het zijn gemiddelden natuurlijk, maar dat het libido van vrouwen stijgt met de leeftijd is gewoon niet waar. Als ik het zo lees vindt de vrouw van TO het prima als er nooit meer seks is, dus dan kan hij lang wachten. 
Het belangrijkste is dat zij inziet dat het probleem van TO ook haar probleem is, omdat hij ongelukkig is met de situatie. Zolang dat niet het geval is, en dat niet wordt aangepakt, verandert er niks. 

Libido is biologisch gekoppeld aan vruchtbaarheid en voortplanting. Afname met leeftijdsstijging dus. Verklaart ook de aantrekkingskracht van mannen voor jongere (vruchtbare) vrouwen. 

Seks is in de basis ook een hormonaal en dierlijk proces natuurlijk. En iets dat nieuw is is ook spannend. Daarbij valt er bij een nieuwe partner weer tal van zaken te ontdekken. Of zijn er zaken mogelijk die bij de huidige partner niet of niet meer kunnen. Dat hoeft toch niet direct pijnlijk te zijn voor de ander? Die heeft ook de mogelijkheid om dit te ervaren. 

En ik ben het ermee eens dat hier zoveel meer speelt. Het gaat niet alleen om geen seks. Ook iemand afwijzen, geen communicatie, geen intimiteit en een partner die gezamenlijke problemen niet wil zien. Of geen rekening houden met de gevoelens van TO. 

Als je stopt met praten stop je met de relatie. Echte onwil in dit geval. 

Ik weet niet hoor, ik heb altijd meegemaakt dat mannen in het begin razend enthousiast seksten om daarna langzamerhand seksueel af te haken. Terwijl ik nog wel wilde. Volgens mij ligt het ook aan dat als er een is die vaker wil, de ander zich meer terugtrekt. Niet alleen biologische redenen. 
Sjef ik vind dat je weinig ingaat op de tantra suggesties van Elledoris, waarom niet?
Dan kan misschien komen doordat je vrouw toch helemaal niets wil. Ik heb dat dus zelf ook meegemaakt. Ik vond het moeilijkste dat er niet over te praten viel. Ik zou als ik jou was strakker mijn voorwaarden neerleggen: "of we gaan naar een therapeut, of we gaan samen tantra doen maar het liefst beiden. Dat betekent niet dat er meteen meer seks moet komen maar er moet communicatieve beweging in deze dynamiek komen anders red ik het niet meer. Dat is slecht voor me

En als je dat niet wil, binnen een termijn van (nou zeg drie maanden) dan ga ik op second love, of naar een sekswerker of een een fwb zoeken. 
Ik houd van jou, ik wil het liefst met jou lichamelijk zijn maar gezien je opstelling laat je me dan geen keuze. Voor nu mag jij kiezen wat het wordt: tantra, therapeut of beiden."

Doen jullie nog wel dingen samen? Naar de bioscoop, uit eten gaan, terrasje pakken, wandelen etc. Vinden jullie het nog wel om dingen samen te ondernemen? Gezellig kletsen over van alles. Weten jullie nog wel wat er speelt bij elkaar? Werkissues. Als ik fit lees klinkt het namelijk alsof jullie behoorlijk uit elkaar gegroeid zijn. Misschien ook een idee om ook weer te gaan werken aan jullie relatie. 

Intimiteit, liefde en ook seks hoort bij een relatie. Misschien de ene periode wat meer dan de andere maar om er nou mee te stoppen met de mededeling dat je er geen behoefte aan hebt is heel egoïstisch. 

Sjef74

Sjef74

17-08-2023 om 11:12 Topicstarter

Tantra hebben we in het verleden 3 keer geprobeerd. Daar werd ze zogezegd helemaal "kriegel"van. Dus daar weer over beginnen heeft geen nut. En dan is het van "Oh, het gaat weer om neuken?".......been there, done that......heel vaak.

