Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Florence

Florence

27-07-2009 om 18:54

Autotrein, iemand ervaring?

Hallo,
Is er iemeand die ervaring heeft met de autotrein? Wij gaan 2 weken naar Zuid Frankrijk, we zien op tegen de reis. We kunnen de reis verdelen over twee dagen, met als ovrenachting een Etap-hotel oid. Maar dan 2 reis dagen....We hoorden van de autotrein. Een dag reizen, op plek van aankomst wacht je op je auto en voila...Makkelijke reis omdat je heen en weer kunt lopen en omdat zoontje van bijna drie niet continu in z'n autostoeltje hoeft te zitten.
Of is het niet zo voordelig als ik denk? Weet iemand wat het ongeveer kost, of het mee/tegen valt? Wil iemand zijn/haar ervaring delen?
Hartelijk dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voor + nadelen

maak je afweging uit de voor en nadelen.....

De kosten zijn veel hoger dan die voor brandstof voor die afstand, heerlijk luxe is inderdaad dat je slapend met auto en al (een eind) naar je bestemming word gereden.
Nadeel vind ik dat de meeste autotreinreizen op vrijdag heen gaan, aankomen op zaterdag, en op zaterdag vertrekken uit bijv. Italie of Frankrijk zodat je zondag pas weer in Nederland bent. Als je 3 weken vakantie hebt is een beetje bijkomen er niet bij.

ben benieuwd wat het wordt.....

groetjes Toos

Fraz

Fraz

27-07-2009 om 23:13

Gedaan

voordelen : lekker relaxed. Zaterdagmiddag vertrok de trein vanuit avignon. We zijn zaterochtend om 11.00 vanuit de camping vertokken en waren zondag om 9.30 in Den Bosch en om 11.00 waren we thuis.

Je bent dus lekker op tijd weer thuis zonder stress. Het kost je dus minder tijd en het is prettig reizen. Ook voor de kinderen trouwens. Ze kunnen wat rondlopen en slapen ook goed.

Nadeel de prijs. Je bent ongeveer 200-300 euro voor een enkele reis meer kwijt dan als je met eigen auto gaat (incl overnachting, benzine, tol en maaltijden)

Tinus_p

Tinus_p

28-07-2009 om 08:33

Alternatief

Een (iets) goedkoper alternatief is de autoslaaptrein binnen Frankrijk. http://www.treinreiswinkel.nl/

(let op; sommige zijn geen autoslaaptreinen, maar dagtreinen).

Vera*

Vera*

28-07-2009 om 12:08

Duitsland

Vanuit Duitsland (Dusseldorf?) rijden er ook autoslaaptreinen naaar diverse bestemmingen en volgens mij niet alleen op zaterdag.

Fraz

Fraz

28-07-2009 om 12:29

Klopt

vanuit dusseldorf rijden ze ook richting frankrijk enzo en die zijn ook goedkoper en juist niet op vrijdag/zaterdag

Helaas voor ons dus juist niet handig omdat we naar kant en klaar tenten gaan op hele kleine campings en die gaan van zaterdag tot zaterdag

esther09

esther09

28-07-2009 om 19:06

Vorig jaar gedaan

We zijn toen naar zuid-frankrijk gegaan, tegen de spaanse grens. Wij zouden om 7:30 daar aankomen en we dachten dat we dan de drukte wel voor zouden zijn. We kwamen daar uiteindelijk om 8:30 aan maar voordat de auto van de trein was.....................was het dus 11:00 uur! Dus mooi niet de drukte voor. Het toeval wil wel dat er net een trein was aangekomen met nieuwe auto's die eerst afgeladen moesten worden en daarna onze trein pas aan de beurt was.
Maar verder was het wel relaxed. De kinderen konden lekker lopen in de trein en met andere kinderen spelen. Van het sanitair moet je je niet al te veel voorstellen, maar ach. Op de plaats van bestemming kan je waarschijnlijk lekker douchen.
Zorg dat ze een netje krijgt om voor het bed te spannen, zodat je zoontje er niet uitvalt.
En ik vond het wel aan de dure kant.
op de terugweg waren we wel op tijd en waren we zo thuis. Toen de auto van de trein afgeladen werd ben ik even de noodzakelijke boodschappen gaan doen bij appie op het station van den Bosch, wel handig.

veel plezier Esther

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.