Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

13-10-2012 om 15:44

Disney hotel

Ik wil volgend jaar in de zomervakantie twee of drie dagen naar Disneyland Parijs. (Vooral) mijn oudste heeft haar zinnen gezet op verblijf in het Disney hotel. Ik kan geen prijzen vinden voor de zomervakantie, maar in de meivakantie kom ik voor 2 nachten voor 3 personen uit op ruim 1200 euro. Daar zit dan nog een speciale korting in. Belachelijk veel geld dus, maar oudste hangt nogal aan de 'unieke ervaring'. Dat snap ik ook wel, maar mijn voorstel om dan een themahotel in de omgeving te nemen (waar ook je stapelbed een circustent is), en foto's te maken in de lobby van het Disneyhotel, werd niet heel enthousiast ontvangen.
Zijn hier mensen met ervaring in het Disneyhotel? Is dat echt zo 'magisch'? Wat kost dat ongeveer per persoon per nacht in de zomervakantie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik lees mee

Wij willen ook in de zomervakantie een paar dagen naar Disney. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een disney hotel vanwege de sfeer, de extra uren en het feit dat je dan je auto niet nodig hebt, ze liggen namelijk op loopafstand van Disney. Daarom valt voor ons dat resort met die hutten af ( ben even de naam kwijt)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sahara

Er is maar èèn Disney Hotel. Het Disney hotel is tevens de entree van het park.Bij verblijf in dit hotel loop je inderdaad zo het park in.De andere hotels zijn thema hotels die in de directe omgeving van het park liggen.

Vic

Ik ben wel meerdere keren in het Disney park geweest maar nooit in het Disney hotel. Het lijkt me wel een prachtig hotel met zeker extra privilèges als je daar verblijft.De prijs van 200 euro per persoon per nacht in de schoolvakantie`s zal redelijk kloppen. Maar dat is inclusief entree toch? En misschien een ontbijt? Gratis parkeren?

liora

liora

14-10-2012 om 08:11

Vic

Hoi Vic,

Ik ben een aantal jaar geleden met oudste geweest in een van de andere hotels: weet de naam niet meer maar was Mexicaans. Santa Fe of zo? Dan ga je met een pendelbus naar de parken. Ik weet niet of het Disney hotel de meerprijs waard is. Het grootste voordeel lijkt me dat je meteen in het park zit.

En volgens mij lopen de Disney figuren daar ook steeds rond.

Ben benieuwd als je het doet hoe het is!

Liora

Camping in de buurt

Nadeel van de Disneyhotels is dat je niet langer blijft om ook een dag Parijs mee te pikken. Wij zijn weleens naar Disney geweest, maar huurden dan een korte week een stacaravan op een camping in de buurt. Kan je eerst even uitrusten na de reis, en een dag naar Parijs, of gewoon een dag op/in de buurt van de camping blijven. En twee of drie dagen naar de Disneyparken. Vanaf de campings gaan bussen naar Disney. Wij gingen met de auto.
Eerlijk gezegd vind ik het al heel wat als je drie dagen naar Disney kunt gaan. Waren leuke vakanties.

