Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Vriendin in pre-overgang, weinig seks

Goedemiddag! Mijn naam is Dennis, 32 jaar oud uit Brabant. 

en net als velen heb ik een vraag. Want de situatie is als volgt.

Ik heb een hele lieve leuke, gezellige, grappige knappe vriendin met wie ik inmiddels ruim 2 jaar samen ben. Ik ben dus 32 jaar oud, zij wordt dit jaar 40. Het leeftijdsverschil is geen enkel probleem.

In het begin van onze relatie hadden we best veel seks. Om de dag ofso. Maar sinds vorig jaar januari (denk ik) is er eigenlijk wel wat verandert. De seks werd langzaam aan minder. Van een paar keer per week na een keer per week, daarna per twee weken etc. Nu is het gemiddeld 1 keer per 6-8 weken? 
Seks is voor mij belangrijk. Echt niet het allerbelangrijkste, maar wel belangrijk. En omdat ik het mis, behalve de echte seks ook alle aanrakingen etc eromheen, heb ik al heel veel en vaak met mn vriendin het erover gehad. Waarom er zo weinig seks is, wat ik er eventueel aan kan doen, maar vooral hoe zij zich voelt en wat er in haar omgaat.
En ik geef toe; daaruit kwam ook dat ik af en toe een botte lul ben. Teleurgesteld of kinderachtig reageerde als ze nee zei, etc. Dat helpt uiteraard niet.


WAt ook niet helpt is dat we sinds kort er achter zijn dat ze in de pre-overgang zit. Met al vele bijbehorende symptomen. Prima he, ik weet dat hoort erbij. Maak ik me ook geen druk om. Maar ja; de zin in dan nog verder te zoeken bij haar


Als we het erover hebben dan is dat fijn, maar nooit wordt er iets 'opgelost' of gaat het anders. Want zij ziet het NIET als een probleem, ze heeft geen zin dus mist ze het ook niet. Ik wel, en dus is het MIJN probleem zo gezegd.
Mijn specifieke vraag is dan ook eigenlijk; hebben jullie nog tips ofso wbt mijn situatie? En nee het is niet perse de bedoeling meer sex te hebben maar ook tips op het gebied van hoe kan ik dit voor mezelf een plekje geven en of mee omgaan? 
Groetjes

Dennis


MRI

MRI

09-06-2021 om 16:57

hm, ja ik kan me voorstellen dat dit niet fijn voor je is. Zou ze het iets vinden om tantra te gaan doen? Dus niet per se naar een hoogte punt toe werken maar bijvoorbeeld haar het tempo laten bepalen en gewoon genieten van het verlangen en lichamelijk samenzijn? 

Nja het komt er op neer dat je uiteindelijk jezelf daarbij moet helpen😅

hoe het een plekje te geven ik denk gewoon accepteren dat het zo is, al lijkt me dat erg moeilijk als je het ook mist.

ik kan me voorstellen dat voor haar ook naar voelt dat ze minder behoefte heeft terwijl jij dat wel hebt, help haar hierdoor heen want ik kan me voorstellen dat dat een onzeker beeld geeft over haarzelf en dat helpt er ook niet echt bij.

 probeer romantische avondjes te creëeren lekker met xn 2tjes, verwacht daar niet meteen sex van maar doe dat miss gewoon wat vaker zo komt bij haar mis de lust wel weer terug, zeg misschien wat vaker hoe gek je op der bent, doe leuken dingen samen ( misschien doe je dat al wel) en het is niet zo dat je haar moet ompraten voor sex maar het is meer jullie band sterker maken dan dat het al is, zo laat je zien dat je haar begrijpt.

Ook kan ik me echt voorstellen dat het voor jou moeilijk is en als een teleurstelling voelt als ze nee zegt, maar probeer dat teleurstellend gezicht eve voor jezelf te houden als ik dat zo mag zeggen🤭 daarmee bedoel ik laat haar niet overduidelijk merken dat je teleurgesteld bent maar probeer haar eens gewoon te knuffelen daarna of gewoon haar hand vast te pakken zodat ze het gevoel krijgt dat je het haar niet kwalijk neemt.

voor de rest is het eve moeilijk ik weet het maar in die tussentijd moet je miss maar eve jezelf wat bevredigen totdat het hopelijk een beetje terug komt bij der.

