Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-01-2011 om 15:04
Hallo allemaal!
Ik ben op zoek naar een boerencamping in (zuid) Limburg of evt. Brabant maar de voorkeur heeft Limburg en het liefst Zuid Limburg.
Wat ik zoek:
een boederij waar de kinderen mogen meehelpen en waar ook klein vee aanwezig is (poezen, kippen, geitjes e.d.)
Met huuracc. (stacaravan, huisje of appartement).
Wie o wie heeft er een leuke ervaring en tips?
10-01-2011 om 19:54
Geffen
Een aantal jaren geleden hebben wij met familie op een boerencamping in Geffen gestaan. Dit was de eerste keer voor ons op zo'n kleine camping, maar ik vond het erg leuk.
http://www.kcdegeffenseberg.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=1
Volgens mij hadden ze toen een huurcaravan, maar dat kan inmiddels natuurlijk anders zijn.
Verder kwam ik ook nog leuke campings tegen via http://www.kamperen-bij-de-boer.com/
Groetjes M.
10-01-2011 om 22:54
Kasteelsebossen
Niet echt helemaal boerencamping, maar wel een camping met kinderboerderij en dus diverse dieren. Veel huurmogelijkheden: tourcaravan, stacaravans en trekkershutten. Wij zijn er 2 keer geweest en de kinderen vonden het er erg leuk. Ook heel veel fietsjes e.d. voor de kinderen.
Je kunt kijken op www.dekasteelsebossen.nl
Verder weet ik nog wel een boerencamping in Zeeland, maar dat is niet wat je zocht natuurlijk. Voor de andere liefhebbers: www.hetplatteputje.nl. Een camping waar de kinderen 's morgens de kippen mogen voeren en eieren rapen, ritjes kunnen maken op de ezel en paarden kunnen aaien. Er zijn volgens mij 3 appartementen te huur.
11-01-2011 om 09:52
Het betere boerenbed
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar het betere boerenbed. Zij hebben boererijen in heel nederland en daar buiten.
Ze hebben er ook een in Limburg.
Op deze boerderijen is van alles te doen zo kan je elke ochtend zelf je eieren rapen.
Kijk maar eens op www.boerenbed.nl
11-01-2011 om 10:14
Bedankt!
Voor alle tips. Ik dacht dat ik alle boeren en minicampings al had gehad maar ik dacht, ik stel hier toch even de vragen en bijv. de kasteelsebossen kennde ik nog niet. Ziet er leuk uit. Is wel een kanshebber.
Ik ga nu eve bij het betere boerenbed kijken. Mocht iemand nog een tip hebben dan hou ik me aanbevolen want we hebben nog geen keus gemaakt.