Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

rommy

rommy

26-02-2012 om 21:23

Bali tip gevraagd

Ik verkeer in de luxe positie dat ik in de zomer een paar dagen alleen naar Bali kan (gekoppeld aan zaken). Vorig jaar heb ik daar een rondreis gemaakt en heel veel gezien en gedaan. Nu heb ik wel zin om een paar dagen te gaan relaxen op 1 plek, iets wat ik nooit doe en al zeker niet als we met het hele gezin gaan.
Heeft iemand een tip? Ik vond Ubud heel leuk maar nu zou ik wel bij het strand willen zitten, maar niet in Kuta en ook weer niet te saai.
Een gerelateerde vraag is of je eind juni nog wel op de bonnefooi kunt gaan of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bonnefooi kan altijd op bali

Heel rustig, en erg lekker eten heb je bij Umalas stables. Die hebben vijf gastenkamers, een waanzinnig lekker restaurant en een stuk of twintig paarden waar ze les op geven en tochten op organiseren. Ook voldoende spa's in de omgeving.

Benoa is ook rustig en als je veel geld hebt is Nusa Dua mooi. Jimbaran is ook rustiger dan Kuta.

In het noorden bij Lovina zit een Duits hotel dat dolfijnen opvangt, daar kun je in het zwembad met dolfijnen zwemmen.

Elefantloge is ook leuk, kamer naast de olifantenstal.

Sanur is rustig en barst fan de hotels.

Vlak bij vliegveld zit Anika guesthouse, erg voordelig, heeft eigen Spa.

Mocht Bali je te druk zijn, pak dan de boot naar lombok. Ik ken daar ook nog wel iemand met een leuk guesthouse.

Rommy

Rommy

27-02-2012 om 20:15

Super!

Dank je voor deze geweldige lijst. Lombok schoot ook door mijn hoofd ja, daar ben ik heel lang geleden ook eens geweest. Mocht ik daartoe beslissen dan meld ik me nogmaals denk ik. Waar woon jij ook alweer, op Java? of meld je dat liever niet.

Elise

Elise

28-02-2012 om 23:12

Sanur en nusa dua

Sanur vond ik leuk, is wat meer te doen (gezellig straatje achter de strandhotels) dan Nusa Dua (inderdaad wel mooie hotels).
Ook als je toch nog een dagtripje wilt maken kan dat handig(er) vanaf Sanur. Mooie sawahs bij Tegallalang (omgeving Ubud maar goed te doen vanuit Sanur).

Veel plezier alvast. Genieten!

Rommy

Rommy

29-02-2012 om 22:26

Dank je

Dank je wel ook, Elise. Ik kijk er enorm naar uit, het hoeft op zich helemaal niet luxe te zijn, maar wel lekker bij het strand. Ik denk idd wel dat ik ook nog wel een uitstapje zal doen. Ergens een fiets huren of zo...en dat guesthouse met paarden zag er ook wel aanlokkelijk uit. Heerlijk, die voorpret.

5 uur

ik woon 5 uur naar het oosten vliegen vanaf Bali.
Via sites als booking.com kom je vaak op leuke plekken.
De Aston keten is Indonesisch, luxe, maar betaalbaar.

Rommy

Rommy

03-03-2012 om 22:43

Ah, dat is niet om de hoek

Grappig dat jij bookings etc aanraadt, ik dacht dat dat juist niet zo'n goede bron zou zijn. Vorige keer heb ik in relatief simpele maar leuke accomodaties gezeten die niet op dat soort sites staan, maar ik ga toch eens wat beter kijken nu.
Nogaamls dank voor de tips.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.