MRI schreef op 09-06-2021 om 16:57:

hm, ja ik kan me voorstellen dat dit niet fijn voor je is. Zou ze het iets vinden om tantra te gaan doen? Dus niet per se naar een hoogte punt toe werken maar bijvoorbeeld haar het tempo laten bepalen en gewoon genieten van het verlangen en lichamelijk samenzijn?

dit kan ook wel eens helpen idd misschien zijn er dingen die ze anders wil doen dan hoe het gaat? Hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar je weet het nooit.

Ik moest ook gelijk denken aan tantra. Je geeft aan dat je niet alleen de sex mist, maar ook de aanraking. Knuffelen jullie ook niet meer? Gewoon strelen of kriebelen zonder doel? Of is je vriendin misschien bang dat er automatisch sex moet komen als er gewoon geknuffeld wordt? 

etten89

etten89

10-06-2021 om 10:50 Topicstarter

elledoris schreef op 09-06-2021 om 18:05:

Ik moest ook gelijk denken aan tantra. Je geeft aan dat je niet alleen de sex mist, maar ook de aanraking. Knuffelen jullie ook niet meer? Gewoon strelen of kriebelen zonder doel? Of is je vriendin misschien bang dat er automatisch sex moet komen als er gewoon geknuffeld wordt?

jaa.. wel.. tantra hebben we geprobeerd te starten als het ware. Maar.. en dat zei ze zelf ook; op moment dat je iets belangrijk vindt dan ga je ervoor. Dat heeft zij niet gedaan, waardoor mijn enthousiasme daarin ook wegebde. 

Knuffelen doen we nog wel af en toe. En ik denk dat wat jij zegt; strelen zonder doel bij haar de angst is dat ik gelijk sex wil. Terecht, want als het langere tijd niet gebeurt dan gebeurt er lichamelijk sneller wat met mij. 
Maar ik snap ook wel dat zij denkt pff.. daarom zeg ik; wat moet ik doen? Ik wil haar niet voor dr hoofd stoten maar mezelf ook niet opvreten. 

Waarom zou jij een botte lul zijn als je een redelijk verlangen koestert? Ik  vind het bijzonder  onaardig dat ze haar gebrek aan lust volledig bij jou neer legt.  Bij een groot libidoverschil kun je elkaar tegemoet komen of je doekt de relatie op als er toch  geen kinderen in het spel zijn. Soms is het kwestie van zin maken om zin te krijgen:use it or loose it. Je bent nog maar 32, zie je echt een toekomst in een  relatie   waar je om seks moet bedelen alsof het een gunst is?

etten89

etten89

12-06-2021 om 14:41 Topicstarter

kenfan schreef op 10-06-2021 om 21:35:

Waarom zou jij een botte lul zijn als je een redelijk verlangen koestert? Ik vind het bijzonder onaardig dat ze haar gebrek aan lust volledig bij jou neer legt. Bij een groot libidoverschil kun je elkaar tegemoet komen of je doekt de relatie op als er toch geen kinderen in het spel zijn. Soms is het kwestie van zin maken om zin te krijgen:use it or loose it. Je bent nog maar 32, zie je echt een toekomst in een relatie waar je om seks moet bedelen alsof het een gunst is?

hai ! Thanx voor je reactie. 

Ik vind zelf ook niet dat ik onredelijk of raar doe of ben. Kijk ik wil iemand ook niet dwingen iets teen dr zin te doen. En daar wringt de schoen dus ook. Want; ik denk dat ik het moet accepteren of niet en dan id de relatie verbreken. 
wat je zegt van gewoon doen… ja en nee.  Iemand in de overgang heet minder tot geen zin , heb ik gelezen tenminste.  Is het dan ook ene kwestie van gewoon doen?


nee ik zie dat ook niet voor me nee 

Zo simpel ligt het niet. Iemand die in de overgang is kan minder zin hebben maar je moet ook gewoon een beetje zin maken om het vuurtje nog een beetje brandend te houden.

