Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jetske

Jetske

09-02-2009 om 17:17

Camping in de dordogne

Hoi allemaal,
De titel zegt het al: ik zoek een mooie camping in de Dordogne. Ik ben al aan het zoeken via internet, maar misschien heeft iemand van jullie een fantastische vakantie op een fantastische camping in de Dordogne achter de rug.
Wensen: kleine of middelgrote camping, grooooote plekken (we hebben een mega-vouwwagen), zwembad(je), animatie voor kleine kinderen (liefst Nederlands) en een mooie omgeving.
Groetjes,
Jetske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dubi-jootje

dubi-jootje

09-02-2009 om 18:28

Le perpetuum

Wij waren dit jaar op camping le perpetuum. We hadden een grote plaats direct aan de rivier de dordogne. Prachtig!!!! En lekker met banden met de stroom mee drijven. Camping is middelgroot en niet erg Nederlands. Dit jaar was er voor het eerst een nederlands animatieteam. Niet al te veel, gewoon leuke activiteiten. Er is een lekker zwembad bij en je kunt wat simpele dingen op de camping kopen. Hele gemoedelijke sfeer. Omgeving is super. Veel kastelen, kanotochten, grotten en noem maar op.
Google maar even op deze camping!!

Caro

Caro

10-02-2009 om 14:41

Ietsjes verder in de lot

Daar zijn wij geweest, en gaan er weer naar toe.

http://www.des-arcades.com

80 plaatsen, en je kunt ook op plaatsnummer boeken. Via de mail kunnen ze je dan adviseren over plek. Is een camping met nederlandse eigenaren, erg vriendelijk overigens. Leuke simpele animatie, en de streek is prachtig. Sanitair is matig tot voldoende. Onze kids vonden het daar geweldig, en wilden graag terug.
Nadeel vonden wij de koude nachten, maar mss hebben we dit jaar geluk

Succes met zoeken

Caro

Le pech charmant

Nederlandse beheerders.
Huur een plek op het achterste deel vd camping, daar zijn de plaatsen groot! Wij hebben er een ezel gehuurd, was erg leuk. Elke ochtend dierenvoeren voor de kleintjes en daarna knutselen, dansen etc. Leuk zwembad.Mooie omgeving.Genoeg te doen.

http://www.lepech.com/intro.htm (je kunt op de site ook een filmpje bekijken)

Jujube

Jujube

11-02-2009 om 20:08

Caro

Ziet er erg leuk uit! Is het ook geschikt voor tieners? (Onze kinderen zijn 16, 13 en 11). Mooie omgeving, lijkt me. Is het zwembad een beetje ruim? En is dat meertje met strand vlakbij?
Groet,
Jujube

Caro

Caro

12-02-2009 om 10:50

Jujube

Hoi daar.

Het zwembadje is niet echt groot, maar groot genoeg om lekker te plonzen en bommetjes te doen.

Voor tieners wordt er niet echt veel georganiseerd maar toen wij er 2 jaar geleden waren zag je wel dat de aanwezige tieners erg veel met elkaar optrokken.( zijn ook allemaal nederlanders dus dat gaat nogal makkelijk) En zoals ik hoorde werd het gebrek aan animatie niet echt gemist.

Het meertje ligt niet ver van de camping, ik schat zo ongeveer een km of 10. Verder kun je veel over deze camping lezen op campingmening en op camping-frankrijk.

Groet Caro

angel3

angel3

12-02-2009 om 18:23

Damajo

wij gaan dit jaar voor het eerst naar le pech charmant. Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring Kinderen van 6 en bijna 4. Is er ook zwembaar natuurwater in de buurt?

Ben benieuwd

Angel3

Ik ben o.h.a. erg positief over le Pech charmant. Wij stonden helaas wel op een natte plek ( had veel geregend toen)Daar is later wel iets aan gedaan, het helpt als je dan een beetje assertief bent.Er was destijds wel wat luide muziek vanuit de bar maar daar schijnt iets aan gedaan te zijn.
Het dierenvoeren en andere activiteiten zijn erg leuk.

Wij stonden op het achterste deel, dat is rustiger, grotere plekken. Vooraan had ik voor geen goud willen staan, of je moet van "Hollandse gezelligheid "houden.Het was daar levendig, zeg maar.Weinig afscherming tussen de plekken. Verder geen klagen hoor, aardige beheerders.Elke dag broodjes te krijgen, ga wel bijtijds naar de receptie anders sta je langer in de rij voor de broodjes.

Ik heb met mijn zoon van 17 een kayaktocht gemaakt en toen hebben we op veel plekken vlakbij Les Eyzies lekker aan een kiezelstrandje gezeten.

Het water stroomt er wel aardig, dus de kleine van 4 had vaak bij het zwemmen een zwemvestje om.Dat vind ik zelf prettiger.Maar er zijn vast meer plekken waar je lekker aan het water kunt zitten.

