Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Camping in duitsland

Wij gaan deze zomer mat de caravan naar Oostenrijk en hebben een week daaraan voorafgaand de tijd om daar naar toe te gaan. Ergens halverwege (mag ook wel Zuid Duitsland zijn) willen we een paar dagen blijven.
We zoeken een camping die ook leuk is voor onze puberzoons 15 en 17. Zij hebben geen zeer zware eisen. Ze willen graag een camping met (veel) liefst nederlandse leefttijdsgenoten en het liefst een WIFI spot ergens op de camping.

Mijn man en ik houden van natuurschoon, wandelen en RUST.

Wie weet er een camping waar we allemaal een paar leuke dagen hebben?
Alvast ontzettend bedankt voor de tips.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Halverwege?

Hoi Karin, ik weet niet zo goed wat voor jou halverwege is en ook niet wat je leuk vindt natuurlijk. Wij stonden vorig jaar aan de Moezel een paar nachten op een goede camping. Er stonden veel Nederlanders, kinderen in alle leeftijden en er waren werkelijk schitterende fietspaden. We zagen ook heel veel wandelroutes. Het gebied is best toeristsich, dus veel cafeetjes en zo maar zodra je de natuur ingaat is er rust te over. Misschien een minpunt voor je zonen is het kleine zwembadje, maar je kunt ook in de rivier zwemmen. Alleen wifi weet ik niet.
http://www.moezelcampings.nl/ (Rissbach)
Nb de plekken waren niet heel groot vond ik. Er was een tentenveld. Het mooiste vond ik snachts die grote schepen die langskwamen.
Groeten,
Jonne

Rembrand

Rembrand

15-06-2009 om 09:02

Omgeving wurzburg.

Hoi,
Wij hebben de vorige keer richting Oostenrijk in de omgeving van Wurzburg gestaan. Dit was wel een echte doorgangscamping ( apart veldje voor de mensen die één nacht bleven ). Ze hadden ook een apart gedeelte voor vaste gasten en mensen die langer bleven volgens mij.
Bij even surfen ( zoekterm camping Wurzburg ) vond ik ook de volgende camping http://www.azur-camping.com/nl/ostalb/ellwangen.html
Lijkt me ook wel wat voor een paar dagen.
M.

Lys Lionne

Lys Lionne

15-06-2009 om 13:57

Naam rembrand?

Wij willen op weg naar Tsjechie tussen Würzburg en Nürnberg overnachten. Heb jij de naam van de camping bij Würzburg nog?
Ik heb wel het ANWB boekje Campings Onderweg gekocht, staan veel campings in heel europa in, op maximaal 20 km van de grote snelwegen. Heel handig!

Lynna

Lynna

15-06-2009 om 19:42

Munstertal

Wij zijn twee jaar in Munstertal geweest, in het Zwarte Woud. Heel veel wandelplezier, binnen- en buitenzwembad. Grote trekker daar was het kunstgras voetbalveld wat elke avond heel veel kinderen trok, kleintjes, maar ook alle pubers waren daar aan het voetballen. Tis wel een redelijk kleinschalige camping, maar zeer verzorgd (vloerverwarming in de kleedruimtes bij het zwembad, klassieke muziek bij de toiletten en de douches waren zo mooi en zo krachtig zoals ik ze thuis niet heb...).

Karin TZ

Karin TZ

15-06-2009 om 23:07 Topicstarter

Munstertal

Die camping ziet er inderdaad prachtig uit. Het is alleen wel een kilometer of 300 om. Ik ga het zeker bespreken.
Dank je wel.

Meer tips blijven welkom!

Rembrand

Rembrand

15-06-2009 om 23:13

Lys.

Oef, nee, dat weet ik niet meer.
Het was bij een afslag met Mc.Donalds en andere "vreetschuren", maar daar heb je niet echt veel aan.
Ik ga ff speuren.
M.

Rembrand

Rembrand

15-06-2009 om 23:21

Lys.

Ik denk dat het deze was.
http://www.zoover.nl/duitsland/baden-wurttemberg/wertheim-bettingen/park-wertheim-bettingen/camping
Gelukkig zitten er in die omgeving meerdere doorgangscampings. Wij zijn er ook op goed geluk neergestreken.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.