Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

1 nacht kamperen in een tent, wat aan te schaffen?

we gaan met vrienden en alle kinderen voor de lol 1 nachtje kamperen.

We hebben geen kampeerspullen, dus helemaal niets o nada. Wat is echt noodzakelijk om voor die ene nacht aan te schaffen ? Als het nu een succes is zie ik ons nog wel vaker kort kamperen, de zomervakantie doen we wel in een huisje of huurtent dus daar voor hoeft het niet.

ik kom nu uit op:
- een tent (2e hands marktplaats of lenen bij familie oid)
- slaapmatjes of luchtbedden(dekens nemen we van huis mee).
- voetpomp voor de luchtbedden
- kooksetje (al hoewel we ook uit eten kunnen gaan die ene keer al hoewel dat wel weer het kampeergevoel dood slaat)
-kampeertafel (stoelen hebben we al, van die simpele opklapbare dingen)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Simpel houden

Ik zou het simpel houden. Een tent lenen zou handig zijn en misschien kun je slaapmatjes ook lenen. Als je met vrienden gaat kamperen zou ik proberen te regelen dat er gezamelijk op hun kooktoestel gekookt wordt. Dus één persoon kookt voor iedereen. Of wat dacht je van een BBQ? Salades erbij, stokbrood snijden, klaar. Neem wel stevige plastic borden mee en bestek (maar dat kan gewoon van thuis). En een opklaptafel zou ook handig zijn. Een lamp voor 's avonds en een zaklamp zijn ook heel handig. Omdat het maar voor één keer is en je jezelf niet op de camping ziet voor je zomervakantie zou ik proberen vooral te lenen en weinig te kopen.

Dorry

Ps. kamperen is echt heel leuk hoor, ook voor de zomervakantie

Manda Rijn

Manda Rijn

23-05-2011 om 13:06 Topicstarter

Oh ja bbq

dat ik ga ik voorstellen ! Dan hoeven we geen kookstel mee te nemen, want er is wel zo'n bbq plaats of anders een wegwerp dingetje kopen.

plastic bordjes en bekers hebben we, bestek grijp ik gewoon uit de la. Een lamp ga ik wel even kopen, dat is ook wel handig voor de zomervakantie ipv die kaarsen. Zaklamp ook goed idee.

ik zit nu op marktplaats te snuffelen. Mijn zus bleek achteraf toch geen kampeerspullen meer te hebben en nu heb ik nog een verre oom die ik al jaren niet gezien heb die ook nog ergens een tent op zolder heeft (hmm tja geen zin om die op te gaan halen, dan zit ik opeens weer tegenover iemand waar ik niets mee heb, eind rijden ook). Ik kan bij leenbakker wel goedkoop aan een klaptafel komen denk ik. Die matjes, hm dat is wel essentieel natuurlijk eens kijken of mijn schoonfamilie nog wat heeft.

ach het was zo ontstaan omdat de kinderen in de tuin willen kamperen en nu gaan we dus met zijn allen echt op een camping, maar dus geen spullen.

Vera*

Vera*

23-05-2011 om 19:16

Picknicktafel

Als je een koffermodel picknicktafel koopt, zo eentje met vier vaste krukjes heb je er thuis ook nog plezier van. Kinderen zitten er goed op met een teken-/knutselblad op goede hoogte. Ook als je eters hebt kun je een aparte kindertafel maken.

Vera

Slaapzak

Afhankelijk van de temperatuur 's nachts is een slaapzak in plaats van dekens / dekbed ook wel fijn. Zeker als je op een smal / dun matje ligt.

Misschien hebben jullie al slaapzakken, maar omdat die zowiezo handig zijn voor logeren / schoolkamp / logees is dat de investering zeker waard. Geen probleem als dat een wat dunnere slaapzak is, daar kan je dan wel weer dekens overheen leggen.

Kraanvogel.

Valkyre

Valkyre

24-05-2011 om 11:13

Thermos

Een thermoskan en filterhouder oid voor koffiie 's ochtends! En theezakjes voor de liefhebber.

Goh, lang geleden, kamperen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Potje

of emmer voor een nachtelijk plasje. En een vliegemepper kan ook fijn zijn. Slipper werkt natuurlijk ook.

Manda rijn

woon jij ook in Haarlem? Dan heb ik evt nog wel een tent te leen. Is 3 persoons en al jaren niet gebruikt.

Manda Rijn

Manda Rijn

24-05-2011 om 20:12 Topicstarter

Urslau

super bedankt voor je aanbod maar ik heb een 4 persoons nodig.