Le pech charmant ligt bovenop een heuvel en daar is geen natuurzwemwater. Ik had mijn fiets bij me maar je moet van goede huize komen om die heuvel op te klimmen, de fiets bleef ongebruikt naast de tent staan )

Ik kan je aanraden de ezeltocht naar Pechboutier te maken, hopelijk is de kunstenaar Guy Weir thuis.Aardige man.
Wij kwamen op de tocht erheen lang een weitje met een varken. De stenen op de paden kunnen wel glibberig zijn hier en daar, dus goede schoenen zijn handig.Prachtige omgeving.
Er is een prehistorisch themapark in de buurt, erg leuk!: Les grottes du roc de Cazelle.
http://www.leseyzies.com/index.php?id_site=2&id_page=53
Mijn kinderen vonden het er erg leuk( en ik ook hoor!)

Ook een aanrader (heel bijzonder): het kasteel van Josephine Baker.Daar wordt ook een roofvogelshow gehouden.Zie ook http://www.milandes.com/ Dit wordt ook georganiseerd vanaf de camping.Maar wij zijn op eigen houtje gegaan.

Fijne vakantie !
Damajo

kees

kees

15-02-2009 om 14:51

Doe eens gek en kies voor:

al 15 jaar onze camping, de kinderen nu 23 en 19jr willen nog steeds mee.
http://www.termedastor.com

groetjes kees (op de mooiste plaats van de camping),
http://www.chalet-lumiere.nl

Frans-vrouw

Frans-vrouw

15-02-2009 om 19:27

Kees

Prachtige camping, ziet er aanlokkelijk uit.Maar ik krijg mijn mannen ( man + zoon van 16) er niet naar toe, ze zijn bang dat ze voor paal lopen zeggen ze..

Frans-vrouw

Mooi hoor

prachtig camping, hoor Terme d'astor. Wij vonden het daar prachtig. En ze lopen daar allemaal voor paal, dus dat scheelt weer
Maar ik begrijp je jongens wel, misschien als ze er mee opgegroeid waren was het anders.

Groetjes vna Purk

Jujube

Jujube

16-02-2009 om 15:33

Caro

Dank je voor je informatie! We denken er nog over....
Groet,
Judith

Jetske

Jetske

17-02-2009 om 11:57

Nog meer suggesties?

Even een update: heb geinformeerd naar beschikbaarheid bij le Perpetuum (even afwachten). Le Peche zat al vol. Een vakantie in z'n blote kont ziet m'n man niet zitten (ik wel: dat scheelt heeeeel veel inpakken).
Nog meer suggesties/ervaringen??
Jetske

Wij waren in 2003

op camping Saint Avit Loisirs in Le Bugue.
Erg leuke camping, mooi gelegen, leuke zwembaden, ook een binnenbad.
Ze hebben ook supermooie plaatsen aan de rand van de camping met geweldig uitzicht!
In 2003 hebben we met een paar OOL-ers over deze camping geschreven, kijk maar eens in het archief!
Ook op camping-frankrijk.nl kan je veel info en meningen vinden.
Succes!
gr Nora

Janeway

Janeway

20-02-2009 om 21:40

Jaa nora

Inderdaad, het was mooi daar he..
Tegenwoordig hebben we een ander soort camping.. Klein met zwembad en een beetje animatie en thats it..
Saint Avit was leuk.. We hebben daar een heerlijke zonnige vakantie gehad..
enne Nora.. Hoe is het bij jullie?
groet Janeway

Heee janeway!

Weet je nog...lekker in het pierebadje met de voeten...hahaha, jij met een meisje, en een jongetje (als ik me goed herinner) en later nog een kindje bijgekomen toch? En ik met mijn 2,5 jarige zoontje en 5 maanden zwanger van 2e zoon. De jongens zijn nu bijna 8 en 5,5 jaar...Time flies!!
Het was juni 2003 en we hadden een hittegolf!!

Maar gaan jullie elk jaar naar dezelfde camping dan?

Dit jaar gaan we in juli/augustus naar de Drome...heb er nu al zin in...ach nog maar 5 maanden wachten

Gaat het verder goed bij jullie?

groetjes Nora

Janeway

Janeway

21-02-2009 om 23:29

Ot nora

Hoi
Ja zo was het, de middelste was 14/15 mnd. En de oudste was net 4.. Ja het was toen zoooo heet. ik zie je nog zitten.. Idd hier is nog een dochtertje bij gekomen, een jaar later ongeveer.. Nee we gaan niet steeds naar dezelfde camping hoor, maar wel ander soortig.. Heel rustig.. Zonder teveel toeters en bellen.. Scheelt namelijk veel in de portomonaie.. (ons bin zunig) De kinderen zijn hier 10 bijna 7 en nu 4.. En het gaat lekker.. Wij gaan weer eens naar de dordogne dit jaar.. Bij montignac in de buurt hihihi wie weet geeft het goede vibes.. En nu zijn de kinderen oud genoeg voor wat cultureel gedoe.. en dat heb je daar meer dan genoeg..
groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.