Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

KGO

KGO

25-01-2012 om 11:47

Australie in de zomervakantie

Manlief en ik spelen met de gedachte om in de zomervakantie met de kinderen (dan 8, 10 en 11) down under te gaan. We hebben ongeveer vier weken.
Op het verlanglijstje staat Ayers Rock, iets in het tropisch gebied. In eerste instantie denken we dus aan vliegen op Darwin. Maar wie heeft er tips ideeen? Toch vliegen naar de oostkust (Sydney)en daar rondrijden. Verder in eerste instantie willen we een auto huren en dan hostels of cabins of zo onderweg? Of is een camper toch veel idealer. Dat laatste lijkt me onhandig als je ergens even wil blijven en toch een auto nodig hebt.
Kaatje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gedaan

een paar jaar terug, met kinderen van toen 9 en 12.
Was erg leuk. We hadden bijna 6 week. Hou er rekening mee dat de afstanden groot zijn. Dat vinden kinderen niet altijd leuk.
Sydney vind ik zelf prachtig ( ik heb er als student een tijdje gewoond) maar in de zomervakantie is het er niet erg warm. EN houdt er rekening mee dat de dagen erg kort zijn! Op tijd opstaan en vertrekken om te zorgen dat je op een zodanig tijdstip ergens anders bent dat je nog wat daglicht hebt. Dit had ik mij niet zo gerealiseerd toen we heen gingen. En het was dus in Sydney maar een graad 0f 12. Wij zijn er met de kinderen een paar dagen geweest, toen naar het noorden gereden. Maar het duurt toch tot Brisbane voordat de temperatuur echt lekker is overdag. We waren toen met de camper. Ik vond dat ideaal. ALle spullen bij de hand en niet steeds in en uit laden. Campings zijn leuk in Australie, maar in de buurt van Sydney waren vooral bejaarden. Omdat het winter was.
Wat echt super was was onze reis van Broome naar Darwin met een 4 Wheel drive en een tent over de Gibb river road. Wel afzien!! Maar heeeeeel mooi. Weinig mensen, maar wel hele leuke. Wilde campings in de middle of nowhere, zwemmen in bronnen. EN in Broome een bountystrand.
Vooral gaan! Als je een paar week hebt zoals jij zou in naar Brisbane en noordelijker gaan. EN dan evt nog een week naar de buurt van Ayers ROck.

Vergeet zuidoosten

Daar is het winter.

Als je je gewoon beperkt tot Queensland en evt. Northern Territories, dan heb je meer dan zat te zien, en veel beter weer. Ga naar Cairns, GBR op, rij naar Cape Tribulation, ga Atherton Tablelands in, doe een dag of wat outback. Zat tours, zeker ter plekke en zat mogelijkheden tot autohuur en camperhuur.
Brisbane Cairns kun je ook rijden, maar daar zitten wel enorm lange enorm saaie stukken tussen. Vliegen is waarschijnlijk voordeliger, zeker als je niet teveel bagage meezeult en met prijsvechters als Jetstar of Virgin Blue vliegt.

Wat ook leuk is is naar Bali vliegen, daar tijdje blijven, en dan 3,5 uur verder vliegen naar Perth. WA is minder bekend, maar wel HEEL MOOI, met genoeg dingen om te doen en te zien (wrak van Batavia, levende fossielen, knalroze meren, noem maar op).
Online zijn heel goedkope vluchten Bali-Perth te vinden (Jetstar, Virgin Blue, Air Asia)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.