Vakantie en uitjes

zon41
20-04-2012 om 10:07
Alleen op vakantie
Ik heb de mogelijkheid om binnenkort alleen op vakantie te gaan. Ik heb een zware tijd achter de rug en ben heel erg moe, nu kan ik over een maand zes dagen naar de zon, wat me heerlijk lijkt! Even helemaal niets hoeven, zon, zee, warmte, slapen en lezen, kortom weer opladen. Mijn man blijft thuis bij mijn zoons (8 en 10) en staat er helemaal achter. Mijn kinderen vinden het echter verschrikkelijk, huilen, boos, teleurgesteld, ik zou niet meer van ze houden. En dat helpt niet mee, want ik voel me toch ook een beetje schuldig: ik ga lekker weg en laat de boel achter.
Aan de andere kant, ze zijn groot genoeg, komen niets te kort bij mijn man en het zijn maar zes dagen.......
Wat vinden jullie, hoe kan ik het beste hierop reageren naar mijn kinderen toe?

kroontjespen
20-04-2012 om 11:07
Laat je man het aanpakken
en je verdedigen! Laat hem die dagen dat je weg bent extra bijzonder maken.
En zeg gerust iets als : Ik zie dat jullie heel verdrietig zijn, dat begrijp ik ook best. Maar er bestaan dingen die kinderen nog niet kunnen begrijpen. Als je later groot bent zul je merken dat mensen weleens zo moe kunnen zijn dat je van één nachtje lekker slapen niet meer uitrust. Want zo is het.

Mover
20-04-2012 om 12:44
Mannen-week
Hier altijd "feest" als ik weg moet voor het werk of "mijn eigen 1xp2j vakantie": mannenweek!
Dan mag er opeens meer dan wanneer ik er ben.
Idd maak het speciaal, en ook het egoistische aspect, een ander iets gunnen mag best benoemd worden.
Geniet ervan en laat je voorpret niet vergallen door die knulletjes!! Je hebt het verdiend.

krin
20-04-2012 om 21:16
Ik zal jou ook missen
Dat is vaak het enige wat ik zeg als ik eens eens wegga (nog nooit een hele week, heerlijk klinkt dat) en zoon daar treurig over doet.
Je wilt graag, je bent eraan toe, je gaat. Je zult best een klein beetje schuldgevoel hebben (never leave home without it, myself , maar dat zou ik niet laten aanwakkeren door de heren.
Ik zal jullie ook missen, heel veel plezier met papa.

Vertigo
21-04-2012 om 00:47
Ik ga ook
En mijn jochies zijn 4 jaar jonger dus dat is anders. Maar zij accepteren het en zijn eraan gewend dat ik soms een paar dagen pleite ga.
Toevallig ga ik dit weekend voor het eerst echt lang en ver en ik ben echt wel bang dat ik nerstort of dat hen iets overkomt.
Los daarvan ga ik trachten volop te genieten van deze unieke gelegenheid en dat moet jij ook zeker gaan doen !!

Chippie
21-04-2012 om 13:15
Gaan jullie ook echt alleen?
Gewoon nieuwsgierig? Gaan jullie echt aleen, of met een vriendin, of met een groepsreis, of betreft het een zakenreis?

zon41
21-04-2012 om 15:22
Vertigo
Dank jullie wel voor de leuke reacties!
Omdat ik niet lekker in mijn vel zit komen de reacties van mijn kinderen harder binnen, maar jullie hebben helemaal gelijk.
Ik ga lekker weg en er goed van genieten!
En aan dat neerstorten had ik ook al gedacht, Vertigo, haha!
Ik heb het onderwerp laten rusten (ik ga eind mei) en de jongens praten er ook niet meer over, beter voor nu.
Ik ga alleen, maar naar een hotel waar we al vaker zijn geweest. De eigenaresse ken ik goed en is als een vriendin. Het is om op te laden, uit te rusten, te ontspannen, zodat ik weer als nieuw thuiskom!

Thursday Next
21-04-2012 om 15:41
Ook
ik moet voor mijn werk geregeld een paar dagen naar het buitenland. Soms blijf ik een paar dagen langer. Heerlijk! De kinderen (5 en 9) klagen dan ook wel hoor. Maar ja, ik neem natuurlijk wel iets voor ze mee als ik terug kom.
Geniet ervan!

Vertigo
22-04-2012 om 15:30
Fijn zon en chippie
Goed dat je gaat zon!
Als moeder heb je nu eenmaal dat knagende gevoel, automatisch bijna. Daarbij blijf ik vliegen een bizar iets vinden.. Maar gosteren kwam ik aan op New York en rond middernacht liep ik anderhalf uur door Manhattan met mn backpackje, niet helemaal gepland maar goe.!
Werd door een zwerver welkom geheten, geweldig toch! Dit terzijde - maar zulke ervaringen als vrouw - los van je rol als
Moeder de vrouw zeg maar - zijn echt goed, geloof ik.
Chippie, ik ontmoer hier overmorgen idd een amerikaanse vriendin. Ik heb veel teveel leuke vriesen om zoiets niet te combineren.
Ben wel 1x allewn naar een stilteweekend geweest en dat kan ik oedereen aantaden. Wel heftig, maar zonder praten ook geen afleiding.
Nu de snelle stad in! Kijken of ik een aardige bum op koffie kan trakteren!

Mover
23-04-2012 om 20:13
Werk is altijd met collega's
Vakantie is samen met mijn vriendin.
Werk is dus met collega's.

kastanjet
24-04-2012 om 07:17
Vertigo
Nog een op-de-valreep tip: tot 30-4 is de Lakeside Lounge geopend. Fantastische kroeg met live muziek, jukebox, pasfotoauttomaat...
Is van een kennis van mij, maar moet helaas sluiten... Tot de laatste openingsavond elke avond optredens!

JansjeRommy
24-04-2012 om 22:58
Niks van aantrekken
Als ik voor mijn werk reis plak ik er ook af en toe een paar dagen vakantie aan vast, heerlijk. Mijn dochter vindt het niks, maar daar laat ik me niet door weerhouden hoor. Het zijn voor mij echt heerlijke dagen waar ik ook enorm naar uit kan zien en daarna ben ik ook weer heel blij om thuis te zijn.