Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-01-2011 om 13:47
Hoi allemaal, misschien kunnen jullie ons helpen met tips voor onze vakantiebestemming in de zomer.
Wij gaan waarschijnlijk naar Frankrijk, voor de eerste keer, maar twijfelen naar welke streek.
Wij gaan met de auto, met 3 kindjes (5, 2 en 1)
Wij houden van de bergen en meren, wij zijn eerder naar Zwitserland geweest, met 1 kind toen. Voor hem was de bergen niet prettig, en 3 kotsende kinderen lijkt me niet echt leuk.
Wij houden niet van de hele dag op de strand te zijn. Wij houden meer van bos, wandelen, enz.
Ook vermijden wij liever de drukte, dus zeker niet naar Zuid-Frankrijk.
Hebben jullie tips? welke streek zouden jullie aanbevelen?
06-01-2011 om 21:20
Tja
Ik zou in ieder geval niet te ver reizen met kleine kinderen. Mij is dat niet goed bevallen. Ze waren bekaf toen wij op plaats van bestemming waren en dus absoluut niet te genieten.
Hoe wil je op vakantie? Als je een camping/huisje zoekt, kun je ook op camping/huisje zoeken en daarna kijken of de locatie je bevalt. Doen wij ook regelmatig. Meestal komen wij dan in de Bourgogne uit. Vriendelijk weer en de afstand is goed te doen.
08-01-2011 om 13:57
Weerafhankelijk
Het ligt natuurlijk altijd aan het weer of het ergens prettig toeven is. Wij hebben dit jaar in de niet zo toeristische maar wel heel mooie streek Ain gestaan. Het is geen hooggebergte, maar wel erg mooi en iets minder ver rijden dan de echte Alpen. Ook goed bereikbaar via de snelwegen. Waarom kinderen persé zouden gaan kotsen in de bergen begrijp ik eigenlijk niet. Ik heb een zoon die wel gevoelig is voor wagenziekte, maar met een pilletje gaat dat helemaal goed, zelfs op de ergste bergwegen. En hij mag dan soms voorin zitten ipv op de achterbank.
08-01-2011 om 21:22
Inderdaad niet ver reizen!
en een accomodatie kiezen waar je je ook bij wat minder goed weer prettig voelt.
Bij ons werd het een stuk gemakkelijker toen ze een jaar of 3 waren. Voor die tijd zou ik niet zo ver reizen. Maar goed, je zal ze de kost geven die dat wel doen.
Er zijn heel veel leuke bestemmingen op minder dan 700 km. Zelf zou ik denk ik nog in NL blijven, en dan lekker naar Zeeland ofzo. Als je toch de grens over wilt zou ik zeker niet al te ver weg gaan. Wij hebben ook wel in de mei of herfstvakantie iets in het buitenland gedaan, even een andere supermarkt maar we kozen er dan voor om de zomervakantie wel in NL door te brengen. Het kan hier echt heel mooi zijn!