Vakantie en uitjes

Tihama
21-06-2012 om 08:58
Drukte in disneyland parijs tijdens hoogseizoen?
Hoi,
Wij denken erover om dit jaar tijdens de schoolvakantie (top hoogseizoen) ook een bezoekje aan Disney te brengen.
Nu zijn we 3 keer in de afgelopen 15 jaar in Disney geweest, maar altijd heel bewust buiten hhet oogseizoen. Ik vraag me nu af of ik nog wel vrolijk wordt van de wachtrijen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Het gaat om 2 kinderen van 11 en 14, die vooral dol zijn op achtbanen en de studios.
Tihama

Chris35
21-06-2012 om 16:28
Nee
daar word je niet vrolijk van
Je kunt wel fast-passen kopen/krijgen zodat je niet erg lang hoeft te wachten.

Mariola
21-06-2012 om 16:45
Nee
Disneyland in de zomervakantie hebben we één keer gedaan, maar dat doen we dus nooit meer! Enorme wachtrijen voor alles en zelfs voor de draaimolen stond een wachtrij van een half uur.
Als je toch in het hoogseizoen naar een pretpark wil gaan, dan kan ik je aanraden om naar Europapark te gaan in Rust (Dld). Een heel groot, mooi park met heel veel enge achtbanen voor de liefhebbers (dat ben ik dus niet en nog talloze andere leuke attracties. De wachtrijen zijn de helft korter dan in Disneyland en het is ook nog eens een stuk goedkoper.
Groet,
Mariola

Tihama
21-06-2012 om 20:07
Okay
Dat skippen we dus. Ik was er al bang voor. Toen ze nog allebei op de basisschool zaten hadden we een coulante directeur dus konden we wel eens snipperen.
Ander moment zoeken dus,
bedankt
Tihama

Monet
21-06-2012 om 21:07
Tweede feestdagen
In omringende landen kennen ze bv. geen 2de pinksterdag, of 2de paasdag. Dat zijn ideale dagen om naar Disney te gaan!
Onze kinderen hebben jarenlang de dag na Pinksteren ook nog vrij gehad, standaard bezochten we dan een groot pretpark, rust verzekerd

FayW
22-06-2012 om 22:34
Lang open en vuurwerk
In de zomer zijn de parken wel langer open en wordt er afgesloten met vuurwerk. Is zeker de moeite waard. De wachtrijen bij de kinder attracties (Dombo) zijn vaak het langst. Niet iedereen durft in de meest heftige achtbanen, en je kunt ook nog gebruik maken van fastpasses. Op het moment dat er parades bezig zijn is het rustger bij de attracties. Ik zou wel gaan als ik toch in de buurt was. Een dag drukte overleef je toch wel?
Europapark vind ik overigens niet te vergelijken met Disney. Ik vond Europapark juist drukker en propperig gebouwd. Aan de sfeer in Disney kan geen enkel pretpark tippen. Maar goed, ik verander zelf in een klein kind als ik broer Konijn of de Boze Wolf in het "echt" zie .

Jolijt
27-06-2012 om 14:05
Andere ervaring
Wij hebben nu voor de vierde keer een jaarkaart voor Disneyland en gaan in de zomervakantie altijd wel een paar dagen. Meestal is het rustiger dan in andere vakanties, zeker als het een beetje warme dagen zijn.
Maar eigenlijk kun je niets voorspellen; we hebben ook al een keer doordeweeks daar gelopen, niet in een vakantie (ergens in maart) in de stromende regen en druk dat het was:-S

FayW
02-07-2012 om 23:08
Joehoe tihama
Verander je van gedachte na 2 positieve berichten over Disney in het hoogseizoen? Ik vond het dus echt wel de moeite waard. Mijn man ook. En die is echt geen liefhebber van mensenmassa's.
Of wil je eigenlijk helemaal niet?

Tihama
03-07-2012 om 20:31
Haha
Ik had het draadje niet meer gecheckt, want ik dacht dat het nu stil was.
Nee, ik verander niet van gedachten. Ik vind het risico op grote drukte gewoon te groot.
Ik overleef die drukte wel, maar ik vind het gewoon doodzonde om een kapitaal uit te geven terwijl je een uur per attractie staat te wachten.
We gaan gewoon weer een keertje tussen de bedrijven door. Kwestie van goed officieel excuus slim gebruiken.
Zo zijn we op gewone schooldagen naar de Efteling geweest door ons 12,5 jarig huwelijk in te zetten als erkend excuus. Onlangs een paar dagen naar Vlieland vanwege het 80 worden van schoonmoeder. Dus we zoeken eerst een erkend argument (artikel 11 van de leerplichtwet) om vrij te zijn en dan plannen we een leuk pretpark.
Komt goed.
Tihama

Monique D*
05-07-2012 om 21:09
Kaartjes om niet in de wachtrij hoeven te staan
Ik heb gehoord dat je kaartjes kan krijgen waarmee je de wachtrijen voor een attractie kan ontwijken. Je sluit je aan bij een andere rij die veel korter is, waardoor je sneller aan de beurt komt.
Ik weet niet of je ze op de site van Disney kan bestellen. Wie kan mij daar meer over vertellen en werken ze goed?

Sahara
05-07-2012 om 21:17
Fastpass
Dat heet een fastpass en is gratis. Bij sommige attracties haal je van te voren een kaartje. Daarop staat een tijd waarop je terug mag komen bij de attracties.
Er zitten wel nog wat haken en ogen aan de fastpass. Zeker als het druk is maar ik vind het een uitkomst.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Snuggle's
06-07-2012 om 12:51
Fastpass stress
Die fastpass is leuk bedacht, maar gaf mij veel stress juist. Maar misschien pakten wij het verkeerd aan.
Je moet eerst het hele park door om fastpassen te halen voor de attracties waar je in wilt. Daar krijg je een tijd door (die je toen althans) niet zelf kan kiezen. Vervolgens loop je dus heel de dag op je horloge te kijken en te plannen wanneer je waar moet zijn. En af te wegen of je wel in die andere rij kan omdat je om x uur weer bij die attractie moet zijn waar je pass voor hebt.
En je loopt van hot naar her als je pech hebt dat de ene fastpass aan de ene kant van het park is en de daaropvolgende aan de andere kant van het park.
Maar dat is al jaren geleden, dus misschien kan je nu wel zelf de tijden kiezen, dat zou een stuk schelen.
Maar zelf zou ik de volgende keer denk ik toch gewoon het park 'gewoon' doen en meer genieten van het moment ipv overal op tijd te moeten zijn.

FayW
06-07-2012 om 15:34
Tijd fastpass staat groot vermeld
Boven het fastpass apparaat staat heel groot vermeld voor welke periode de kaartjes op dat moment worden afgegeven. Dan kan je kijken of dat je uitkomt.
Stress is niet nodig, je hoeft toch niet persee alles te doen? Kies wat je echt wilt doen. Als je de parades wil zien zoek dan op tijd een plek om te kijken. Als je geen parade wil zien, ga dan op dat moment naar een favoriete attractie.
Maar goed, ik zou niet snel maar een dag gaan, juist omdat ik graag op mijn gemak rondsjok.