Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-10-2010 om 22:45
Hallo,
Ik wil binnenkort met mijn dochter op vakantie naar Zuid-Afrika, heeft iemand ervaring met het meenemen van een autostoeltje? Graag tips, ik vind ze heel zwaar en niet handig, maar huren te duur.
26-10-2010 om 22:52
Wat voor stoeltje?
Een maxi cosi voor een jonge baby (tot ongeveer 1,5 jaar) nemen wij altijd zelf mee. Vaak mag je ze meenemen in het vliegtuig. Een Maxi cosi Rodi nemen wij alleen het onderste stuk mee omdat zittingverhogers vaak niet beschikbaar zijn. Zo'n stoel voor kinderen van 9 maanden tot een jaar of drie daar begin ik niet aan. Veel te zwaar.
Ik huur alleen nooit een stoeltje van te voren. Ik gok erop dat er daar nog wel stoeltjes zijn en ik heb nog nooit hoeven betalen voor een stoeltje ter plaatse. Meestal krijg je ze zo mee. En zo niet? Ook in Zuid Afrika zijn winkels. Ik zou er nog liever een ter plaatse kopen dan 65 euro betalen voor een aftandse huurstoel.
28-10-2010 om 23:14
Leeftijd?
na 1 keer zo'n vieze en veel te dure huur-stoel nemen wij vanaf toen het even kon een stoelverhoger (van MP) mee. Dochter zit daar dan ook in het vliegtuig op. Maar hangt natuurlijk van de leeftijd af.