Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bertje1

bertje1

22-02-2009 om 17:53

Denemarken

ik was eens aan het kijken voor een vakantie; maar denemarken is duur zeg! zomaar 1500 euro of meer voor 14 dagen in een huisje... iemand nog goedkopere ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kijk hier eens:

http://www.sologstrand.nl/

Ik krijg altijd de nieuwsbrief van ze. Je kunt prima huizen huren voor ca. 500 per week. Ligt ook aan het seizoen natuurlijk.

Zoek eens via hun site, misschien kom je daar wat verder (en goedkoper) mee.

Rembrand

Rembrand

22-02-2009 om 23:07

Bertje.

Dat is een inkoppertje; kamperen in Denemarken is goedkoper. De boodschappen blijven even prijzig.
Maar wel een heerlijk vakantieland. Dat is onthaasten voor meer dan 100 % !
M.

Jacoline29

Jacoline29

23-02-2009 om 13:27

Gezocht campings

Gezocht campings in denemarken,kids zijn 7,5 en 2, ,willen in de buurt van Billund(max 1 uur rijden), wij willen met de tent.

Heb gekeken op 2 sites die ik gekregen had via OOL nl Kvie So camping in Ansager Denenmarken en Randbodal camping in Randbol,maar er zullen er toch wel meer zijn?
Wie o wie?weet er leuke campings.

Jacoline29

Jacoline29

23-02-2009 om 13:41

Bertje

Kvie so camping verhuurd ook hutten
voor max €585,- p/w(7 persoonshut),electriciteit wat je verbruikt moet apart afgerekend worden (€0,33 per kwh).

Randboldal camping ook,appartement voor 6 personen €127,- per 24u,dus 21E per persoon per nacht.

http://www.randboldalcamping.dk/i_nl/000_fla/000_00.html

http://www.danskecampingpladser.dk/camping/camping.nsf/WebStart?OpenForm&s=nl.

Veel campings verhuren hutten/appartementen.
op randboldal site,zie je tabjes staan,1tabje zegt hoogseizoen hutten ,daar staan de kroonprijzen op met daarnaast de Euro prijzen.Ik heb eerder begrepen dat 1 deense kroon 13 eurocent is.

Jacoline29

Jacoline29

23-02-2009 om 13:43

Bertje2

http://www.danskecampingpladser.dk/
Daar zie je linksonder nederland vlaggetje, die vertaald de site en dan zie je links in de tabel ook staan verhuur van hutten.Misschien kan je daar wat vinden.

Rembrand

Rembrand

23-02-2009 om 13:49

Camping logballe ( met hutten en bungalows).

http://www.logballe.dk/pages/webside.asp?languid=9&articleguid=34690
Wij hebben hier zes jaar geleden naar volle tevredenheid gestaan.
M.

Jacoline29

Jacoline29

23-02-2009 om 13:53

Rembrand

Jij schreef:
Dat is een inkoppertje; kamperen in Denemarken is goedkoper. De boodschappen blijven even prijzig.

prijzen 2009: 7-2-09 van internet gehaald.

Voor camping bv Kvie so betaal ik voor 5 pers 37E p/n incl electra ,toeristenbelasting,milieuheffing ed (tent)

Bij Randboldal betaal ik 48E p/n incl electra ed.
Dat lijkt mij niet goedkoop,want ik heb via vacansoleil ed al campings gezien die ook in welk land ook gemiddeld 35E p/n zijn,voor 5 pers.

Waar heb jij eens gekampeerd in Denenmarken,waar het goedkoop was?

ik heb het er wel voor over,daar niet van,maar ik weet niet hoe je aan de info komt dat het goedkoper zou zijn om te kamperen.
Ben daar wel erg benieuwd naar,want goedkoper mag altijd.

Jacoline29

Jacoline29

23-02-2009 om 14:08

Rembrand

Stouby, daar heb je gekampeerd? Ligt dat ver van Billund(legoland)af?

Rembrand

Rembrand

23-02-2009 om 19:25

Jacoline.

Kamperen in Denemarken is ook niet echt goedkoop, maar wel goedkoper dan een bungalowpark ( wat wij ook gedaan hebben overigens ).
Van Stouby naar Billund is het ongeveer een uur rijden.
Ik heb nooit gekeken naar kamperen bij de boer, maar ik veronderstel dat dit goedkoper is.
M.

