Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Asa Torell

Asa Torell

04-03-2009 om 20:17

Cornwall vakantietips?

Van de zomer gaan we naar Cornwall, kamperen en een weekje in een stacaravan. Ik hoor eigenlijk zelden van mensen dat ze naar engeland gaan, en zelf ben ik wel een aantal keer daar geweest maar dat was altijd bij vrienden logeren. Kortom totaal geen ervaring met daar rijden, daar kamperen, en ook was ik nog nooit in de buurt van Cornwall.
Dus als iemand nog tips heeft voor het rijden naar en in Engeland? En voor kamperen daar? En wat je in Cornwall absoluut moet zien? (behalve strand, wind en golven). Dan ben ik heel benieuwd!
Alvast bedankt, groeten Asa
ps de kinderen zijn dan 2 en 5, dus wat betreft toeristische dingen zien, zal het wel niet te wild worden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

04-03-2009 om 23:23

Hier ook

Wij gaan drie weken en waarschijnlijk Cornwall of Devon.
Ik heb zelf als kind wel gekampeerd in Devon en Wales, maar daar weet ik niet zoveel meer van.
Grote campings bestaan daar vaak uit veel beton en stacaravans en goedkoop vermaak ( speelhallen zijn er legio van te vinden in die streek en dat in combinatie met bingo, fish and chips en veel bier.....ieks ).
Ik wil dus ook graag een niet al te grote camping met veel gras ( en weinig beton ) en wel wat te doen voor de jongens ( 17,14 en 10 ). Een tafeltennistafel en een zwembad zijn toch wel vereist.
M.

Asa Torell

Asa Torell

05-03-2009 om 09:56

Haha rembrand

Misschien heb ik dan juist een tip voor jou: op http://camping.uk-directory.com/ staan heel veel campings. Een groot deel daarvan heeft ook weer een eigen website, en dat geeft (hopelijk) wel een beetje een indruk van de hoeveelheid beton, speelhallen en fish and chips. Ik was in elk geval nog wel van plan om een lijstje te gaan maken van mogelijke campings, voordat we gaan.
Er wordt overigens ook vaak gewaarschuwd dat je moet reserveren. Dat was ik dan weer niet van plan want dat we nu een week echt een caravan huren ipv. geheel op de bonnefooi te gaan, is al enorm wild voor ons doen . Maar voor jullie misschien wel een goed idee?
Ik geloof trouwens dat er met google nog wel meer van dat soort campinglijsten te vinden zijn maar deze beviel mij het beste.

Reserveren

wordt wel aangeraden (zeker dit jaar omdat alle engelsen in engeland op vakantie gaan ivm met de ongunsitge pond-euro koers). Maar eigenlijk ben ik het zelf ook niet van plan. ach er is altijd wel een boer waar je terecht kunt

Rembrand

Rembrand

06-03-2009 om 09:10

Asa.

Wij gaan zeker reserveren. Ik heb echt geen zin na een lange dag rijden nog rond te gaan toeren voor een leuke camping. Omdat onze vouwwagen erg veel ruimte inneemt hebben we dus een ruime plek nodig ( zonder beton ) en mijn man gaat nu volgende week even bellen met een camping die we al op het oog hebben.
M.

Campings met kampvuur!

Wij zijn ook van plan om naar cornwal te gaan! Ik zag op die campingsite dat je ook kon zoeken op campings waar je een kampvuur mag maken en dat lijken mij voornamelijk kleine boerencampings! Leuk!(http://www.ukcampsite.co.uk/articles/view.asp?id=4)Ik wil graag ruimte, een mooi uitzicht en kleine kinderen op de camping, dus als iemand nog ideeen heeft? Ook vraag ik mij af of het nodig en nuttig is om nu al de boot te reserveren? Is het nu goedkoper dan in het seizoen of maakt dat niet uit?

Geen caravanpark!