caton

caton

14-10-2012 om 14:32

Wel disneyhotel

Toen mijn man en ik nog geen kinderen hadden (en dus veel meer te besteden ), zijn wij met mijn 2 nichtjes in het echte Disneyhotel geweest. Was heerlijk, er lopen inderdaad bij het ontbijt steeds Disneyfiguren rond en ja, het zijn mooie kamers. Wat ook heel lekker is: om een uur of 5 worden de meeste mensen moe in het park (ook de andere mensen die er zijn). Er wordt dan gejengeld, gemopperd en het is eigenlijk niet meer zo leuk. wij gingen dan naar het hotel, even lekker op bed liggen of zwemmen en daarna om een uur of 7 eten en nog een uurtje het park in. Dan is het lekker als je zo dicht bij zit. En het meest luxe (dure) hotel ligt dus bij de ingang, dus je loopt inderdaad zo in en uit. Kost wel verschrikkelijk veel geld.
Later zijn we nog een keer met dezelfde nichtjes naar Newport Bay geweest. Een prijsklasse lager, maar bijna net zo goed. Niet standaard de Disneyfiguren bij het ontbijt, wel een leuker (groter) zwembad. Vorig jaar zijn we met onze eigen kinderen in Seqoia Lodge geweest. Was weer iets goedkoper dan Newport Bay en ook prima. Wel enorm groot, dus bij het ontbijt is het echt wel een herrie. Maar goed, er is overal geluid in Disney, dus dan kan je vast wennen. De laatste 2 hotels zitten op loopafstand, dus ook prima te doen.
Als geld geen rol speelt, zou ik zeggen: doe het Disney hotel. Maar als het wel een rol speelt dan vind ik Newport Bay en Seqoia Lodge ook prima. Mochten wij nog een keer gaan, dan gaan we weer naar het laatste hotel.

Vic

Vic

14-10-2012 om 17:23

Klinkt echt wel heel leuk

Natuurlijk is het verwend prinsessengedrag Maar het lijkt ons heel leuk en speciaal om een of twee nachtjes in het Disneyhotel te logeren. Met de bijbehorende voordelen van als eerste in het park zijn en na een vermoeiende dag snel in je hotel. De plannen moeten zich nog uitkristalliseren, maar ik ga eens uitzoeken of er 'in de buurt van' Parijs een betaalbaar bungalowpark/camping/appartement o.i.d. is, waar we dan eerst een paar dagen verblijven en van waaruit we met de trein een of twee dagen Parijs kunnen bekijken. Het zou best kunnen dat de vakantie dan korter wordt dan normaal (8-10 dagen) i.v.m. het budget, maar dat vinden we geen probleem.

Tja

Ik vind het het geld niet waard. Het hotel is fantastisch maar je bent er nauwelijks. Je loopt van smorgens tot savonds in het park. Je slaapt er alleen maar. Om toch de sfeer mee te pakken hebben wij daar een keer ontbeten. Voor de kinderen is dat geweldig leuk want heel veel figuren komen langs de tafels. Maar dat is ook het enige. Een bed is een bed. Ik zou mijn geld dan liever uitgeven aan een show.

Snuggle's

Snuggle's

14-10-2012 om 22:20

Hotel

Ben er ook wel benieuwd naar, het ziet er zo geweldig uit! Ik ben in hotel santa fe geweest, het goedkoopste hotel wat nog bij Disney hoort. Simpel maar prima. Met de shuttle bus sta je in een paar minuten voor de deur en je hoeft nooit meer dan een paar minuten te wachten op de bus.
Ik zou zelf voor of dat hotel of inderdaad het duurste gaan, voor het sprookjes gevoel. Een zwembad enzo bij het hotel lijkt me niet echt nodig als je in Disney zit toch?

Vic

Vic

14-10-2012 om 22:26

Jaren geleden

Toen oudste een half jaar oud was (13 jaar geleden) zijn we eens in hotel Newport Bay geweest. Eerlijk gezegd kan ik me er niet zoveel van herinneren omdat ik mijn baby'tje zoveel miste Weet nog wel dat het verschrikkelijk koud en nat was, en dat ik daarom niet meer in december ga. Een paar jaar geleden zijn mijn zus en ik in de meivakantie met de kinderen geweest en hadden toen een stacaravan op Le Chene Gris. Was prima, kwartiertje rijden vanaf het park, maar toen hebben we wel jaloers gekeken naar de mensen die niet zo'n eind hoefden te rijden en die 's avonds al 'thuis' waren.

manom

manom

15-10-2012 om 18:51

Disneyhotel

Toen onze dochter 3 was hebben wij in het Disneyhotel geslapen en dat was geweldig mede omdat je tussendoor even snel naar de kamer kon gaan. Nu is ze 12 als wij volgend jaar weer gaan en dan vinden we het prijsverschil te groot en kiezen we voor waarschijnlijk Newport Bay ook dichtbij maar toch goedkoper. Maar het blijft natuurlijk een feit dat het Disneyhotel wel een ervaring op zich is...