Kim Groothof

Kim Groothof

23-02-2009 om 19:45

Ferieboligweb

Niet via een organisatie huren, maar rechtstreeks van de eigenaar/verhuurder scheelt ook een stuk. Op www.ferieboligweb.dk vind je zulke huizen. Wij zijn vorig jaar naar Denemarken geweest, zaten 35 km. van Kopenhagen aan een meer in een fantastisch huis met vaatwasser, wasmachine, droger, tv, dvd, eigen parkeerplaats onder carport, enz. voor ong. 500 euro per week, alles inbegrepen, ook de stroomkosten! De genoemde site is in het Engels, Duits en Deens.
Waar wil je ongeveer heen? Hoeveel personen?
groeten Kim

Asa Torell

Asa Torell

23-02-2009 om 21:03

Trekkershut

Bijna elke camping heeft ze wel, van die houten huisjes die je kunt huren. Vaak zelfs per nacht maar je moet ze vast ook van te voren kunnen reserveren. Het afgelopen jaar in denemarken en zweden een paar keer zo'n hutje gehuurd, voor 50 euro per nacht in het hoogseizoen. Dus dat is toch maar de helft van wat jij noemt. Maar vast ook wel eenvoudiger dan een bungalow in een vakantiepark.
Ik weet overigens niet hoe je deense campings op internet vindt. Maar het zou te doen moeten zijn lijkt me. Overal in wegrestaurants, campingrecepties enzovoort, zwerven wel van die gratis gidsen rond waar ze bijna allemaal in staan met foto. Handig voor op de bonnefooi kamperen. Als je dus voor kamperen kiest kun je bij slecht weer ook altijd nog een nachtje in zo'n huisje gaan.
Wij gaan trouwens een caravan in Cornwall huren, dat kost ook ongeveer het bedrag wat jij noemt, en ter vergelijking keek ik eens wat zo'n Landal huisje in Limburg nou kost, dat is ook al net zo duur als in Denemarken dus.
Ik vind Denemarken trouwens een heel fijn vakantieland, het is dat we er nu 4 x achter elkaar geweest zijn en weer eens een ander stuk kust gaan bekijken maar anders deed ik het dit jaar weer. Als je de goede hoek uitzoekt is er veel zon, overal strand en de sfeer is ook altijd goed.

Mareld

Mareld

23-02-2009 om 21:07

Boerderij houmgaard

Rembrand geeft de link van boerderij Houmgaard. Is op zich een leuke camping, wordt gerund door Nederlanders en voor Deense begrippen goedkoop (20 euro per nacht dacht ik, voor 4 personen). Maar: het is een veeteeltbedrijf, dat betekent erg veel steekvliegen. En de camping wordt propvol gezet, wij hadden bijv 1 meter tussen onze tent en de buurcaravan. Verder alleen maar Nederlanders op de camping. Je snapt het al: voor ons hoefde dat allemaal niet, al was het best gezellig. Maar anderen vinden dat misschien wel allemaal leuk (behalve die steekvliegen neem ik aan). In ieder geval wel iets om rekening mee te houden!

Rembrand

Rembrand

23-02-2009 om 23:44

Asa. ( ot ).

Wij gaan dit jaar ook naar Cornwall !
( met de vouwwagen ).
M.

Kim Groothof

Kim Groothof

24-02-2009 om 07:22

Deense campings vind je..

De beste site om een Deense camping te vinden vind ik www.dk-camp.dk De site is ook in het Nederlands. Een hut is een prima optie, maar ze zijn ook erg in trek bij de Denen zelf. Als je zeker wilt zijn van een hut op de camping die je in gedachten hebt, moet je zéker reserveren! Overigens zit in een hut meestal geen sanitair, daarvan maak je gebruik op de camping.
@Jacoline (even o.t.) je hebt hier al een aantal leuke tips gehad, misschien kun je beter zelf gaan zoeken als die tips je niet echt bevallen? Denemarken zit vol leuke campings.

bertje1

bertje1

24-02-2009 om 08:39

Vraagje aan rembrand

hoi, die camping waar jullie op gestaan hebben ziet er wel goed uit! Wij zoudan dan voor de luxe gaan... ( die 'bungalows'. wij zijn nogal zeikerds wat betreft lawaai. Hoe zit dat daar (m.n. snachts natuurlijk)

Vraagje aan asa

Hoi Asa,

Je schreef "Als je de goede hoek uitzoekt is er veel zon, overal strand en de sfeer is ook altijd goed".

