Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Elisa

Elisa

13-06-2009 om 20:35

Camping continental lido

wie is er wel eens naar deze camping geweest? het ligt bij het lago maggiore in Italie. ik zoek allerlei tips van bezienswaardigheden tot restaurantjes, marktjes, baaitjes, leuks voor de kids etc juist degenen die er al zijn geweest hebben de beste tips meestal, dus roept u maar.........

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

13-06-2009 om 21:46

Jaaaaaa

Wij waren er al 2 keer zelfs
De eerste keer is al een jaar of 10 geleden denk ik, de tweede keer 5 jaar geleden. Het is een leuke camping aan een prachtig meer, het Lago Mergozzo, strand erbij, leuke strandbar....en een prachtig uitzicht aan de overkant.
Onze leukste dagtrip in die omgeving was naar de monte Rosa, op de grens van Italie en Zwitserland. Je kunt er met stoeltjesliften omhoog, een echt wintersportgebied, maar dan zonder sneeuw nu Een prachtige rit er naar toe ook!

Op de camping was veel te doen voor de kinderen, onze jongens hadden bv. elke ochtend tennisles, helemaal geweldig vonden ze dat. 's avonds is er ook animatie voor zowel kinderen als volwassenen.
De omgeving is prachtig, je komt al rijdende leuke oude dorpjes tegen, ik weet niet meer hoe het allemaal heette. Ter plaatse kun je ook genoeg info krijgen over de omgeving, zowel bij de receptie als van je medekampeerders.
Veel plezier daar, enne.......als je de camping afkomt, en rechtsaf gaat, zie je net voor het eerste plaatsje aan de linkerkant een heel grote outletverkoop van Sergio Tacchini sportkleding!

Katja

Katja

14-06-2009 om 19:46

Neeeeeeeeeeeee....

1x geweest, nooit weer... maar ja het ligt eraan wat je zelf wil. Wij vonden 'm te groot en te vol, hutje mutje en je auto moet bij de tent/caravan, alleen maar nederlanders, zandstormen, druk bij zwembad/elke avond zelfde kinderdisco, brrrr nee nooit weer. De omgeving is iid mooi maar druk in de zomer, ik ben wel italie fan maar ga volgende x iets lager! Monte Rosa is idd geweldig. De camping zelf is niks voor ons. Te toeristisch, net zoals de omgeving.
Katja

liedewij

liedewij

14-06-2009 om 22:04

Het is maar wat je wil

Het is maar wat je leuk vindt! Een grote camping met veel vermaak. Rechte straten waar de caravans/tenten pal naast elkaar staan. De camping er direkt naast(ben de naam even kwijt) was veel kleiner en in onze ogen veel gemoedelijker. Wij maakten wel gebruik vasn de kampwinkel en snackbar van het Lido.

Maar het Mergozzo meer is prachtig!. Wij waren er een paar jaar geleden. Volgens de campingbaas een slecht muggenseizoen. Het was echt vreselijk. We zaten elke avond binnen vanwege de muggen. Ik zou maar voorbereid zijn.

Liedewij

liedewij

liedewij

14-06-2009 om 22:05

Milaan

O,ja. Wij vonden het leuk om met de trein een dag naar Milaan te gaan. De kinderen waren nog klein maar het ging prima.

Liedewij

Katja

Katja

15-06-2009 om 09:27

O ja die muggen..

.. ik heb nog een foto van mijn man, die buiten zit 's avonds onder een parasol met een klamboe erover, lange broek aan. Brrr. Ze prikten door de stoel heen in je kont. Zo erg was het.
Maar Mergozzo is idd mooi, alleen die campings daar rond de meren zijn gewoon vol en druk en klein. De Franse campings zijn over het algemeen ruimer, althans, je hebt meer soorten campings, en meer ons soort; klein, ruim opgezet, niet teveel voorgeprogrammeerd vermaak (oftewel het betere sbs gevoel )
Katja

Simone

Simone

22-06-2009 om 16:24

Jaaaaaaa

Wij gaan dit jaar voor de 3e keer. Ik vind het juist geen grote camping, alles is dicht in de buurt, leuk zwembad, fijn meertje met zand (!). Als je een caravan huurt heb je veel grotere plekken, als je er met je eigen caravan of tent staat vind ik het inderdaad ook krap, maar je kan er ook voor kiezen om je auto dan op het parkeerterreintje neer te zetten. Veel vermaak voor kinderen. En ja de muggen, eerste keer veel last van en vorig jaar amper. Kijk anders eens op zoover.nl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.