Diner in disneyhotel

een tip: wij vonden de prijs voor een overnachting in het disneyhotel te hoog, en hebben toen gekozen om daar te dineren, kan gewoon, je loopt naar binnen, en boven waar het restaurant is meld je je als gast / bezoeker!

Vic

Vic

17-10-2012 om 10:17

We zijn er wel een beetje uit

Ik denk dat we het wel gaan doen, maar ik houd een slag om de arm tot ik weet wat het daadwerkelijk kost in de zomervakantie. Een weekend zal wel onbetaalbaar worden, dus dan moet ik het zo zien te regelen dat we doordeweeks gaan. En dan zal ik t.z.t. wel een vraag plaatsen over leuke bungalowparken/vakantiehuisjes/campings met een goede OV-verbinding naar Parijs.

Ella2007

Ella2007

17-10-2012 om 11:33

Wel davy crockett ranch

Wij hebben wel in een bungalow (zeg maar stacaravan) op de Davy Crokett ranch geslapen. Het scheelde enorm in prijs, maar daarbij vind ik het heerlijk om, na een drukke dag in het park, bij te komen in het bos, en 's ochtends wakker te worden met fluitende vogeltjes en voor de rest stilte. 's Ochtends haal je bij een afhaalhutje je ontbijt op, wat ook leuk Disney-style verpakt is. Geen drukte bij je ontbijt, wat voor mij echt belangrijk is, want ik heb een hekel aan in de rij staan voor eten, en te veel herrie in restaurants. Om diezelfde reden gingen wij ook lekker 's middags om 17.00 in het park eten (van te voren gereserveerd !). Daarna had je dan nog rustig een paar uurtjes als het overgrote deel van de mensen zaten te eten. Daarnaast is er voor de kids op de ranch ook veel te doen: leuk zwembad, paardrijden etc. De ranch zelf is echt ook ruim opgezet. Mijn zoon vroeg op de dag zelf in park zelf ; "wanneer gaan we weer naar het huisje", zo leuk vond hij de ranch. En die figuren, ach die zien ze in het park ook.

Maar iedereen is anders, dus....

O, en voor het parkeren: als je in een disney hotel slaapt, maakt niet uit welke, krijg je een parkeerkaart, waardoor je bijna bij de ingang van het park voor weinig kunt parkeren, voor ik geloof 4 euro op een dag. Dus kan geen argument zijn, scheelt 500 meter lopen met het Disney hotel.

Disney hotel is magisch!

Hoi, toen onze dochter 4 was hebben wij 2 nachten in dat supermooie disney hotel doorgebracht. Voornaamste reden was toen dat je ff.snel terug kon naar je hotel om te rusten (toen nog nodig voor meisje). Ook waren er echt de hele dag disney figuren in het hotel. Alleen al de lobby van het hotel met een mega grote trap naar de etage is overweldigend mooi. Zeker als je er in het kerstseizoen bent. Het is een hele smak met geld, maar dochter heeft 't nu nog over het uitzicht van het hotel naar dat mooie paleis!

Circus hotel

De eerste keer zaten wij in een aparthotel vlakbij de metro. We moesten een halte dan waren we bij disney. Dat heette iets met val ' europe of zo. De keer daarop hebben we via kras een aanbieding genomen voor overnachting in magic circus hotel. Daar reden shuttle bussen naar toe. En die gingen zo vaak dat wij ook wel tussendoor even terug gingen naar het hotel. Alles zonder entree, we hadden een jaarkaart genomen. Dat was uiteindelijk voor ons voordelig. We hebben dus die kaart goed gebruikt nu zijn we voor jaren weer disneyloos. Geweldige ervaring dat zeker, goed voor je! Je voelt je meteen dertig jaar jonger!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.