Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-01-2011 om 22:53

4 dagen met z'n tweetjes weg; waar naar toe?

In de meivakantie willen we een paar dagen weg. Vandaag dus eens met de kids besproken wat we gaan doen.
"Niets!" "We blijven thuis." "We willen niet op vakantie". "Gaan jullie maar samen, wij blijven wel met z'n tweetjes thuis, we kunnen best een week pizza eten."
Goh, da's best een goed idee eigenlijk... Het is 100 jaar geleden dat we met z'n tweeën zijn weg geweest! Ik heb direct zus gebeld en daar kunnen ze begin mei vier of vijf dagen logeren (de kids zijn daar graag). En wij kunnen dus een dag of vier met z'n tweeën weg!
We hebben al even zitten fantaseren over wat we gaan doen. Parijs, Londen, New York, of juist kamperen op Vlieland of een paar dagen met de rugzak op een leuke wandelroute doen...
Wie heeft leuke ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Het is eigenlijk allemaal leuk. Dat maakt het zo lastig! Wat wil je? waar zijn jullie al eens geweest? Wil je vliegen of juist liever niet?

Wij gaan ieder jaar wel een paar dagen samen op stedentrip. Hebben Malaga, Parijs, Rome, Berlijn en Istanbul bv samen gezien. In april gaan we naar Barcelona en in juni naar New York.

4 dagen is voor New York eigenlijk een beetje tekort, dan ben je er namelijk maar 2 nachten. Als je ook van het strand houdt en van stad is Barcelona natuurlijk leuk en het is spotgoedkoop om er heen te vliegen.

Persoonlijk vond ik Istanbul echt meer dan geweldig. Door het verschil in cultuur voelt het dat je enorm weg bent geweest. Heerlijk eten, veel te zien, erg aardige mensen en het voelt nog een beetje onontdekt.

Maar ook Berlijn is fantastisch. Zo groots, zo verschillend per deel van de stad, enorm indrukwekkende parken en gebouwen. Ook aardige mensen en eten bv is daar een stuk goedkoper dan in nl. Goed te doen met de trein.

Poeh, lastig hoor. En dan hou ik niet eens van met zn 2en wandelen op een schiereiland. Dat doe ik dan weer liever met het hele gezin....

Fiorucci

Fiorucci

17-01-2011 om 07:48

Oooh

Wat een weelde... ik zou naar Barcelona gaan!

Fiorucci

Fiorucci

17-01-2011 om 07:48

Ohja

Lissabon is ook prachtig!!

Puck

Puck

17-01-2011 om 09:02

Te veel mogelijkheden

Tja, met z'n 2-en weg is al heerlijk, maakt niet zo veel uit waar je naar toe gaat. Mijn persoonlijke toppers voor een paar dagen met z'n 2-en zijn:
lekker uitwaaien op een waddeneiland, Barcelona, Sevilla, Praag, Parijs. Leuk hotelletje in de binnenstad en dan met de metro overal heen.

Ijsvogeltje

Het klinkt werkelijk goddelijk. Twee zelfstandige jongens. Helemaal in de trend trouwens, overal om me heen hoor ik dat moderne kinderen niet op vakantie willen. Maar dat is een ander onderwerp.

Voor nu is je vraag veel te globaal. Je vraagt leuke ideeen (zit bij mijn ouders op de Mac en kan geen aanhalingstekens vinden) ... hmmm... ik zou werkelijk 'alles (oeps, ook geen accent aigu) leuk vinden in deze constellatie.

Je zou vier opties kunnen kiezen en dan op de dag zelf pas beslissen. Betaal je wel de hoofdprijs voor de trein of vlieg reis maar is het iig een aparte ervaring.

Of jullie verzinnen allebei een optie en je gaat dan loten en degene die wint houdt het geheim tot de dag van vertrek.

Of je kiest samen vier opties en gaat dan loten.

Nou ja, alternatief is natuurlijk dat je je prioriteiten kiest. Waarbij onze ervaring was dat de leukste vakanties die waren die we pas kort van tevoren boekten en waarbij we met uiterst lage verwachtingen op pad gingen...

Kortom, ik heb 1000 idee-en maar je zou ons wel wat meer mogen helpen

Anders wordt het op werkbezoek bij de Koga Myata fabriek! Moet net lukken, 24 uur vliegen zal dat zijn?

