Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lita

Lita

01-04-2012 om 12:02

Barcelona

Geheel onverwacht krijg ik de kans om samen met een vriendin 5 dagen naar Barcelona te gaan. Het is heel kort dag dus ik heb niet zoveel tijd om dit voor te bereiden.
Wat moet ik *absoluut* gaan doen/zien in of nabij Barcelona? We hebben een auto.
Groetjes, Lita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Catalonie

Wow, lijkt me heerlijk om naar Barcelona te gaan. Je kunt van alles op het internet vinden over de toeristische sites. Ik denk dat het handiger is om in de stad je per fiets of per metro te verplaatsen en per auto in de omgeving. En ik zou engels spreken met inwoners en niet je Spaans proberen. Barcelona is een Catalaanse stad en er is een taal- en cultuurconflict met Spanje.

Spaans

En geen Catalaans.....

Roosje Katoen

Roosje Katoen

01-04-2012 om 17:01

Heerlijk!

Lekker vijf dagen naar Barcelona! Ik zou niet met de auto door de stad gaan rijden, dat is echt een heel gedoe. Als je er nog nooit geweest bent is het best handig om een of twee dagen met de hop-on-hop-of toeristenbus mee te gaan. Die gaat langs alle bezienswaardigheden en je kunt in- en uitstappen wanneer je wilt. Of de metro natuurlijk.
Mijn favorieten zijn: hangen op de terrasjes aan het strand, slenteren door Barceloneta (oude wijk naast het strand), Parc Guell, Sagrada Familia, de wijk ten westen van de Ramblas, daar zijn veel leuke hippe tentjes. Veder moet je eigenlijk de Ramblas zoveel mogelijk mijden, daar is alles druk en duur. Naar een wedstrijd van Barcelona gaan is ook heel gaaf, je kunt ter plekke kaartjes kopen of in een barretje in de buurt de wedstrijd op tv zien met een biertje en wat tapa's
Maar eigenlijk is vooral de sfeer en het eten al de moeite waard!

marjanne

marjanne

01-04-2012 om 18:31

Jippie barca

Geweldig. Wij gingen ok met de hop-on bus. s Morgens op tijd op een rustige plaats opstappen zodat je boven op het open dek kan zitten.We bleven het eerst rondje zitten zodat je een goed beeld van de stad kreeg.Het volgende rondje kan je dan uitstappen waar je wil en als je dan op een hot-spot moet instappen en beneden in de drukte moet staan-zitten is dat helemaal niet erg. Gang ook 5 dagen en had een buskaart voor 2 dagen ( volgens mij zijn er ook 2 busrondjes ( en een kleintje)
Mijn vriendin huurde een fiets, die vond dat erg leuk, lijkte mij voor de volgende keer (want die gaat er komen) ook een goed idee. Marjanne

Musea

Het is al weer 15 jaar geleden dat ik in Barcelona was, maar mijn favorieten waren het Picassomuseum en het museum op de Montjuic, weet niet meer hoe het heet, maar er is veel van Miro en Calder te zien, echt prachtig.

De SagradaFamilia en Parc Guell mag je natuurlijk niet overslaan, je kan ook een wandelroute doen langs andere Gaudihuizen zoals Casa Batllo en Casa Mila aan de Passeig de Gracia.

Aan de Ramblas is een overdekte markt, daar liggen de vitrines vol met dingen die je niet in het schap van de Albert Heijn vindt, schapekoppen, bijzondere vissen. Zelf vond ik Barri Gotic (oude volksbuurt) ook leuk om door te struinen, maar mijn man vond het een beetje sinister.

Heerlijk hoor, vijf hele dagen in Barcelona, veel plezier.

skik

costa

costa

02-04-2012 om 21:23

Gaudi

Hier ook een Gaudi fan! De Sagrada Familia 'moet'je natuurlijk zien als je in Barcelona bent. Als je van voetbal houdt kun je volgens mij ook het stadion (camp nou geloof ik of zeg ik iets geks?) bezoeken. Ik denk dat je op internet wel veel ideeen kunt vinden. Leuk hoor Barcelona, genieten!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.