Vakantie en uitjes

joyeux
08-04-2012 om 09:10
Alnwick castle leuk?
Mijn dochter is groot fan van Harry Potter. Dus lijkt het me leuk om eens naar Alnwick Castle (Zweinstein) te gaan. Maar is dat echt leuk of valt het tegen?

gruffalo
08-04-2012 om 10:36
Alnwick
hoi Joyeux
Ik heb twee harry potter fans (destijds 6 en 9)en wij zijn daarom vorig jaar naar Alnwick geweest. Het is een 'gewoon' kasteel maar je kunt heel duidelijk zien dat bij een gazon de opnames zijn geweest voor Harry Potter deel 1. heel herkenbaar. Het gaat om het deel dat Harry zijn eerste vliegles krijgt. verder is er niets wat met harry potter te maken heeft wat het kasteel betreft, het is verder gewoon 'een mooi kasteel' met mooie kasteeltuin en zo.
Wat erg leuk was, zijn de activiteiten die ze daar organiseren, je kunt het terugvinden op de site van het kasteel. toen wij er waren, was er een Dumbledore en een Hagrid, en die gaven een show. Wel in het Engels. daarnaast konden kinderen een bezem-vliegles volgen. Er is een winkeltje met allemaal Harry Potter spullen.
Mijn meiden vonden Londen ook erg leuk. Daar heb je op King's cross, perron 9 3/4 waar ze echt zo'n half karretje in een muur hebben vastgemaakt alsof het er door heen gaat. Daarnaast dingen als de telefooncel - gewoon zo'n typisch engels ding maar volgens de meiden kwam het uit Harry Potter. Je hebt zelfs Harry Potter - tours maar die hebben wij niet gedaan.

gruffalo
08-04-2012 om 10:37
Uhm
voor de duidelijkheid: Alnwick is geen Zweinstein. Zweinstein bestaat niet, is fictief/ met de computer gemaakt. Alwick is een van de vele locaties waar HP is opgenomen, en dan alleen het stuk waar ze vliegles krijgen.

gruffalo
08-04-2012 om 16:44
ja dat is waar ook...maar dat hebben we daar niet echt herkend. En dat is het leuke met die vliegles, dat is heel duidelijk herkenbaar.
wat trouwens ontzettend leuk is daar: bij het kasteel is een mega-grote boomhut waar een restaurant in zit. Je kunt daar erg leuk eten, zowel lunch als diner. Wel reserveren want het is ontzettend druk. google maar op alnwick castle tree house.

Iris
08-04-2012 om 23:06
Er is een harry potterreis
Wij hebben drie jaar terug met onze kinderen, ook Harry Potterfans, toen 10 en 12 jaar, een Harry Potterreis gedaan. Dat was. ik geloof 6 dagen. Hartstikke leuk, Je gaat eerst naar Edinburgh en onderweg erheen bezoek je Alnwick Castle. In Edinburg ga je een soort speurtocht doen en ook in de smalle steegjes zijn opnamens gemaakt. Onderweg naar het Fort William, ook 2 nachten, moet je ook nog tijdens een wandeling gruzelementen vernietigen, je kunt met de bereomde stoomtrein over de brug van de opnamens en je kunt er ook gewoon op de plek kijken. (Tip: de gewone trein gaat ook over de brug en is veel goedkoper dan de stoomtrein...) Je krijgt allerlei ideeén mee, wandelingetjes die je kunt maken etc.
Verder overnacht je twee nachten in een enorm kasteel, een jeugdherberg, waar het spookt volgens de verhalen... Echt super leuk! De prijs viel ons ook mee. We hebben er zelf nog wel twee weken Schotland bij gedaan. Je gaat met de ferry naar Newcastle.
Kijk maar op www.snp.nl en dan Harry Potterreis, als die er nog is...
Succes!

Tihama
09-04-2012 om 22:04
Filmlocaties
Wij hebben twee jaar geleden ook een paar locaties bezocht:
Divinity School, Bodleian Library - Oxford (Hogwarts School, sanatorium scenes)
De gids was zo aardig om onze kinderen de exacte cameraposities toe te lichten.
Christ Church College, St Aldate's - Oxford (Hogwarts School, The Great Hall)
The Great Hall and the stairs leading to hall were used as the Dining Hall in the Harry Potter films.
Lacock Abbey - Wiltshire (Hogwarts School, Various interior scenes)
Lacock Abbey is a 13th-century Abbey set in the picturesque medieval village of Lacock. Lacock Abbey retains its medieval cloisters as well as later Tudor features. The Abbey was the setting for various interior scenes at Hogwarts School.
Hier stonden diverse grote foto's uit de films zodat je goed kon zien waar ze genomen waren.
Alle locaties waren overigens op zichzelf al zeer de moeite waard, maar het maakte het voor de kinderen toen extra interessant.
Tihama

Bennikki
09-04-2012 om 22:48
En ik las
een paar dagen geleden in de Volkskrant:
http://www.wbstudiotour.co.uk/
Net geopend, ik zou alleen voor de winkel al gaan!