Wat me altijd erg opvalt aan engelse campings is dat meer dan de helft van die sta-caravanparken zijn. Vaak aangeduid met camping and caravaning-...
Meestal zijn dit hele dorpen die in het weekend volstromen. Zou ik niet willen staan. Wij kiezen meestal voor kleinere campings die charmant gelegen zijn. Jaren terug zijn we geweest bij Camping Yeate-farm in Bodinnick by Fowey aan de zee-arm Fowey in Cornwall. Een kleine camping met 20 plaatsen, en in de boomgaard 2 oudere sta-caravans en helemaal beneden een 'ramp' (om boten te water te laten) en een compleet huis om te huren. Het is een boerderij en de eigenaren zijn super aardig! Het is echt idylisch om er te staan en je kunt van daaruit wandelen richting de Coastal footpaths met schitterende uitzichten over zee en je kunt naar het dorp lopen. Onderaan de weg ligt het geboortehuis van Daphne du Maurier (Jamaica Inn!) en een echte ouderwetse pub met food en drink. Tegenover de pub ligt een pondje dat je te voet of met de auto (hoeveel auto's ze daarop krijgen blijft elke keer weer een wonder) naar het stadje Boddinick brengt. Antiek, fudge, fish and chips, alles wat je nodig hebt voor het typische engelse gevoel.
De camping is kind vriendelijk; het is een grasveld met een grote dichte hedge rondom met maar 1 opening/ poort. Je kids kunnen dus niet ver weg zijn.
Destijds werd er elke dag iets uit de groentetuin in een mand gelegd wat je kon afrekenen met wat muntjes in een jampot. Evenals wat eieren enzo. Er staan vele schapen rondom, dus leuk om beestjes te kijken. Wat ik me kan herinneren is dat ze destijds een half open schuurtje hadden wat ze wilde opknappen zodat je met regen met je stoeltje daar kon zitten om te schuilen.
Hier staan ze vermeld ivm hun verhuurde objecten:
http://www.cornwall-online.co.uk/yeate-farm/

Doei!

Dorry

Cornwall - reserveren

Cornwall is echt ontzettend populair, juist omdat jong en oud daar graag naar toe gaat (surfen en mooi strand) dus ik zou zeker toch wel iets reserveren.

Ik wilde een paar jaar geleden met mini tentje en maar twee personen naar Cornwall maar een week van te voren was er niets meer vrij. Dat was wel een hele mooie zomer toen maar de verwachting is dat ook dit jaar Engelsen in Engeland blijven.

Mariel

Rembrand

Rembrand

08-03-2009 om 16:39

Dorry.

Wij houden ook niet van massacampings, maar willen wel wat vermaak voor onze kinderen ( 17,14 en 10 jaar ).
Op zijn minst een tafeltennistafel en gelegenheid om te zwemmen.
M.

Asa Torell

Asa Torell

08-03-2009 om 19:59

Mariel

Bedankt voor de waarschuwing! Weet je of het in Devon net zo is? Ik heb daar zelfs contact gehad met een camping die niet eens aan reserveren doen. We gaan trouwens deels al voordat echt de engelse schoolvakanties beginnen dus ik hoop dat dat wel scheelt.
En ja, de boot, dat is ook een vraag van mij, of je die nu al moet reserveren. En of je ook de kanaaltunnel zou kunnen nemen of is dat ontzettend veel duurder of langer onderweg? Enfin, ik ga zelf nog wel meer websurfen hierover maar als iemand het zo voor me weet is dat natuurlijk altijd handig .

Boot/tunnel

tunnel is duurder. al je weet wanneer je gaat zu je alvast kunnen reserveren, waarschijnlijk is het wel goedkoper dan op het laatste moment.

Rembrand

Rembrand

11-03-2009 om 09:10

Favo camping valt af

Manlief heeft gisteren gebeld met onze favo camping. Helaas kunnen er vanwege de verharde plekken geen vouwwagens staan
De volgende in de rij is Monkey Tree in Torquay.
M.

Asa Torell

Asa Torell

13-03-2009 om 21:34

Jammer rembrand

Ik ben wel benieuwd of het inmiddels met de 2e keus gelukt is!