Is het een idee om tijdelijk een open relatie te doen? Dan heb jij voldoening en zij geen stress en als ze weer zin heeft kan het weer veranderen. 

Er zijn ook mannen die minder zin hebben. En vrouwen die rond de overgang pas echt goed zin krijgen...

Een open relatie? Hoeveel relaties overleven dat? Volgens mij is dat vaker het begin van het einde dan iets helend. 

@etten, is de behoefte aan sex ook een manier om de spanning op de ballen weg te krijgen? Dan toch eerst zelf aftrekken om daarna je te focussen op fijn voorspel en maar zien waar dat eindigt. De druk en pijn in de ballen beïnvloedt je haast. Dat benadeelt de intimiteit.

Koop een fijne huidolie, dan ligt de focus minder op de verwachtingen.

Tip: Bio-Oil, die  ruikt lekker en is niet zo vet.

PS. De tip is ook fijn voor jou, tijdens het aftrekken. 🙂

etten89 schreef op 12-06-2021 om 14:41:

[..]

hai ! Thanx voor je reactie.

Ik vind zelf ook niet dat ik onredelijk of raar doe of ben. Kijk ik wil iemand ook niet dwingen iets teen dr zin te doen. En daar wringt de schoen dus ook. Want; ik denk dat ik het moet accepteren of niet en dan id de relatie verbreken.
wat je zegt van gewoon doen… ja en nee. Iemand in de overgang heet minder tot geen zin , heb ik gelezen tenminste. Is het dan ook ene kwestie van gewoon doen?


nee ik zie dat ook niet voor me nee

Er is ook een tussenweg tussen verbreken of accepteren. Jullie kunnen ook naar een relatietherapeut of een seksuoloog gaan als je er met praten niet uitkomt.  Dat twee mensen  niet dezelfde seksdrive hebben is normaal, dat de vonken er niet meer vanaf vliegen na het eerste jaar ook. Op je veertigste! al alle zin in seks verloren te hebben als bijverschijnsel van de naderende overgang niet. En dat ze dat zelf niet als probleem ziet is wel heel egocentrisch. Dan kan ze beter op zoek gaan naar leuke zestiger om met de elecrtrische fietsen tochtjes op de veluwe te gaan maken    Heb je wel eens gevraagd of ze hier in  eerdere relaties ook tegen aanliep, dat ze haar belangstelling verloor als het nieuwe van een relatie eraf was? DIe verklaring lijkt me aannemelijker dan dat pre -overgangsverhaal.

etten89

etten89

14-06-2021 om 11:20 Topicstarter

elledoris schreef op 13-06-2021 om 16:55:

Een open relatie? Hoeveel relaties overleven dat? Volgens mij is dat vaker het begin van het einde dan iets helend.

Mee eens.. dat is geen optie voor haar maar zeker ook niet voor mij!

etten89

etten89

14-06-2021 om 11:22 Topicstarter

Flanagan schreef op 13-06-2021 om 18:31:

@etten, is de behoefte aan sex ook een manier om de spanning op de ballen weg te krijgen? Dan toch eerst zelf aftrekken om daarna je te focussen op fijn voorspel en maar zien waar dat eindigt. De druk en pijn in de ballen beïnvloedt je haast. Dat benadeelt de intimiteit.

Koop een fijne huidolie, dan ligt de focus minder op de verwachtingen.

Tip: Bio-Oil, die ruikt lekker en is niet zo vet.

Nee.. sex is voor mij veel meer. Niet alleen de spanning op de ballen zoals je omschrijft, maar ook het intieme/fijne/mooie/emotionele. Dus nee.. dat is het niet perse.

En op moment dat ik voorspel etc wil beginnen of begin, is de afwijzing er al vrij snel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.