Vic

Vic

17-01-2011 om 10:38

Van alles

Wat trekt jullie het meest? Is er een stad die je áltijd al hebt willen bezoeken? Voor vier dagen gaan wij het liefst in een hotel. Dan eentje met een goed ontbijt, waar je ook niet te vroeg hoeft te ontbijten. In Parijs was het eten 's morgens niet geweldig, maar daar zijn dan weer allerlei leuke tentjes waar je kunt ontbijten (op weg naar weer een museum). Voor de meivakantie zou ik kiezen voor een stad in Zuid-Europa (Milaan, Florence, Barcelona), zodat je ook nog lekker weer hebt.

Hibiscus

Hibiscus

17-01-2011 om 11:58

Rome?

Is geweldig in mei en een fijne stad met zijn tweetjes.

Hibiscus

margje van dijk

margje van dijk

17-01-2011 om 12:37

Lol (o.t.)

Ik heb bijna het omgekeerde: heb net van de week voor al onze jongens een scoutingkamp geboekt met pasen, dus van vrijdag t/m maandag zijn ze alledrie op kamp.

Zijn man en ik ineens 4 dagen alleen thuis! Eerst dacht ik ook: oooooh, we moeten weg, we moeten een stedentripje boeken. Maar daarna bedacht ik hoe heerlijk het is om vier dagen je hele huis voor jezelf te hebben, hoe je lekker kunt slapen en eten en lezen en lummelen precies wanneer jij wilt, hoe je de deur uit kunt gaan zonder enig overleg en terugkomen als het diep in de nacht is, uit eten gaan, bioscoopje pakken, lekker relaxed de volgende ochtend de krant ongestoord uitlezen, etcetera. Wandelen, fietsen in de buurt, genieten van het huis en de tuin, in alle rust, want wat hebben we het toch goed hier, eigenlijk.

Dus ons besluit staat vast: wij blijven thuis!

Maar ik hoop dat jullie iets anders leuks kunnen bedenken!

Margje

Ik lees mee...

wij hebben nog een uitje te goed van mijn ouders, die komen dan oppassen. Ik zat zelf nog aan Berlijn te denken. Of Londen. Of Aberdeen. Wandelroute klinkt ook heerlijk, maar ik ben bang dat ik man dan niet mee krijg. Werkbezoek aan de Koga-fabriek zal vast niet gaan nu ik net een nieuwe Giant heb aangeschaft!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-01-2011 om 16:09

Ah, leuk!

Dames, dank voor jullie reacties! Ja, wat een leuk vooruitzicht hè, vooral omdat het eigenlijk zo onverwacht komt. Hadden we natuurlijk zelf ook zo kunnen regisseren, maar ja, we vinden het gewoon ook heel leuk om met de jongens op vakantie te gaan. Dus nu voelt het als een kadootje, ha ha,
@Swaen: Istanbul, dat is een goed idee! Ga ik gelijk even op googelen. We zijn dol op niet-westerse locaties, dus dit is zeker een optie.
@Fiorucci: Barcelona, ja, wil ik ook heel graag naar toe. Manlief is de afgelopen jaren echter al een paar keer voor zijn werk geweest en vind het ook wel leuk om naar iets 'nieuws' te gaan. Lissabon: amper twee weken later moet ik voor mijn werk naar Portugal, het voelt wel een beetje decadent om twee keer in twee weken daar naar toe te gaan Maar ik ga er even op zoeken, heb eigenlijk geen beeld bij Lissabon.
@Puck: ja, teveel mogelijkheden, je hebt gelijk!
@Rodebeuk: zo kan het natuurlijk ook. Gewoon loten. Of 's ochtends bekijken welke kant de wind op waait en daar naartoe gaan. En voor wat betreft Koga: dan gaat het een bedrijfsbezoek Heerenveen worden denk ik. Ook leuk. En dan een rondje Friesland fietsen. Daar gaat mijn Friese bloed weer harder van door mijn aderen stromen.
@Vic: Zuid-Europa, ja, klinkt aantrekkelijk. En als we al wisten wat we het liefste zouden gaan doen, dan had ik hier de vraag natuurlijk niet gesteld Ach, we vinden gewoon heel veel dingen leuk! Luxe probleempje zullen we maar zeggen.
@Hibiscus: Rome, hadden we nog niet overwogen, maar daar word ik wel direct enthousiast van! Ga ik naar kijken, dank.
@Margje: ja, dat kan natuurlijk ook, lekker thuis blijven, heerlijk... Maar wij gaan toch maar lekker een paar daagjes weg
@Egberdien: leuk, dat jullie ook nog iets leuk kunnen uitkiezen! Ja, Berlijn spreekt mij ook wel aan hoor, makkelijk ook met de trein.
Dank allemaal voor het meedenken! Ik geloof dat ik momenteel het meeste neig naar Rome of Instanbul. Ga eens lekker neuzen op internet...

