Vakantie en uitjes

Rosa van der Zanden
22-04-2012 om 22:40
Camping relaxi.be, is dat wat? (ardennen)
Ik ben op zoek naar een camping in de Ardennen van waaruit we diverse survivalachtige uitstapjes kunnen maken. Gravend in het archief kwam ik oa deze camping tegen. De recensies op Zoover waren niet zo heel erg positief maar het ziet er zo op het eerste gezicht helemaal niet zo heel slecht uit. Wie kent deze camping? Is het wat, ligt het in een handige streek of kan ik beter verder zoeken?
Rosa van der Zanden

Thursday Next
23-04-2012 om 09:53
Ja,
ik ben er geweest (al wel een aantal jaar geleden) en het was best leuk. Het ligt aan een heel leuk riviertje waarin je kan zwemmen en dammen bouwen. Het speeltuintje was wel wat oud.
Rochefort ligt in de buurt en heeft erg mooie grotten, die niet zo toeristisch zijn als die van Han.

Rosa van der Zanden
24-04-2012 om 06:47
Hoe is het sanitair?
Vorig jaar zat ik op een mooie camping. Aan een rivier, bij een waterval, ruime plaatsen. Er waren een aantal dingen waar ik toen ontzettend op ben afgeknapt: geen mogelijk tot waslijn bij de tent, douches net niet lekker warm, douches die automatisch afgesteld stonden maar dan zo krap dat als je bukte voor de zeep hij al weer uit was. Gaat misschien nergens over, maar ik had het daardoor niet zo naar mijn zin en ben eerder weg gegaan.
Eenvoudig vind ik niet erg, maar warm water ed vind ik belangrijk. Hoe is dat op relaxi?
Rosa van der Zanden

Thursday Next
24-04-2012 om 12:35
Tja...
dat weet ik echt niet meer. Het sanitair was niet geweldig, maar ook niet heel slecht (anders had ik het wel onthouden). Maar zoals ik al zei is het al jaren geleden da ik er was.

Rosa van der Zanden
25-04-2012 om 10:35
Ik durf het toch niet aan, iemand tip voor camping?
Ik durf het toch niet aan, wel hele slechte recensies. Weet iemand een camping in de Ardennen met mogelijkheid tot het doen van allerlei survival-achtige dingen en leuk voor kinderen van 9 tot 13? Of een website waar ik zelf goed kan zoeken .
Rosa van der Zanden

Ilva
25-04-2012 om 14:22
Zomaar even googlen
http://www.ardenne-gaume.com/
http://www.ardennen.nl/
http://ardennen.startpagina.nl/
Zo maar wat ideeen.

Rosa van der Zanden
25-04-2012 om 16:49
Ilva
Wat ik bedoel is een website waar je wat zoekcriteria kunt invoeren. Voor Frankrijk bestaat dat namelijk. Ik heb de afgelopen dagen zoveel campings bekeken dat ik het nu echt niet meer weet.
Rosa van der Zanden

Thursday Next
25-04-2012 om 16:57
Bijvoorbeeld
http://www.campingkeuze.nl/camping-zoeken
Misschien is Parc la Clusure in Bure iets voor jullie? Daar ben ik ook wel eens geweest (ook al jaren geleden). Ze hebben daar ook georganiseerde survival-achtige dingen.

picobello
26-04-2012 om 10:27
Dochamps
camping petite suise. niet al te grote camping, ruime plaatsen, goed sanitair en veel activiteiten. Mijn kinderen hebben zich erg goed vermaakt.Nederlands talig personeel.