Wij denken ook nog na over onze vakantieplannen en Denemarken lijkt mij ook heel erg leuk.
Ik ben zelf (als kind) maar een keer in de zomervakantie naar Denemarken geweest. We gingen toen naar Funen en hebben toen wel mooi weer gehad. Weet jij misschien of er in Denemarken meer plekken zijn die meer zonzeker zijn dan andere plekken? Kortom: waar bevindt zich die goede hoek

Alvast bedankt en groetjes,

Mariola

Jacoline29

Jacoline29

24-02-2009 om 19:14

Kim

Daarom vraag ik het juist,wie heeft ervaring met leuke campings niet te ver van Billund af en ik heb zelf ook al gekeken en kwam er niet uit welke we willen,vandaar.
Ik heb zeker wat aan de tips.

Asa Torell

Asa Torell

24-02-2009 om 20:52

Mariola

Ja, Funen is ook goed. Wij waren eens op Fyns Hoved, het noordpuntje daarvan dus. En hoorden daar dat er minder dan 500 mm regen per jaar valt, in nederland valt 750 mm dus dat is toch een stuk minder. Daarentegen is vooral het zuidelijke stuk van Jutland weer behoorlijk slecht, meer dan 900 mm dacht ik. En daar hebben we onderweg (naar Fyn etc) ook al vaak slecht weer gehad inderdaad.
Volgens mij heb ik de neerslagkaart ook nog wel eens opgezocht op internet maar ik weet niet meer precies waar, het was niet zo makkelijk te vinden.

Asa Torell

Asa Torell

24-02-2009 om 20:54

Sluit me overigens aan bij kim

Als je zeker wilt zijn zou ik zo'n hut inderdaad reserveren. Mocht je zowiezo aan het kamperen met de tent zijn, dan kun je het natuurlijk op de bonnefooi proberen maar als je toch liever een hut wilt dan zou ik het er niet op aan laten komen.
Bedankt trouwens Kim voor de website tip, dit jaar dus niet nodig maar vast wel weer eens de komende jaren!

Asa Torell

Asa Torell

24-02-2009 om 20:56

Rembrand (ot)

Ha, leuk, ik heb echt nog nooit van iemand gehoord dat ze daar heen gingen terwijl het er echt heel erg mooi uit moet zien als ik de campingfoto's mag geloven. Ben zeer benieuwd! En ik herken jou wel van je website + de meeting dus wie weet spotten we elkaar nog .

Rembrand

Rembrand

25-02-2009 om 00:04

Bertje.

Het is ontzettend rustig op deze camping !
Ik weet nog dat wij één keer s'nachts zijn wakker geworden van een buurman die in de nachtelijke stilte over een voetbalwedstrijd aan het dromen was, en keihard over de stille camping : "GOAL" galmde.
Je hoorde van alle kanten gelach en gegiechel
M.

Kim Groothof

Kim Groothof

25-02-2009 om 09:42

Leuke sites

Voor wie luxe campings zoekt: www.topcamp.dk
Mooie camping in Trelde, niet vreselijk ver van Billund: www.mycamp.dk
Sites met enorm veel huisjes:
www.dancenter.nl
www.dansommer.nl
www.novasol.nl
Prima Nederlands verhuurbedrijf van huisjes: www.dfb.nl
Over het algemeen is het 's avonds op de campings in Denemarken heel erg rustig. Løgballe Camping is ons minder goed bevallen, wij troffen slecht weer en toen was de camping een modderpoel, geen verharde paden, tot je enkels in de modder naar de toiletten, slecht verlicht. Ook vonden wij er teveel Nederlander staan, toen zeker 90 %. De toenmalige eigenaars (4 jaar gel.) waren Nederlanders, inmiddels is de camping in Deense handen.

Kim Groothof

Kim Groothof

25-02-2009 om 11:06

Eh.. foutje..

De site van de camping in Trelde Næs is www.supercamp.dk Erg mooi gelegen camping die gunstig ligt t.o.v. Legoland.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.