Ik zit nu te overwegen een 2e hands te kopen op marktplaats, een soort pop up model (quechua) waarmee we wat vaker weg gaan. Ik heb dus ook maar besloten wat nieuwe dingen te kopen zoals slaapmatjes en een picknicktafel en dat soort spul.

Manda Rijn

Manda Rijn

24-05-2011 om 20:14 Topicstarter

Dank

ik ga nu een 2e hands quechua tent kopen (ben aan het bieden op marktplaats) en goedkoop bij leenbakker etc zoeken naar matjes en andere dingen. Zo'n opklapbare picknicktafel heb ik ook op marktplaats gezien, ga ik ook kopen. Thermos is ook een goed idee want die hebben we niet. Slaapzakken doe ik denk ik niet, ik ga onze gewone dekens en kussens mee nemen.

Manda Rijn

Manda Rijn

24-05-2011 om 20:22 Topicstarter

Oh slaapzak

even weer een oprisping van trauma, ik wil absoluut niet in een slaapzak, dan doe ik geen oog dicht.

Vera*

Vera*

25-05-2011 om 09:48

Slaapzak

Als je rekening houdt met kampen of logeren van je kinderen kun je bij de Bristol goed slaapzakken kopen.
De slaapzak Logarno is daar bij een test als beste uit de bus gekomen. Hij kostte iets van 30 euro toen. Wij hebben die ook voor de kinderen.

Vera

Chippie

Chippie

25-05-2011 om 13:27

Manda

het leuke van kamperen is dat je juist een beetje moet improviseren. Onze eerste vakanties hadden we niet eens een tafel.Waarom niet is me eigenlijk onduidelijk (we waren met auto en waren ook geen studenten meer). We hadden een tent van 60 gulden, een eenpittertje, twee oude pannen, 2 plastic borden, een picknickkleedje, één luchtbed, een dekbed, een waslijntje (ultieme kampeergevoel) en dat was het wel. Toch was dat de meest geweldige kampeervakantie ooit. Lange avonden op ons luchtbedje voor de tent met een waxinekaarsjes, flesje wijn in een emmertje koud water uit de rivier). Die kampeerervaring zou ik mijn kinderen graag nog een keertje doorgeven...

Ooit ben ik in de valjkuil gestapt door allerlei nieuwe dingen te kopen voor een paar daagjes kamperen in NL. We zijn helemaal weggeregend (hebben dus ook maar 1 nachtje overnacht) en manlief wil niets meer weten van een eigen tent etc. Dus hier staat van alles op zolder, spiksplinternieuw, te verstoffen. Kooktoestel is nog nooit gebruikt.

Je gaat met vrienden die wel eerder hebben gekampeerd? Ik neem aan dat je met z´n allen gaat eten. BBQ? Eventueel koop je een paar wegwerpBBQtjes ipv een duur gasstel. Heb je geen plastic borden etc (maar ik denk het wel) dan zou ik wegwerpservies meenemen. Een tafel zou ik niet speciaaal aanschaffen, je bent met z'n allen en gaat toch met z'n allen bij elkaar zitten. Mandarijntje eet in buggy, en je oudste en jullie - als jullie niet mogen aanschuiven, haha - op een picknickkleedje ofzo. Die koffie slla ik wel een keertje over en misschien krijg je wel een bakie van je camping buren...

Er zijn heel veel mooie kampeerspullen te koop. Maar ik zou gewoon eens kijken hoe één nachtje bevalt en dan kun je nog genoeg geld uitgeven.

Zo'n opgooitentje gebruiken we hier in de tuin als speelhuisje. Luchtbedden, slaapzak voor kinderen (lekker warm) komen ook bij andere dingen wel weer van pas. Dure matjes zou ik nu nog niet kopen.

Warm

Zorg er in ieder geval voor dat je het 's nachts niet koud hebt. Anders is je plezier in kamperen wel heel snel weg. Luchtbedden zijn niet heel erg duur en ook handig als je eens loge's hebt. Zo'n pomp die je op de sigarettenaansteker van de auto kan aansluiten. deken erover, onderlaken en je eigen dekbedden en kussens. Dikke pyamas aan en zo slapen wij 3 weken per jaar en nemen voor als we in de bergen staan nog een extra slaapzak mee om eroverheen te gooien. Denk eraan dat het gras 'smorgens vaak nog nat is, laarzen of klompen oid zijn dan wel erg prettig. Wat ikzelf ook prettig vind maar misschien niet nodig voor een nachtje is voor elk gezinslid een eigen toilettas, dan hoef je niet te zoeken in spullen van een ander en hoef je ook geen shampoo over het muurtje te gooien als je kind of partner naast je staat te douchen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.