Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Vriendin in pre-overgang, weinig seks


@Etten, het gaat er niet om wat de oorzaak/ reden is, maar wat je eraan kan doen om verbetering te bereiken. 

Hahaha Flanagan, sorry, moest erg lachen om je verhaal. Maar ook wel wat…heuh…niet sexy om te vrijen om de spanning in ballen weg te krijgen…

Maar goed, een tijdschema klinkt ook niet direct heel sexy dus wellicht passen jullie goed bij elkaar. 
En dat is wel belangrijk, dat je elkaar wat kunt vinden op seksueel gebied. 
Je kunt prima gelukkig zijn met seks 1x per jaar, of zelfs nooit, als je elkaar daarin vindt. 

Etten, dat ze seks niet zo belangrijk zegt te vinden zegt niet altijd veel. Ik zou die uitspraak ook weleens kunnen doen. Het verschilt bij mij enorm, van tijd tot tijd. 
Dat ze inhaakt op jouw reacties maakt me wel hoopvol. Dat kan betekenen dat er winst te boeken is. Ze wil iets van jou, zoekt iets. Iets dat je nu niet geeft. Dat ze terug blijft grijpen op die reacties wil wrs zeggen dat ze het nu ook niet voldoende ervaart. (Weet ik veel wat; respect, waardigheid, liefde, romantiek, rust, geduld of wat dan ook) Dat zou goed nieuws zijn want daar kun jij iets (veel) mee.

Maar het kan ook een smoes zijn. Maar niet geschoten altijd mis. 

Ja, Ik voelde me best op mijn gemak bij mijn man. Maar toch (blijkbaar) net niet helemaal want we hebben niet zo heel veel geexperimenteerd. terwijl ik daar nu niet meer zo van opkijk als ik daar over nadenk. Best vreemd. Het zal het nieuwe zijn toch, wellicht. En het vertrouwde: het praten over seks is bij mijn partner niet echt 'met gemak' en met mijn 'nieuwe vriendje' gaat dat zo makkelijk. Best raar.

Hey ben jij toevallig Dordt2000 van VivaForum? groetjes Libelle

toevallig nog aan je gedacht vandaag..situatie is dus helaas nog niet verbeterd. 

etten89

etten89

19-06-2021 om 22:59 Topicstarter

Haai 

libelletje75 schreef op 19-06-2021 om 13:31:

Hey ben jij toevallig Dordt2000 van VivaForum? groetjes Libelle

jaa klopt ja.  Grappig dat je me herkent of kent. Wie ben jij daar dan? 
ooh nog aan me gedacht. Hoeso dan?😊

Libelle44...we hebben een tijdje geappt 😉

ik had je spontaan eens willen vragen hoe het er mee is..(onze gesprekken schoten mij ineens in gedachten toen ik in de krant las dat de Viva er mee op houdt.) maar kon je nummer niet meer vinden in mijn telefoon...en toevallig herken ik je dezelfde dag hier..

etten89

etten89

20-06-2021 om 11:41 Topicstarter

Aah wat leuk


ehh hoe geappt? Whatsapp dan? Kan je ook niet meer vinden anders had ik je even geappt. 
m’n nr hier plaatsen vind ik zowat haha. Lijkt me leuk met je te kletsen weer. Maar hoe?😂

Flanagan schreef op 16-06-2021 om 11:31:

@Etten, het gaat er niet om wat de oorzaak/ reden is, maar wat je eraan kan doen om verbetering te bereiken.

Dit is de enige belangrijke vraag in deze situatie. Het is namelijk niet alleen het probleem van TO, maar van hen beiden. Ieder mens wil zich geliefd voelen door hun partner en dat heeft niet alleen met seks te maken, maar met intimiteit in het algemeen. Seks en intimiteit maakt het verschil tussen geliefden zijn of enkel broer/zus of vrienden en als dat er niet meer is, dan is de relatie geen lange tijd beschoren. Prima als vriendin het alleen TO probleem maakt, maar dan ook niet piepen als hij een eind aan de relatie maakt of besluit het elders te gaan halen. En nee, dat laatste is zeker niet ‘netjes’, maar als je je ogen sluit voor elke lichamelijke intimiteit ipv een soort van oplossing te zoeken voor dit gezamenlijke probleem, dan gebeuren dit soort dingen. 

Ik vind het nogal naïef gedacht te verwachten dat een gezonde man van 32 zich hierbij gaat neerleggen en hiermee leert leven, egoïstisch ook. Het is nu ook niet dat ze elkaar al 30 jaar kennen, dus wel makkelijk om het enkel op je hormonen te steken. 
Daarnaast geeft vriendin ook aan dat seks voor haar sowieso niet zo belangrijk is, dus in mijn ogen zijn jullie gewoon geen goeie match (helaas).

Herkenbaar!  Ik ben de vrouw in de overgang!

Ik lees ergens dat je de seks mist en ook de intimiteit eromheen!  Ook zeg je dat het knuffelen ook minderd omdat zij dan denkt:  Ojee hier gaan we weer!

Bij mij was/is dat ook zo!  Logisch dat bij jou als man de lust opkomt bij knuffelen vooral als het al even geleden is!  Ik snap ook dat je lichaam reageert.  Wat mij heeft geholpen is 1. praten en 2. knuffelen zonder dat er enige sexuele handeling volgt zelf al heeft hij een erectie.  Probleem voordien was:  ik heb geen zin in seks, wel in knuffelen MAAR als we knuffelen gaat hij toch meer willen => gevolg in mijn gedachte:  knuffelen = aan seks.  Ik had geen veilige vrijheid meer!  Als ik dan nee zei voelde hij zich enorm afgewezen en volgde vaak ruzie door frustratie. 
Door begrip voor elkaar te tonen, ik niet meer bot afwijzen, zijn erectie niet als een dreiging te zien (want zo voelde dat) hem de mogelijkheid te geven sexuele handelingen te doen terwijl ik er wel bij zat maar er geen sprake was van mijn actieve rol (maar ook niet altijd)  Kwam er terug een veilige omgeving voor ons allebei!

Het ging niet meer om 'moeten'!  het was fijn voor beide partijen, op den duur ben ik zelf soms actiever mee gaan spelen.  Ik had eindelijk de vrijheid terug in mijn hoofd:  niks moet, alles kan!  Zelf de touwtjes weer in handen hebben voelde fijn!

Mijn zin is minder en heb dus veeeeel meer stimulans nodig om in de mood te komen!  En als ik het over stimulans heb gaat het niet om het klassiek voorspel!  Het gaat om de romantiek en de sfeer nog voor er iets sexueels begint!  Voor mij begint het voorspel in de ochtend al! Soms hebben we seks, soms gewoon niet maar blijven we intiem en in verbnding!

Probeer voor jezelf en voor haar de druk eraf te halen!  Ik weet dat dit niet makkelijk is.
En vooral blijf praten, blijf naar elkaar echt luisteren en probeer elkaar te begrijpen hoe moeilijk het ook is!  Soms zullen jullie weerstand voelen in jullie lijf als jullie praten, dat is normaal, bespreek ook die weerstand!  Praten helpt heel veel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.