Uitjes doen we nog wel vaak. Samen uiteten en weekendjes weg. Maar ook al eens duidelijk door haar aangegeven dat ze dan toch druk voelt. Terwijl ik op zulke momenten echt geen druk probeer op te leggen. Maar ik blijf een vent en zou toch ook wel eens lekker los willen gaan in een hotel

Ik heb besloten om het gewoon even op z'n beloop te laten en in ieder geval dit jaar niet meer aan te sturen op sex. Wel gewoon sociaal, intiem en vrolijk doen. Wordt wel lastig met een romantisch weekend in het verschiet.
Als er dan geen lampje gaat branden bij haar, dan wordt het echt tijd om mijn conclusies te trekken.

Sjef74 schreef op 17-08-2023 om 11:12:

Tantra hebben we in het verleden 3 keer geprobeerd. Daar werd ze zogezegd helemaal "kriegel"van. Dus daar weer over beginnen heeft geen nut. En dan is het van "Oh, het gaat weer om neuken?".......been there, done that......heel vaak.

Uitjes doen we nog wel vaak. Samen uiteten en weekendjes weg. Maar ook al eens duidelijk door haar aangegeven dat ze dan toch druk voelt. Terwijl ik op zulke momenten echt geen druk probeer op te leggen. Maar ik blijf een vent en zou toch ook wel eens lekker los willen gaan in een hotel

Ik heb besloten om het gewoon even op z'n beloop te laten en in ieder geval dit jaar niet meer aan te sturen op sex. Wel gewoon sociaal, intiem en vrolijk doen. Wordt wel lastig met een romantisch weekend in het verschiet.
Als er dan geen lampje gaat branden bij haar, dan wordt het echt tijd om mijn conclusies te trekken.

Nee okay ze is dus ook niet open voor tantra Wel valt me die opmerking op "oh gaat het weer om neuken?" In hoeverre was dat zo? Want dan was het geen tantra. Dan zou het in eerste instantie niet om neuken moeten gaan en misschien  helemaal niet. Ik zou bij mijzelf als ik jouw was wel onderzoeken of je niet altijd naar het 'eindpunt' toe werkt al is het maar in je hoofd, als vrouw voel je (ik althans) die agenda en kan een afknapper zijn

bold: Tja, het heeft toch niets met vent zijn te maken? De meeste mensen in the prime of their lives hebben zin in seks. Vrouwen ook hoor. 

En waarom ga je het niet gewoon aan met haar? Laatste alinea klinkt nogal passief. En intussen ga je gezellig doen en hopen dat ze de boodschap wel krijgt?  En gefrustreerd worden, want je zit je in te houden. Dat werkt toch niet? Althans bij haar niet denk ik na wat je zo over haar geschreven hebt. 

Ik zou toch echt een ultimatum stellen: binnen drie maanden naar een therapeut en anders ga ik buiten de deur kijken. Dat laatste wil ik niet, maar zo doe ik mijzelf te kort. 

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. 
In jouw geval niets dus. Je moet het daarom anders aanpakken. Nu nog eens 4 maanden niets doen gaat echt niets veranderen.

Sjef74 schreef op 17-08-2023 om 11:12:


Ik heb besloten om het gewoon even op z'n beloop te laten en in ieder geval dit jaar niet meer aan te sturen op sex. Wel gewoon sociaal, intiem en vrolijk doen. Wordt wel lastig met een romantisch weekend in het verschiet.
Als er dan geen lampje gaat branden bij haar, dan wordt het echt tijd om mijn conclusies te trekken.

Als je daarvoor kiest, vind ik dat je dat ook aan haar moet meedelen. Kan ook per brief zodat ze niet direct hoeft te reageren. 

To gaan afwachten en het op.z'n beloop laten heeft echt geen zin. Daar schiet je beiden niets mee op. Zij weet niet dat er eigenlijk iets van haar verwacht wordt. En jij krijgt nog meer frustraties. Ook zonde van je tijd trouwens. Waarom geen duidelijk gesprek waarin je nu eens echt tot de kern komt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.