Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ella2007

Ella2007

07-03-2012 om 08:45

De ideale vakantie

Ben benieuwd wat jullie ideale vakantie is en hoe jullie het aanpakken als je ideale vakantie een andere is als die van je partner. Hier wil manlief het liefst een avontuurlijke sportieve vakantie, terwijl ik meer hou van lezen, luieren, wandelen en stadjes bezoeken. Ook qua gezelschap verschillen we: hij wil het liefst ook met anderen weg( de mannen sportief bezig en de vrouwen voor de verzorging van de kids terwijl ze lekker samen kletsen en af en toe gaan shoppen, en 's avonds gezellig samen eten en een spelletje doen. Ik ga het liefst alleen, en verdiep me het liefst 's avonds in mijn boek. Tot nu toe wisselen we zo'n beetje af per vakantie, maar ik ben toch benieuwd hoe anderen dat doen. Daarbij ben ik helemaal niet zo'n held, dus bij de meeste avontuurlijke sportieve vakanties ben ik altijd weer blij als we weer thuis zijn. Dat kan toch niet de bedoeling wezen, dat he blij bent dat de vakantie weer voorbij is.
Ik ben op zoek naar een vorm waarbij we allebei aan onze trekken komen en ervan kunnen genieten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Apart

Vakantie wordt beladen door verwachtingen. Het is mooi dat jullie al behoorlijk op een rijtje hebben wat je allebei het liefste wilt.
Dan toch nog samen een top-vakantie willen is een verwachting die erg hooggespannen lijkt. Ik zou er dus helemaal niet aan beginnen. Verdeel de tijd, doe een paar dagen samen om het samen zijn en ga verder apart je gang.

Guinevere

Guinevere

07-03-2012 om 11:36

Kan best

Volgens mij ligt het antwoord van je vraag al in je posting verborgen.
Ga met een groep, huur een groot huis met een zwembad oid in een berggebied. De luilakken luilakken, de sportievelingen vinden elke dag wel een nieuwe uitdaging in de buurt (geslachtsonafhankelijk, ik moet er niet aan denken zeg, de hele dag luieren, laat mij maar meegaan met de avonturiers). Raften, bergbeklimmen, parapente, bergtochten met overnachtingen in een berghut, fietsen....

Ella2007

Ella2007

07-03-2012 om 13:28

Niet met een groep

Mijn voorkeur gaat juist niet uit naar op vakantie met een groep. Is me te druk, en met een paar luilakken aan het zwembad wordt je toch elke keer weer in gesprekken getrokken ipv dat je rustig je boek kan lezen. En ik ben dan ook niet zo dat ik me ga afzonderen.

Daarbij zijn de luilakken dan toch meestal de pineut als het op koken en boodschappen doen en kinderoppas aankomt, omdat de rest weg is stoere dingen doen. We hebben dat meerdere keren gedaan.

Op zich ben ik trouwens best wel actief, maar dat zit hem dan meer in rustige "sporten": wandelen, fietsen (en dan niet MTB of Race-). Een hele dag op een bedje bij het zwembad vind ik ook niet zo, maar zelfs de rustige activiteiten zijn voor manlief niet uitdagend genoeg. En hij vindt het dan weer niet leuk om in zijn eentje te gaan canyoning of zo, dus hij gaat dan weer liever met anderen mee.

Apart op vakantie een paar dagen doen we ook zeker wel, ik met vriendinnen een paar dagen weg, en hij met vrienden, dus dat regelen we wel. Maar ja, we willen ook als gezin wel een paar weken per jaar weg. Kinderen willen het liefst de hele dag aan een meertje of in een zwembad liggen, willen liever niet op stap, niet om stadjes of marktjes te bezoeken maar ook niet om "stoere" dingen te doen. Zijn ook geen helden. Wel bv ponyrijden of waterfietsen, bootje varen. Dat doe ik ook wel graag.

Chippie

Chippie

07-03-2012 om 16:51

Makkelijk toch...

Er zijn toch genoeg gebieden in de wereld waar je actieve dingen kunt doen maar ook met een boek voor je tent/huisje/weet ik veel kunt zitten en leuke dorpjes kunt bezichtigen. Gewoon en en dus.

Margriet*

Margriet*

09-03-2012 om 20:02

Snap het punt niet

Ik zag de afgelopen kampeervakanties legio mannen (tja meer mannen dan vrouwen) in groepjes racefietsen op tijd in de ochtend, daarna lekker koffiedrinken en iets met het gezin doen. Trouwens ook stellen en gezinnen hoor die wandelen, fietsen, kanoeen ed. Ik loop altijd hard op vakantie en doe dat ook graag vroeg (vanwege de warmte). Je kunt toch ook een dag actief doen een dag rust. Het is toch niet of of maar je kunt toch ook dingen combineren?
Persoonlijk vind ik het best raar, de mannen gaan iets actiefs doen en de vrouwen gaat gezellig kletsen en voor de kinderen zorgen. Ik zou me niet in die rol laten duwen maar goed ik heb ook niet een man die dat zo zou stellen.....

JansjeRommy

JansjeRommy

14-03-2012 om 20:55

Snap je punt wel hoor

Wij hebben ook een groot deel overlappende wensen, maar niet helemaal. Soms slaat het meer door naar wat de een wil, soms meer de andere kant op. Zelf ga ik ook nog wel eens weg voor mn werk en dan koppel ik daar weer wat aan wat ik alleen leuk vind. Want alleen maar compromissen wil je ook niet. En dit jaar gaan we met een bevriend gezin, kun je we andere combi's maken, dat vind ik ook wel eens leuk. Dat van die ruzie herken ik niet, al hoor je het wel vaak. Maar als we met anderen gaan is het wel altijd elk een eigen accomodatie. Good fences make good neighbors. Maar overdag samen dingen doen en savonds samen eten vind ik wel wat toevoegen.
Onze favoriete formule is met vrienden in een agriturismo en dan elk een eigen appartement. Zwembad erbij voor de kinderen, helemaal goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.