Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-01-2011 om 10:39
Waarschijnlijk gaan we dit jaar onze droomvakantie waarmaken; rondtrekken in een (huur)camper door Amerika! Met z'n 4tjes, onze dochters zijn dan 8 en bijna 10.
We moeten nog beginnen met rondneuzen, hoewel ik het al erg laat vind...
Manlief kan 4 weken vrij krijgen. Ik ben eigen baas, dus mij lukt dat ook wel . We willen het niet te warm, ik kan daar niet zo goed tegen, dus de regio death Valley valt af denk ik, maar Amerika is erg groot.
Omdat het toch meer de droom van mijn man is (ik vind het ook echt te gek hoor) heb ik er zelf nog niet echt een beeld bij. Waar is het leuk? Wat moet je echt doen en laten, wie weet een paar goede websites waar je meer info kunt krijgen. Is een reisbureau in dit geval handiger (zijn we ook al jaren niet meer geweest omdat we alles via internet boeken). Manlief heeft nog niet meer gedaan dan een advertentie uit een tijdschrift scheuren, en ik begin onrustig te worden.
Mocht het dit jaar niet lukken, dan mag het wat mij betreft ook op een ander moment, dus als het echt te kort dag is bedoel ik.
We houden van natuur, maar ook van cultuur, de echte grote steden sla ik zelf liever over, tenzij het echte aanraders zijn.
18-01-2011 om 12:03
Meivakantie
Wij zijn twee jaar geleden geweest (met Tiogatours campers; zie draadje hierboven) in meivakantie. We kregen van school een extra weekje. De temperatuur is dan heerlijk en vooral, het is minder druk. In de zomermaanden is het echt supersuperdruk (voor mij een reden om absoluut niet in de zomervakantie te gaan).
Ik ben nu drie keer in het Canyongebied geweest (rondje Las Vegas - Grand Canyon - Antelope Canyon - Lake Powell - Monument Valley - Canyonlands NP - Arches NP - Bryce - Zion - Las Vegas - Sequoia NP - Yosemite - San Francisco) en ik zou zo wéér gaan. Zo indrukwekkend! In twee weken is het rondje Las Vegas - Las Vegas goed te doen. De enige aanrader qua grote steden is dat je - na twee weken natuur - echt twee avonden in Las Vegas moet verblijven. You love it or you hate it, maar je kijkt je ogen uit!
18-01-2011 om 20:16
Toevallig
willen wij komende zomer ook met een camper rondtrekken in Amerika. Zie in het draadje hierboven.
Volgens mij moet je van te voren bedenken wat je wilt: wil je echt bergen, dan zijn de Rocky Mountains geweldig en het gebied er om heen. De cultuur die je daar vindt wijkt volgens mij ook meer af van die van Europa dan in het oosten van de VS. Het oosten van de USA schijnt ook prachtig te zijn: New England, maar ook Washington en omgeving, En als je er van houdt: New York. Maar met een camper kun je niet beide kanten doen (tenzij je eerst de ene kant 'doet' daarna naar de andere vliegt en daar weer met de camper verdergaat).
Omdat onze kinderen heel erg graag naar Disney willen zal bij ons LA in het programma staan. Ik heb ook gauw last van de warmte, vandaar dat ik ook echt niet naar Florida wil. Daar is het naast warm ook heel erg vochtig en dat vind ik echt killing. Wat ik mij van jaren geleden in Californië herinnen (midden in de zomer) is dat het er wel warm was, maar dat dit redelijk hanteerbaar was omdat het een droge warmte is. Volgens mij moet je -als je last hebt van de warmte- vooral oppassen met hoge temperatuur en hoge luchtvochtigheid. Verder willen we graag San Fancisco zien en verder heel erg veel nationale parken.
Als we zonder kinderen zouden gaan, zou ik het trouwens eerder ten noorden van San Francisco zoeken dan ten zuiden. Dan ging ik ook naar Yellowstone Park en naar Canada, want de Rockies schijnen daar ook geweldig te zijn.
Over steden gesproken: ik vond Seattle, Vancouver en Victoria prachtige steden. Het zijn wel grote steden, maar de drukte is anders dan die van New York. Aan de westkant van de USA heerst voor zover ik mij dat kan herinneren een wat relaxtere sfeer dan in het oosten. Maar goed, het is ook al weer meer dan 15 jaar geleden dat ik daar was.
Wij gaan trouwens wel naar een gespecialiceerd reisbureau om te overleggen. Het kan allemaal wel via de mail, maar het lijkt ons toch makkelijker om met een boel vragen te komen, antwoorden te horen en dan op basis daarvan weer dingen te bedenken. Ik vind het wel erg spannend allemaal, maar ook wel leuke voorpret.
Veel succes met regelen.
Aagje