Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-08-2009 om 12:19
De grote droom van sjocola-man is het hebben van een eigen bootje. Wij hebben tig jaar geleden een bootje gehuurd en in zuid-frankrijk gevaren tijdens onze huwelijksreis. Ik moet eerlijk zeggen, het was de mooiste vakantie ooit!
Nu is de droom financieel voorlopig niet haalbaar. (tenzij we ons diep in de schulden steken )
Dus heb ik voor komend jaar voorgesteld een bootje te huren om te kijken hoe het sjocoladezoon en viervoeter bevalt. (verwachting is dat de 1 zal staan te stuiteren van opwinding (zijnde zoon ) en de viervoeter zien we allebei al met de neus in de wind op de voorsteven staan
). Kortom aan dromen geen gebrek!
De vraag is eigenlijk zijn hier ervaringsdeskundigen?
Danwel mensen met een drijvend paleisje in hun bezit danwel mede-dromers die een bootje huren?
Gezocht dus tips, do's en don'ts...
Groet,
ps het gaat om een motorbootje, geen sloepje of zeilboot
Sjocola
(die de aanschaf van een roeibootje overweegt )
05-08-2009 om 14:20
Doen!
M'n ouders hebben een paar keer een boot gehuurd voor de vakantie, en er later eentje gekocht. Ik vond het in m'n tienerjaren wel leuk om niet elk jaar met de boot weg te gaan, maar ze kochten 'm pas toen ik net niet meer mee ging. Je zit als kind wel een beetje vast op de boot, en je kunt niet echt vriendjes maken omdat je steeds verder gaat.
Maar het was erg leuk om overal nieuwe dingen te ontdekken, over het water te kijken, veel te zwemmen.
Je kunt in bijvoorbeeld prima Friesland prima boten huren en heel leuk varen, dan zit je ook zo in de kop van Overijssel (bv Giethoorn). Ga niet de hele dag varen, een uur of 3 per dag ('s ochtends en 's middags) is voor kinderen al snel genoeg. En dan zijn er nog genoeg plaatsen waar je kunt komen.
En als je huurt kun je een volgend jaar gewoon opnieuw bekijken wat je dan gaat doen. Ik vond het erg leuk.
05-08-2009 om 15:13
Doen 2
Ik ben besmet met een bootjestic. Mijn ogen worden groter zodra ik een boot zie varen, ik kwijl bij een jachthaven en smeek mijn man al jaren om een keer een boot te huren, maar helaas hij deelt mijn tic niet. Mijn ouders hebben een boot gehad, mijn zus een zeilbootje. Ik heb met mijn ouders gevaren (toen nog op een huurboot) en met mijn zus gezeild (was ook een huurboot) en ik vind het echt heel leuk.
Mijn advies is: huur lekker een boot en kijk hoe het iedereen bevalt. De kans is aanwezig dat zoonlief stopt met stuiteren als hij dag in dag uit op de boot zit en de hond zou wel eens niet op de steven willen staan omdat hij het eng vindt, het kán (zeker als hij de Titanic gezien heeft...). Dat zou jammer zijn, maar dan weet je het tenminste.