Vakantie en uitjes

amk
13-08-2012 om 10:56
Drenthe deze week?
zijn er nog speciale dingen die we echt niet mogen missen deze week in Drenthe?
We zijn 2 weken geleden al in het hunnebedcentrum en de dierentuin geweest. We zitten vlak bij Assen.

Odile
13-08-2012 om 12:24
Gevangenismuseum
Wij vonden het gevangenismuseum in Veenhuizen erg leuk. Met een rondleiding door een echte gevangenis (wel zonder gevangenen, tot grote opluchting van Jongste en een ritje met de boevenbus.

Vera*
13-08-2012 om 14:30
Exloo
Ben je al bij het kabouterpark (?) in Exloo geweest? Kruising tussen een dierentuin, speeltuin, sprookjesbos en mooi aangelegde tuin, vol met onverwachte hoekjes.
En vergeet dan vooral de bijbehorende winkel niet vol met hele leuke spulletjes.

Lizelot
13-08-2012 om 18:48
Orvelte
Erg leuk,'s morgens gaan de schapen naar buiten,met herder en honden.S middags komen ze terug.Glasblazerij heeft een leuke demonstratie.Er is ook een mini dierentuin,met hele speciale kleine dieren,muisjes,vogelspin,gordeldier,stinkdier enz.Enorm leuk voor kinderen.Er loopt iemand met je mee en dan mag je de dieren vasthouden of aanhalen.Maar ook heerlijk om daar rond te wandelen,mooie oude boerderijen.
En dierenpark Emmen.

Jorianne
13-08-2012 om 18:58
Speciaal deze week:
Wel in een uithoek van Drenthe, maar dit gevonden:
De Krim - IJshoeve Bosman houdt op woensdag 15 augustus van 11.00 tot 17.00 uur voor het twaalfde jaar een boerenmarkt. Er staan zo'n vijftig stands, waar allerlei producten te proeven en te koop zijn. De standhouders vertellen over onder meer zuivel, kaas, meel, vlees, jam, advocaat, honing en ijs.
De Krim ligt vlak bij Coevorden, bij slecht weer is daar (er voor of er na) het cowboy en indianen speelparadijs leuk voor jonge kinderen, (indoor)speeltuin met midgetgolf en kinderboerderijtje.

amk
13-08-2012 om 19:31
Jorianne
Coevorden is geen uithoek voor ons, vrienden wonen in Schoonebeek.
Maar ook bedankt voor de tip, dit lijkt me erg leuk.

amk
13-08-2012 om 19:33
Lizelot
Dierenpark Emmen zijn we 2 weken geleden al geweest. Orvelte hebbeb we een jaar of 3 geleden ook gedaan was heel erg leuk toen.
We hebben toen klompjes gemaakt.

amk
13-08-2012 om 19:34
Odile
goed ommte lezen dat het gevangenis museum ook leuk is voor kinderen. Die noteer ik ook even want stond al op mijn lijstje maar ik twijvelde ivm dochter.

amk
13-08-2012 om 19:39
Knurf
Westerbork is ze al geweest. Toen ze nog een leeftijd had dat het geen indruk maakt.
Verkeerstraumapark Assen krijg je mij niet meer in.
Ellert en Brammert is ook een goed idee.
En ik heb maar 3 echte dagen, vrijdag een verjaardag in n-h
Het wensenlijstje van dochter is beperkt: elke dag zwemmen en elke dag een ijsje. Het is dat er geen echt comfortabele stoelen in de luxe trekkershut zijn, anders zou dat ook een optie zijn.

cornilla
13-08-2012 om 20:07
Diverse
mogelijkheden. Veenpark, pannekoeken eten in het hu''s van Olan in Dalen. Dit is een oude omgebouwde boerderij waar je eet in de oude stallen. Dalen is ook een prachtig dorpje met mooie boerderijen. Zwemmen in de kibbelkoele.
Veel plezier wij zijn net teruggekomen.

judiths mama
14-08-2012 om 21:53
Dierentuin nordhorn
In Duitsland. Zijn wij een aantal jaren terug geweest, erg leuke dierentuin. Redelijk kleinschalig, beetje een kruising tussen een dierentuin en een kinderboerderij als ik me goed herinner.

Shonagh
15-08-2012 om 21:23
Amk
Ik ben geboren en 16 jaar "getogen" in de plaats waar jullie vrienden wonen :o)

amk
15-08-2012 om 21:59
Shonagh
leuk zeg, ik vond het altijd een uithoek tot zij er gingen wonen. Dochter heeft nog familie in Assen en Bovensmilde wonen. De eerste zijn we 2 weken geleden even langs geweest, de anderen komen morgen thuis van vakantie.

amk
15-08-2012 om 22:09
Tot nog toe gedaan
maandag: aangereisd en daarna het zwembad in.
Dinsdag: op de fiets naar Assen, het zwembad en naar de aankomst van de schaapskudde in Ruinen. Daarna even langs de plagenhut in Echten wasr ik me heel vroeger zo de blubber ben geschrokken dat ik nu nog weet hoe ik me toen voelde. En even langs het vakantiepark waar wij toen altijd verbleven. De kantine is gekrompen of het ligt aan mij.
Woensdag: op de fiets naar Veenhuizen. Daar uitgebreid gepicknicked en het museum bekeken. Inmiddels weten we dat het in de boevenbus erg warm is. Mijn bikkel (bijna 7) heeft de bijna 34 km zonder morren gefietst en ging bij aankomst op de camping eerst zwemmen voor ze een ijsje wilde.
Morgen nog even op de fiets naar Assen voor kadootjes voor opa en oma die vrijdag hun verjaardag vieren en dan hopen dat het lekker warm is om te zwemmen bij de vijver. 's Avonds naar het circus.
Misschien op vrijdag nog iets kleins op weg naar N-H.
Bedankt voor de tips. We onthouden ze want deze camping is goedgekeurd voor nog een keer.