Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lys Lionne

Lys Lionne

02-02-2009 om 21:47

Camping in frankrijk, veel eisen :(

We willen dit jaar graag naar Frankrijk maar zijn nogal 'veeleisend'.... Ik zit me dus suf te zoeken op internet en kom er niet uit. Daarom vraag ik dus jullie raad.
-we gaan met eigen vouwwagen, dus max. zo'n 1100 km vanaf Utrecht.
-kinderen zijn 12 en 13 jaar.
-graag in een beetje zon-zeker gebied, maar 35 gr. hoeft ook weer niet.
-er moet water zijn op de camping; het liefst in de vorm van een rivier, meer of strand.
-het mag max. 30 euro p/nacht kosten (incl. alles!) ivm beperkt budget.

En vooral dat laatste maakt het errug moeilijk. Leuke campings zat gezien die aan de eerste 4 eisen voldoen, maar die gaan allen ons budget te boven. Zucht... Wie weet er wat leuks?!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

02-02-2009 om 22:55

Ik heb zoiets maar..

Geen meertje maar een zwembad..
Het is een svr camping in de dordogne (900 zoveel km van Utrecht) Of het leuk is voor kids van 11 en 13 weet ik niet ik denk van wel nog.
Geen meertje om te zwemmen maar wel om te vissen trouwens. De vezere is in de buurt en je kan daarop kanovaren.
Het is deze camping http://www.castillonderie.nl/ Het is een kleine camping met 68 plekken..
Of je binnen de 30 euro blijft per nacht weet ik niet precies maar als je lid bent of wordt van de svr krijg je 10% korting. En als je een poosje blijft is dat best een leuk bedragje..
Ik weet er ook nog een in de Gironde. www.chezgendron.com ook een kleine camping met een zwembad, geen meertje. Maar je redt het rond de 30 euro per nacht ook daar.
Succes ermee.

reina

reina

03-02-2009 om 07:06

Ken je

Ken je het boekje 'rustieke campings in..', daarin staan veel campings die leuk liggen, vaak bij water oid, en meestal goed te betalen zijn. Ik weet wel een camping die leuk ligt, meertje etc., maar niet in een zonzeker gebied (wij stonden er toevallig een paar hete dagen), nl in de Vogezen.

rosa

rosa

03-02-2009 om 09:53

Deze?

Wij zijn hier een paar jaar geleden geweest:
http://www.frankrijkgek.nl/dep/30/Saint-Jean-du-Gard%20-%20Aire%20Naturelle%20Camping%20la%20Vernede.php

We hadden eigenlijk gereserveerd bij de ernaast liggende populaire camping, maar daar zijn we na 1 nacht weggevlucht: veel te druk. Deze ligt aan zelfde riviertje, geen zwembad (maar dus ook niet nodig). Sanitair schoon maar simpel en douchewater lauw. Erg aardige mensen.

Of: http://www.campinglatapie.com/ctar-nl.html
Kleine camping van Nederlanders, gezellig, zwembad, meertje om te zwemmen 5 km verderop in Molieres.

Beide campings zonder disco etc.

rosa

Lys Lionne

Lys Lionne

04-02-2009 om 00:10

Rosa: camping de la vernède

Dit is inderdaad wel een beetje het soort camping wat wij zoeken. Nog wat vragen (aangezien mijn Frans bar slecht is):
-Is er een beetje stroming in de rivier, beetje uitdaging dus voor 12/13 jarigen?
-Is er verder nog wat vertier voor deze leeftijd, sport-en spel (hoeft niet georganiseerd).
-Is er een grote supermarkt in de omgeving.

Alvast bedankt!

Meer tips blijven absoluut welkom hoor!!!

Lietje

Lietje

04-02-2009 om 08:22

Deze?

Wij hebben al een paar keer naar deze camping gekeken, en misschien gaan we dit jaar: www.camping-dubrec.com/
Lietje

Camping rioclar

http://www.rioclar.com/ in de zuidelijke Alpen.Prachtige omgeving. veel zon maar niet snikheet. Vanaf de camping worden rafting en kanotochten georganiseerd. Ik heb zelf geraft, geweldig leuk. Veel pubers op de camping en juist weinig kleintjes. De pubers gaan 's avonds vaak via de rivierbedding naar de volgende camping als daar disco is.Mijn zoon liep er met een hele club heen, en bij de rivier kunnen ze ook kampvuur maken.Hij heeft er een hele leuke tijd gehad.
Er is een zwembad, een tennisbaan. In de omgeving kun je prachtige wandelingen maken. Barcelonette is een mooi stadje. Daar vlakbij kun je met een kabelbaan de bergen in en van daaruit wandelen.Ik heb nog nooit zoveel bloemen gezien!

Het is daar wel zo, dat als je verdere uitstapjes wil maken dat je allerlei spannende bergpassen over moet, wat ervaring in rijden is de bergen is dan niet overbodig.
Maar een aantal plaatsen is goed bereikbaar bijv. Gap ( daar is ook een hele mooie campingzaak, al een uitje op zich, Decathlon)
Vlakbij Barcelonette is een overhangende rots/ wegversmalling waar je echt even snelheid moet minderen, staat allemaal wel goed aangegeven.

Als je geen Frans spreekt: bij de receptie spreekt Annelies Nederlands, ze is erg behulpzaam.

Google ook even op camping"le Merle Roux", heb ik ook hele goede verhalen over gehoord. Dat is in de Provence. Maar misschien wat duurder. Rioclar komt in jullie geval denk ik op 31 euro zonder stroom.

Damajo

rosa

rosa

04-02-2009 om 17:46

Lys lionne

Het riviertje stroomt. Het is niet overal diep, maar er zijn wel diepe plekken.
Er is een pingpongtafel en toen wij we waren werd er gevoetbald door campinggasten (op eigen initiatief, maar wel meerdere families).
De camping ligt bij St Jean du Gard, volgens mij was daar gewoon een superU of hypermarche, maar dat weet ik niet meer precies. Is vast te googlen.

rosa

Lys Lionne

Lys Lionne

08-02-2009 om 14:42

Doe eens gek...

Doe eens gek, zijn mijn vader, en ga naar Tsjechië..... Tja, da's ook een optie natuurlijk Onze wensen blijven hetzelfde, alleen de bestemming veranderd. Iemand daar ook nog tips voor?

Lys Lionne

Lys Lionne

11-02-2009 om 22:54

Verder niemand naar tsjechie?

Hmmmm, heeft er verder niemand ervaring met Tsjechie? Jammer, het ziet er prachtig uit daar

mem

mem

12-02-2009 om 00:11

Meerdere keren geweest

maar ik weet de namen niet meer. In de buurt van Pilzen bij een meertje, klein, goedkoop, heeeel oud sanitair en toen geen plankieren enz richting het meer. Was ook te koud om te zwemmen. Een paar keer op boerencampings via eceat, goedkoop en ieg 1x bij een riviertje ( toen ook veel andere kinderen) De laatste keer in de buurt van Theresienstad ( minuut of 10), camping aan een meertje, veel jeugd , redelijk sanitair ( schoon), Praag ook goed te bereiken, kampvuur . Naam komt misschien later nog een weer op. Was niet duur .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.