Verre oosten?

IJsvogeltje, was dat niet het eerste merk dat in het Verre Oosten liet assembleren? Of zit ik er nou helemaal naast ;-(

Rieke

Rieke

17-01-2011 om 17:14

Marrakech

ik zou met zijn tweetjes in een mooie riyad in Marrakech gaan logeren, stadswandeling, dagje de bergen in, lekker eten.
ja heerlijk.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-01-2011 om 18:00

Rodeeuk (ot)

Nou, het zit een beetje anders. De assemblage gebeurt juist in Heerenveen, maar het grootste deel van de onderdelen komt uit het Verre Oosten. Geen idee of ze daarmee de eersten waren, maar in de jaren '60 van vorige eeuw lieten de eerste Nederlandse fabrikanten een deel van de fabricage al in het buitenland doen. Hongarije bijvoorbeeld.
By the way Egberdien: Koga heeft ooit Giant naar Nederland gehaald
Enne Beuk, ik begrijp dus dat mijn kinderen gewoon heel erg modern zijn? Dat doet mij goed. Was al even bang dat ze verwend en blassé waren geworden van onze mooie reizen. Maar nee. Gewoon modern. Dat is weer een zorg minder, dank.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-01-2011 om 18:01

Rieke!

Oh ja, Marrakech is ook een goed idee, die zet ik zeker op mijn lijstje! Leuk leuk leuk.

Marrakech

Oh, zoooo mooi ook! Istanbul vind ik persoonlijk toch mooier qua gebouwen enzo. In Marakech mag je bv als vrouw de moskee niet bezoeken. Vond ik best jammer. Het leven in Istanbul is veel levendiger. Echt een feest!

Budapest!

Dan teckel je meteen die Hongaarse leveranties.

Is een prachtige stad trouwens, serieus. Twee eigenlijk, Buda en Pest. Lekker zwemmen ook.

maria

maria

18-01-2011 om 12:51

Napels, cairo, marrakech of istanbul

zou ik doen naast wat al genoemd is.Lissabon is trouwens ook erg leuk. Voor Marrakech is 5 dagen denk ik handiger.
Napels is prachtig en ze zeggen toch: eerst Napel zien, dan sterven?
Cairo vond ik ook geweldig (stad + pyramiden - niet alleen Gizeh zien, je kunt beter een andere van binnne bekijken, minder druk). Lukt ook met 4 of 5 dagen.
Veel plezier alvast!
Iets heel anders: Stockholm ook leuk.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-01-2011 om 15:52

Waarschijnlijk wordt het...

...Istanbul!
Naar een aantal hier genoemde steden (zoals Marrakech) gaan in die periode geen geschikte vluchten (of met vreselijke overstaptijden). We hebben een vlucht naar Istanbul gevonden met heel gunstige tijden, waardoor we onze kind-loze-dagen optimaal kunnen benutten. Want dat willen we dan natuurlijk wel, ha ha.
In het forumarchief heb ik al een paar draadjes over Istanbul gevonden. Tips zijn natuurlijk welkom!
Maria, dank voor je suggesties. Naar Cairo zijn we vorig jaar geweest, leent zich inderdaad prima voor een korte stedentrip!

Hotel?

Heb je al een hotel Ijsvogeltje? Anders is het Witt hotel ontzettend mooi en fijn (voor Turkse begrippen niet goedkoop, voor Nederlandse begrippen dan weer behoorlijk betaalbaar) www.wittistanbul.com

En als je iets minder trendy qua hotel wil is de buurt Cihangir sowieso een aanrader. Heel centraal en gezellig.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-01-2011 om 21:23

Swaen

Nee joh, we hebben nog geen hotel. Zojuist de tickets geboekt, dus het begin is er. Ik ga gelijk even jouw suggesties bekijken!

Absoluut visby op gotland!

Ik zou geen moment twijfelen! Er zijn zoveel mooie plekjes te bezoeken voor 4 dagen! Maar nadat wij met ons gezin op Gotland waren (je weet wel, dat Zweedse eiland waar alle Pipifilms zijn opgenomen) zijn manlief en ik van plan om nog eens met zijn 2-en terug te keren naar Visby, de hoofdstad van het eiland. Onbeschrijflijk mooi, middeleeuws, romantisch, magisch, kneuterig. De rest van het eiland is natuurlijk ook de moeite waard. Met het vliegtuig ben je er zo. Ik zeg, doen!

Groet, Coya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.