Vakantie en uitjes

Pennetje
21-12-2010 om 13:47
Den haag
Dochter en ik hebben een nachtje Den Haag gescoord op vakantieveilingen.nl. We gaan naar Mary Poppins en natuurlijk shoppen.
Wie kent Den Haag en vertelt ons waar we zeker heen moeten?

Rosa van der Zanden
21-12-2010 om 17:08
Restauranttip
Ik ben in maart een weekend in Den Haag geweest en kreeg hier toen van Moppeke de tip om te eten bij Long Tin, naast hotel Wahdo, Wagenstraat 127.
Was een waanzinnige ervaring! In het archief kan je het draadje terug vinden, samen met winkeltips.
Het Eschermuseum is ook erg mooi.

Moppeke
21-12-2010 om 20:01
He ja... long tin....
Zucht
Leuk dat iemand zo'n plezier heeft gehad van mijn tip
Het restaurant zit als het ware onder het hotel, maakt er ook deel van uit. Daar komen de chinezen ook eten. Verwacht geen babi pangang of een loempia, dat serveren ze niet. Laat je verrassen en vraag gerust advies, ze helpen je graag.
Wij hebben er genoten, en vooral erg gelachen om een aantal (mede)toeristen die de hulp van de ober niet hadden ingeroepen en in het wilde weg wat hadden besteld. Die hadden het zwaar, kregen wat onbestendige schalen of veeeeeel te pittig. Wij zaten heerlijk te eten

zomaar een naam
22-12-2010 om 16:40
Centrum en scheveningen.
In het centrum van Den haag zelf zijn genoeg leuke winkels en kan je erg leuk winkelen. Zelf vind ik de winkel met allemaal kook spullen erg leuk (weet niet hoe hij heet)
Op Scheveningen waar het circus theater zit kan je ook winkelen. (wel minder leuk dan Den Haag)
Verder kan je als je dat leuk vind met dit weer nog een strandwandeling maken.

Alanta
22-12-2010 om 23:18
Den haag...
ik woon in Den Haag, maar meestal als ik naar een stad wil gaan we ergens anders heen
maar als je op zoek bent naar leuke plekken in Den Haag... het lange voorhout en het eschermuseum, het gemeentemuseum, en idd is DOK op zich ook wel leuk. verder is er niet heel veel meer te doen dan naar de bioscoop gaan en wat rond te slenteren tussen de V&D, de Bijenkorf enzovoort. als me nog iets te binnen schiet geef ik het door, maar ik blijf zelf fan van andere steden

Moppeke
23-12-2010 om 10:37
Grappig ot
Zo herkenbaar en erg grappig, zelf woon ik ook in een plaats waar veel mensen willen winkelen omdat ze daar helemaal euforisch van worden.
Wij echter, worden er niet warm of koud van. Winkelen doen ook wij in een andere stad. Misschien geldt dat wel voor velen, dat je je eigen stad gewoon qua winkelen niet zo interessant vindt en een andere stad veel spannender is/lijkt. Misschien ook de reden waarom Stoepkrijt naar Den Haag gaat LOL

Linda99
23-12-2010 om 11:28
Shoppen
Ik woon niet in DH maar ik werk er wel, midden in het centrum nog wel. En je kan heel goed shoppen in het centrum, maar kan niet zeggen dat het nou leuker is dan ergens anders. Tis er vooral drukker en soms chaotischer Maar goed, tis wel een Haagse ervaring
Wat je ook kunt doen is naar het strand, de Palace Promenade en de pier. Valt niet heel veel te shoppen maar wel leuk om te doen.

Pennetje
23-12-2010 om 17:36
Haha
Herkenbaar ja, wij willen juist naar Den Haag omdat we het hier wel weer eens zat zijn. En dochter is een grote musicalfan, dus de combi Den Haag en Mary Poppins sprak haar wel aan. Anders was het zomaar Delft of Rotterdam of Maastricht geworden. Ik wil er even met haar tussenuit, we hebben allebei heel hard gewerkt en thuis kruip ik toch snel nog even achter de computer voor wat werk of even mailen. Dochter mag best twee dagen de volledige aandacht.
Naar het Binnenhof gaan we zeker wel, al was het maar voor de opvoeding en naar de pier wil ik ook met haar. Dat museum met die teen klinkt ook goed. Verder hebben we hier in de buurt geen Bijenkorf dus dat is ook goed voor een uur plezier en ik zag dat er ook een Papillion (danskleding) is, daar doe ik dochter ook een lol mee.
We zullen ons onderdompelen in de Haagse ervaring. Ben heel benieuwd.

Linda99
24-12-2010 om 10:09
Stoepkrijt
Er zijn ook rondleidingen bij het Binnenhof. Als je er tijd voor hebt zeker de moeite waard.