Rembrand

Rembrand

14-03-2009 om 14:17

Asa.

Nog niet.
Toch nog twijfels over welke camping we kiezen.
Wat vind jij van de volgende campings ?
http://www.watermouthcoveholidays.co.uk/camping.htm
http://www.riverdart.co.uk/
http://www.monkeytreeholidaypark.co.uk/
M.

Ben ik nu de enige...

die de campings die in het vorige antwoord genoemd worden, niet zo leuk vind? Straks hoor je elke morgen om 10.00 uur over de camping schallen welke rek en strek bewegingen je moet maken en dat de bingo om 14.00 uur begint. brrrrr
Absoluut niet mijn keuze, dus mijn vorige antwoord kun je dan ook volledig langs je neerleggen.
Wie weet er een leuke charmante pittoreske camping in Engeland?

Dorry

Mari

Mari

14-03-2009 om 22:30

Nee hoor

je bent niet de enigste. Ik krijg al de kriebels als ik holiday park lees en nog meer als er entertainment wordt genoemd! Ik moet dan denken aan die series van de jaren 80, maar het blijkt toch echt nog zo te zijn.
Ik ga naar het noorden, naar Yorkshire. Uiteindelijk in een huisje, maar heb wel vele camping sites bekeken voor een kleine camping met 1-2 huur accomodaties.
Oa. hier gezocht: http://www.camp-sites.co.uk/ en http://www.ukcampsite.co.uk/sites/

Rembrand

Rembrand

14-03-2009 om 22:49

Dorry.

Ik hou zeker niet van campings met veel vermaak, maar ik wil wel dat onze jongens het naar hun zin hebben. Helaas kan je op kleine campings niet veel andere jongeren, een zwembad en tafeltennistafel vinden
M.

Asa Torell

Asa Torell

15-03-2009 om 11:59

Rembrand

Voor mezelf zou ik die eerste kiezen! Leuk met al die rotsen, die grot enzo, en ook nog eens mooie zwembaden. Maar ik weet natuurlijk niet of jouw zoons daar genoeg aan hebben qua vermaak. De tweede lijkt me trouwens ook erg leuk voor grotere kinderen, zeker al die kano enz. activiteiten. Maar zelf zitten wij altijd graag dicht bij of aan de kust. Naar dat holidaypark zou ik man hier zeker niet meekrijgen, althans, maar zien hoe hij er over 10 jaar over denkt als er pubers bezig gehouden moeten worden .

Vic

Vic

15-03-2009 om 12:14

Voor de kinderen (beetje o.t.)

Ik moet ineens denken aan een discussie die ik had met een collega. Hij gaat altijd naar rustieke campings en zijn kinderen (8+) vermaken zich met een boom en een kabbelend beekje. 'Als kinderen maar water hebben zijn ze al tevreden'. Tja, die van mij zijn ook wat veeleisender (verwend?).
Ik ben een grote Engeland-fan en ben regelmatig in Devon geweest. We hebben altijd een huisje of appartement gehuurd dus aan campings kan ik je niet helpen.

Asa Torell

Asa Torell

15-03-2009 om 13:52

Acht-plus

Het ene kind is het andere niet, maar 8+ is natuurlijk ook niet hetzelfde als 16 (of hoe oud de oudste van Rembrand precies is, weet ik niet meer). Althans wat ik me van mijzelf en broers herinner is dat we al die beekjes enzo tot ongeveer ons 12e, 13e geweldig vonden maar daarna ging de charme daar echt wel van af. Om bij mij als volwassene snel weer terug te komen trouwens, maar dat terzijde.

Rembrand

Rembrand

23-03-2009 om 14:02

Draadje levend houden

Na nog meer gepuzzel weten we het definitief.
We gaan naar http://www.watergatebaytouringpark.co.uk/
Nu maar hopen dat ze nog plek hebben.
M.

Asa Torell

Asa Torell

25-03-2009 om 20:20

Ja hoop het ook voor jullie

ziet er leuk uit, en met enorm veel te doen voor je zoons!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.