Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-07-2011 om 01:00
Hallo allemaal,
nog een paar dagen en ik vertrek met het gezin/2 pubers naar de Eifel. Nu is mijn vraag of er nog leuke dingen te doen of zien zijn in de omgeving want zelf kom ik er niet doorheen en kan niet veel vinden.
Phantasialand had ik al gevonden als optie. Watervallen van Coo zijn we al eens geweest, even als het kasteel van Bouillon. Liever blijven we ook aan de Duitse kant maar als daar niets te vinden is maken we natuurlijk de oversteek. Moviepark Germany is weer net wat te ver. De afstand zou binnen het uur moeten vallen vanaf Blankenheim.
Heeft iemand van jullie tips, ik zou er erg mee geholpen zijn!
11-07-2011 om 07:31
Misschien
het eiffelpark in gondorff bij bitburg.
dierentuinen zijn te vinden via de site zoo-infos.de
Trier is van alles te vinden, langs de moezel zijn ook veel burchten te vinden om te bezoeken.
Als je bij de vulkaan eiffel zit heb je leuke meren om naar toe te gaan. Daun zit nog een leuk wildpark.
In die omgeving is echt genoeg te vinden om naar toe te gaan.
11-07-2011 om 13:28
Goede tips
Dank je Jessica,
ik heb even gekeken naar de dingen die jij aangeeft.
Het Eifelpark is niet meer geschikt voor ons, leeftijd pubers (14 en 16) te hoog. Een boottocht over de moezel lijkt me leuk, Trier ook en dat wildpark in Daun is misschien ook nog wel leuk, daar zit ook een rodelbaan bij.
Hier kan ik dus al wat mee! Ik zoek ook nog wat dingen voor oudere jeugd, maar volgens mij zijn er niet veel pretparken in de buurt van de Eifel.
11-07-2011 om 22:59
Klotten
Op ongeveer een uur rijden vanaf Blankenheim ligt nog een dierpark met soort van pretpark, in het plaatsje Klotten. Dicht in de buurt van Cochem, een zeer toeristisch stadje met een mooie burcht die je kunt bezichtigen. Ook kun je vanuit Cochem een boottocht over de Moezel maken. In die buurt liggen trouwens nog een hoop kastelen/burchten; in Beilstein, Pyrmont en Eltz bijvoorbeeld.