Rosa van der Zanden
26-04-2012 om 22:04
Kinderen
Bedankt voor de tips, ik laat de kinderen morgen kiezen en dan horen jullie het nog wel.
Rosa van der Zanden

dihanne
27-04-2012 om 20:26
Camping anderegg
Wij zijn vorig jaar op camping Anderegg geweest.
Nog nooit schoner sanitair gezien op een camping!
sfeer was ook prima, omgeving ook
je kinderen zitten wel aan de bovengrens qua leeftijd, maar er is een speciaal speelveld voor oudere kinderen, met kabelbaan en tafeltennistafel en een hele leuke waterbaan.
Voor kleintjes is er een andere speeltuin.
Wij vonden het een prima plek. Hadden bij de VVV een boekje gescoord over wandelingen langs beekjes, was een succes.
het weer was overigens geen succes: heel koud en heel nat. Maar ja, kan gebeuren
groetjes
Dihanne

Snuggle's
28-04-2012 om 10:17
Rosa
Welke camping bij een waterval was dat? Dat vind ik wel geweldig klinken.

evy
28-04-2012 om 11:00
La clusure en bertrix
La Clusure is inderdaad fantastisch. Een zwembad, een beekje, een beachvolleybalveld, 2 tennisbanen, klein speeltuintje een groot grasveld en alles zeer goed georganiseerd Een apart veldje waar 's avonds een kampvuur is, er is animatie en een outdoor adventure op de camping.
Wij hebben daar met onze kinderen van toen 15 en 13 een geweldige vakantie gehad.
Vorig jaar gingen we naar camping Bertrix ook in de Ardennen die campings horen bij elkaar.
Ook daar alles goed geregeld, tennisbanen volleybalveld een erg leuk paintball veld in het bos aan de camping veel jeugd in alle leeftijden een zwembad en animatie voor alle leeftijden.
Ook outdoor organistatie op de camping zelf
Weer een geweldige vakantie gehad.
Succes

Sofie-Anne
01-05-2012 om 14:06
Eiland in de rivier semois
http://www.iledefaigneul.com/nl/actueel.html. Daar vandaan worden kajaktochten georganiseerd.
Mocht je naar een ander land willen, in oostenrijk heb je veel van die survialachtige dingen, zoals wandelen tussen boomtoppen, en op 50 meter hoogte schommelen, enz zie hier http://www.baumzipfelweg.at/home.html.
En http://www.unterwurzacher.eu/cms/front_content.php?idcat=83 zie megaflying fox en daaronder rechts op de pagina.

69er
01-05-2012 om 20:02
Ongezouten mening
Als je dezelfde aktiviteiten kunt ondernemen in een land waar de mensen vriendelijker zijn, zou ik dat doen.
De camping waar ik gestaan heb, ga ik je niet aanraden.
Ik vond het een troosteloos gebied dat, met uitzondering van natuurschoon, niet veel te bieden heeft. Tenzij je je een hele vakantie kan vermaken met vissen en wandelen. Ja, je kan kayakken, als de waterstand van de semois het toe laat. ( Een erg mooie ervaring, maar de laatste 2 jaar was het later in de zomer verboden). Er zijn inderdaad bedrijven, die survival aktiviteiten aanbieden, maar genoeg voor een hele vakantie?
69er

Rosa van der Zanden
02-05-2012 om 09:36
Bertrix + 69-er
Zoals het er nu naar uitziet gaan we naar camping Bertrix. Het boeken liep vreemd, ik kreeg een voorstel van €400,- en bij bevestigen werd het €540,-. Dat vind ik rijkelijk veel voor tien dagen in een eigen tent dus ik waag er nog een belletje aan.
Het leuke van Bertrix vind ik het speelbos erbij. Is in het zwembad een strakke zwembroek verplicht? We gaan maar 10 dagen en we gaan puur voor het survivallen. Dat is onze 'hele vakantie', ik zie dat niet als een probleem of weet jij een geweldige plek met vriendelijke mensen, niet al te duur en (vind ik dit jaar erg belangrijk) niet al te ver rijden vanaf Utrecht?
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden
02-05-2012 om 09:52
Snuggle
Ik had een heel bericht getypt en nu is het weg . Het is camping La Salendrinque in Lasalle. Om 22.00 is het uitgestorven, beperkt Wifi. Prachtig schoon sanitair met helaas lauw water. Douches staan erg krap afgesteld zodat je vaak de knop moet indrukken (zeep pakken, water weg. Zeep op je hand, water weg. Helft van je lijf ingeseept, water weg. Enz). In de rivier kan je alleen pootje baden en op het sportveldje is standaard een volleynet, lastig voor het voetballen.
We hadden erg pech met het weer en samen met het niet kunnen zwemmen, de lauwe douches en geen mogelijkheid tot het spannen van een waslijn zijn we na een kleine week verder gegaan.
Rosa van der Zanden

