Vakantie en uitjes

Arawen
09-05-2011 om 21:55
All-inclusive vakantiedorp oostenrijk
Ik zoek nog steeds de ideale vakantie voor mij en mijn 2 jongens (11 en 17)... tijdje gezocht bij de 1-ouder vakanties, maar nu heb ik iets nieuws gevonden. Iets dat helemaal ideaal klinkt; zo'n all-inclusive vakantie in een hotel in Oostenrijk. Pharos reizen van de ANWB biedt ze volop aan. Lijkt me geweldig; veel aktiviteiten voor de jongens en mams kan ook 'ns achterover leunen..
Het zijn duidelijk vakantiedorpen die zijn bedoeld voor de wintersport en nu, om de sneeuwloze maanden te vullen, als vakantieresort zijn ingericht. Prijs is daarom bijzonder aantrekkelijk.
Ik denk dat het wat voor ons zou kunnen wezen maar ik twijfel. Zijn er wel voldoende Nederlandstalige kinderen voor mijn kids om bij aan te sluiten bijvoorbeeld..
Wie is er bekend met dit soort vakanties en wil zijn ervaring met me delen?
groetjes Arawen

Helen Hesselink
10-05-2011 om 16:38
Arawen
Landal Hochmontafon (Gargellen) boeken. En dan de kids laten meedoen met het programma van "aktiv club Montafon". Dan zitten jullie tussen Nederlanders, in een prachtig landschap, en er is rondom genoeg te doen aan activiteiten.
Succes ermee, misschien is dit wat je zoekt...
x

Moppeke
10-05-2011 om 17:16
Doen & ontdekken
Veelal zijn dit soort dingen in Oostenrijk goed geregeld. Wij hebben hele goede Oostenrijk-ervaringen.
Of hetgeen jij uit hebt gekozen dat ook is, dat weet ik natuurlijk niet. Kwestie van doen & beleven. In welke omgeving is het? Want het is natuurlijk ook leuk om te weten wat er buiten het park te beleven is. Er zijn zulke mooie dingen te zien en te beleven in Oostenrijk.
Overigens kun je hetzelfde bereiken door op een wat grotere camping te gaan staan waar eea te beleven is. Hollanders genoeg in Oostenrijk, overal....

Henriette123
10-05-2011 om 18:37
Zoover
Zelf geen ervaring, maar kun je niet op zoover.nl kijken? Je ziet dan aan de datum of het recencies van een zomer of wintervakantie zijn.
Verder denk ik dat wat Heleen en Moppeke noemen toch wel iets anders is dan wat jij noemt, omdat je dan nog zelf voor je eten en drinken moet zorgen, evenals voor de maaltijden. Wij zijn zelf verschillende keren in Oostenrijk op vakantie geweest, en er waren altijd veel Nederlanders; daarbij hebben kinderen niet zo snel een taalprobleem., ze trekken toch wel met elkaar op.Let wel op dat je iets boekt wat ook voor de leeftijd van jouw kinderen geschikt is, zodat je niet in een hotel zitten met alleen kleine kinderen.

rodebeuk
10-05-2011 om 19:37
Erg tevreden
Wij hebben met kleine kinderen verschillende Alpenlanden gehad en we waren erg over Oostenrijk te spreken. Geen ervaring met all-inclusive maar als ik het zo hoor zou ik het zeker een kans geven.
Kan het niet zo goed uitleggen, maar gewoon, prettige sfeer, rustig, vriendelijk en vooral ook niet te duur!

KGO
11-05-2011 om 09:48
Zwitserland
Vorig jaar zijn we naar een familiehotel bij Davos in zwitserland geweest, via SNP. De kinderen vonden het erg leuk. De week dat wij er waren, waren er weinig ned kinderen. Maar dat vonden ze niet zo heel erg. Ik vond t wel duur, maar na dat is zwitserland .. Kinderen willen weer terug, alleen heb ik nu een huisje op een camping geboekt in Frankrijk.
Karin
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

IngridT
11-05-2011 om 15:23
Wij gaan deze zomer oa een weekje hierheen:
Wij gaan vnl voor de kindvriendelijke golfbaan naast het parkje, maar het oogt heel knus en relaxed. Wij hebben een huisje met zelf-kook, maar je kunt ook semi all inclusive boeken. De eigenaren zijn Nederlandse golffanaten, maar er zijn zat andere dingen te doen (zie site) en er is volgens mij ook wel georganiseerd vertier voor wie dat wil. Maar wel lekker klein allemaal...
Vorig jaar zijn we ook in Oostenrijk geweest, en dat is ons op zijn Rodebeuks erg goed bevallen. idd relaxed, rustig, mooi.