Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Nasha 1st

Nasha 1st

19-04-2009 om 16:37

Apenheul, leuk, maar kleine tegenvaller...

aapjes mogen niet meer op je zitten....Ja, je staat nog steeds oog in oog met sommige apen, maar juist dat kleine extra, dat ze op je gaan zitten en ondeugend doen, dat mis je nu een beetje....

Neemt niet weg dat we een leuke dag achter de rug hebben!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja jammer he

Je mag ze niet meer aaien, ze mogen niet op je komen zitten, en dat was nu net het leukste van zo'n dag!

Tip: in Leeuwarden heb je Aqua Zoo Friesland. Is ook een leuk park en daar komen de ringstaartmaki's wel op je schoot zitten en je kunt ze gewoon aaien. Niemand die er wat van zegt.

Sja

Ik vond de uitleg wel heel goed waaróm het niet meer mag. Natuurlijk is het leuk, maar als de apen uit frustratie omdat ze niets krijgen gaan bijten... ze bijten èrg hard hoor. Ik vond het nog steeds erg leuk.

Genista

Die uitleg kregen wij er niet bij! Er werd alleen met een waterpistooltje op het aapje gemikt en op onze vraag waarom het niet mocht kregen we als antwoord: "tja, eeh, het mag gewoon niet meer"
Maar inderdaad, als ze gaan bijten omdat ze niks lekkers krijgen dan snap ik het ook wel.

Esmee

Het stond ook op borden uitgelegd, als ik me goed herinner. Er waren een paar redenen voor. De belangrijkste was wel dat apen inderdaad zo gewend raakten aan het feit dat mensen het leuk vonden als ze bij hen kwamen en bijna altijd wel iets lekkers uit zakken konden graaien, dat ze uit frustratie konden gaan bijten als ze niets vonden. Dat kan natuurlijk niet. Ook was het zo, dat apen veel betere zakkenrollers zijn dan men vaak denkt, zodat ze ook regelmatig dingen vonden die erg ongezond voor ze waren. Het gevolg was natuurlijk zieke apen. Om de apen zich weer wat natuurlijker te laten gedragen en te voorkomen dat ze bijten of ongezonde dingen eten, spuiten ze de apen nu nat als ze te dicht bij mensen komen of op hen willen gaan zitten.

Nasha 1st

Nasha 1st

20-04-2009 om 19:39

Op borden

niks gezien, wel met zo'n pipo staan praten, en we kregen een vaag verhaal inderdaad over natuurlijk gedrag van de apen, dat ze dat beter vonden.....tuurlijk, we begrijpen best dat een broodje kaas of chorizo voor aapjes niet goed is, maar juist daarom zijn die apenbestendige tassen er toch? En je kan de bezoekers dan misschien een handje voer geven dat de aapjes wel mogen....Het gaat mij erom, Apenheul onderscheidde zich altijd een beetje, doordat je echt het gevoel had samen met die apen te zijn, en juist dat speciale, en aparte, dat is er nu een beetje af. Kijk, het is nog steeds bijzonder dat je op nog geen meter van een doodshoofdaapje kan komen hoor (en wat zijn ze schattig!)....maar, ja, het echte speciale dat de apenheul had....dat is niet meer....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.