Marion
02-05-2012 om 15:05
Survival en natuur
http://www.campingdelasemois.be/
Ik ben hier een paar keer geweest. Gezellige camping met leuk publiek, veel kinderen, heel vriendelijk personeel. Ik heb al een keer meegemaakt dat een vervelende gast (te veel lawaai en te grote mond) vriendelijk doch dringend werd verzocht te vertrekken, tot opluchting van zijn buren. Dit is echt een camping voor natuurliefhebbers en mensen die van sport en survival houden. Het is niet echt luxe, al is het sanitair en de kantine wel dik in orde.

69er
02-05-2012 om 16:36
Rosa en marion
Nee, helaas Rosa. Wel vriendelijke mensen op die afstand, maar niet in combinatie met survivallen.
Marion, dat is nu net de camping die ik niet aan zou raden. De prijs/kwaliteit en zoals je de camping omschrijft klopt. Ik zou het omschrijven als een charme camping. In de periode dat ik er was, waren er veel vakantievierders die vonden dat de kinderen zich zelf maar op moesten voeden. De eigenaresse is behulpzaam, de eigenaar kan nog wat lessen klantvriendelijkheid volgen. Bij aankomst ging ik me melden en de jongeman achter de balie nam niet eens de moeite om me aan te kijken...., zelfs dochter merkte op dat dit toch wel erg onbeleefd was.
Doordat we eerder aangekomen waren dan gepland, moesten we voor een nachtje bivakkeren op een andere plek. Het had erg veel geregend. Terwijl man en ik overlegden hoe we het strategisch aan zouden pakken om te voorkomen dat alles onder de modder zou komen. ( wat zetten we op/ laten we in de auto, tent voor de kinderen wel of niet...) stond binnen een half uur na aanmelding de eigenaar met een veelzeggende mededeling voor onze neus. We moesten de auto weg zetten!
Nu moet je weten dat we blij zijn met een autovrije/luwe camping, maar we merkten al snel dat deze regel niet voor iedereen gelden. De meeste overlast door auto's werd overigens veroorzaakt door passanten. Als je een gedeelte autoluw wilt hebben, moet je daar geen passsanten toe laten.
We wilden 's avonds op de camping wat eten. Nagevraagd of we moesten reserveren, niet nodig. Erg vervelend als blijkt dat het dan toch helemaal vol is en je noodgedwongen naar het dorp moet. Nog niet zo erg, maar we hadden een glaasje gedronken, omdat we toch op de camping bleven, dus de auto pakken was er niet bij. Dat deden we overigens toch liever niet. Als je de auto noodgedwongen op de voorste parkeerplaats moest zetten, was het steeds weer een opgave om 'm er uit te krijgen zonder de onderkant los te rijden. ( de wandeling was wel goed voor de spijsvertering).
In de consternatie waren we vergeten het woordenboek mee te nemen. Mijn vakantiefrans is redelijk, maar enkele dingen op de menukaart waren me niet helemaal duidelijk. De eigenaren/bediening wilden niet helpen. Uiteindelijk heb ik hulp gevraagd aan een waals gezelschap dat met handen , voeten, tenen, pig en knor knor, heerlijk hilarisch !, me op weg hielp en zelfs advies gaf wat te bestellen.
Deze sfeer tegenover mensen die nederlands als moedertaal hebben kwam ik daar erg veel tegen, ook als je je welwillend opstelt. Voor mij geen Ardennen meer.
69er