Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kaaskopje

Kaaskopje

20-08-2009 om 11:05

De-ko tours

Ik heb van mijn schoonouders een foldertje meegekregen voor een reisje naar Turkije voor een onwaarschijnlijk lage prijs. Voor 102 euro (ongeveer) heb je de vliegreis, de hotels, het ontbijt en een paar excursies. Het is in de herfst/winterperiode, vandaar neem ik aan de prijs. Google heeft mij bij een site van Deko-tours gebracht die de hotels laat zien, maar de kwaliteit van de site is niet je van het. Mijn vraag: heeft iemand al eens zo'n reis via Deko-tours gedaan? Of: heb je wel eens gehoord van iemand die dat gedaan heeft? Ik zou dit namelijk best willen doen, maar heb geen zin in de spreekwoordelijke addertjes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet doen

Als je googlet op deko tour kom je ook wel wat tegen, oa een Belgische site die het weinig betrouwbaar vond, geen vermeldingen van adressen etc zodat men vreest dat je je geld stort en dan er niets meer van terug ziet. En ik weet het niet helemaal zeker, maar ik dacht dat Max vandeweek er ook iets over zie, zeer dwingende koppelverkoop etc.
Ik heb nog even voor je geknipt en geplakt van de site van Max:

Reis gewonnen? In tegendeel!
U wint een geheel verzorgde reis naar Turkije en heeft niet eens aan een prijsvraag meegedaan. Wat een mazzel! Maar eenmaal aangekomen in Turkije krijgt u zeer dwingend te horen dat u allerlei kosten zelf moet betalen. Dit was duidelijk niet van te voren afgesproken.

Bekijk het fragment

Advies vóór aanvang reis:

* Heeft u een reis gewonnen, ga dan van tevoren na wat u precies gewonnen heeft en wat er bij de prijs inbegrepen is. Dan kunt u altijd nog beslissen om het aanbod af te slaan.
* Ga niet in op e-mails van Vitalis Reisen en Happy Tours waarin wordt gesuggereerd dat u een reis heeft gewonnen, zonder dat u weet of u aan een prijsvraag of dergelijke actie heeft meegedaan.

E-mail Vitalis Reisen

* Meld uw situatie bij een landelijk consumentenautoriteit en het Europees Consumenten Centrum. Zij kunnen bemiddelen in dergelijke situaties en uitzoeken wie er achter de wanpraktijken zit.

Website Europees Consumenten Centrum

Wordt u door een van onderstaande organisaties benaderd met een aanbod voor een 'gratis' vakantie? Meld u zich dan bij Meldpunt MAX!

* Vitalis Reisen
* Deko Tours
* Mobile Media Marketing LTD
* Happy Tours
* Goldfly

Puck2

Puck2

20-08-2009 om 14:18

Lijkt me

Dit lijkt me du typisch een geval: when it souns too good to be true, it probably is.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-08-2009 om 15:17

Twijfel de twijfel

Mijn schoonouders doen nogal eens mee aan verkoopreisjes. Doordat ze bij een zo'n reisje iets aangeschaft hebben kregen ze een uitnodiging voor een reisje naar Duitsland. Alleen de bus hoefde betaald te worden dachten wij, totdat ik de folder ging lezen en bleek dat de warme maaltijden toch echt nog apart betaald moeten worden. Een tegenvaller, maar wel duidelijk. Bij de Turkse reis staat duidelijk omschreven wat inbegrepen is. De reis, het transport in Turkije, de hotels, het ontbijt in de hotels en de excursies, maar niet de entreegelden. Ze hebben de reis niet gewonnen zoals op de site van vijftigplusser.nl wordt genoemd, maar 'gekregen' als klant, tegen een aantrekkelijke prijs.
Ik heb een telefoonnummer dus ik ga eens even bellen.

Nuchter nagedacht.....

Is dat voor die prijs onmogelijk.

Beetje gezond verstand zegt je dan toch dat dat niet kan kloppen.

Maar goed, als je er helemaal heppiedepeppie van wordt: check dan nog wel even goed of ze aangesloten zijn bij SGR en betaal niet gelijk

reina

reina

20-08-2009 om 19:50

Ik zou

Ik zou fikse twijfels hebben, het lijkt te mooi om waar te zijn en dan is het vaak ook te mooi om waar te zijn, Ik zou zeker bellen én kijken of ze zijn aangesloten bij SGR.

ander nikje

ander nikje

21-08-2009 om 06:30

Eten...

Kan in dat soort gevallen schreeuwend duur zijn, en ze kunnen je het verplichten om het toch af te nemen. Ook de entreegelden kunnen ver buiten proporties zijn, op die manier krijgen ze toch de inkomsten binnen...Ik zou dat soort vragen stellen bij mijn telefoontje! Heb je de link van Max nagekeken??

Suzanne

Suzanne

21-08-2009 om 13:32

Inderdaad, het eten

Al googelende kom ik op de volgende site:
http://www.vijftigplusser.nl/?page=article&theme_id=31&article_id=1738&Reis_naar_Turkije_gewonnen_Pas_dan_op
Lees daar even de commentaren, staan niet alleen commentaren, ook goede tips, zoals van adri-de die zelf zo'n reis gedaan heeft.

reina

reina

22-08-2009 om 08:12

Kaaskopje

Heb je al gebeld, ben benieuwd!

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2009 om 19:04

Geen gehoor

Ik kreeg bij De-ko geen gehoor. Dat moet ik dus nog langer uitproberen en ik had ook een aanbieding van Duitsland. Daar wel gehoor. De kosten voor het eet- en excursiepakket daarvan komt voor ons samen op 280 euro. Voor een reisje waarvan schoonouders aanvankelijk zeiden dat het ze aangeboden was, vervolgens 'alleen de bus voor 20 euro p.p.' en nu dus nog een heel pakket erbij... Op zich niet duur voor een midweek verzorgd uit en thuis, maar niet helemaal volgens verwachting. We blijven dus maar thuis.

Mireille K

Mireille K

22-08-2009 om 22:06

Groeten van max?

Kaaskopje,

Kijk zo nu en dan naar Groeten van Max (maandagavond rond half 10) en ik kan mij herinneren dat daar De-ko tours in is genoemd als zijnde een 'slechte' reisorganisaties. Excursies die je gedwongen bent af te nemen tegen woekerprijzen die eerst inbegrepen leken te zijn, bedreigingen etc. Kijk anders even op de site van Groeten van Max en toets bij 'zoeken' 'deko' in.

Succes!

Mireille

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.