Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Emma

Emma

22-04-2009 om 20:14

Een dagje parijs: wat is leuk met kids?

Hallo,

In de mievakantie gaan we naar een camping in de buurt van Parijs. We bezoeken Disneyland maar we willen ook een dagje naar Parijs. Wat is leuk om met kinderen te doen in deze stad? We gaan uiteraard de Eifeltoren bezoeken maar de stad is zo groot en er is zoveel te zien! Hoe kunnen wij ons ene dagje Parijs zo leuk mogeijk invullen/. Tips?

Emma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

22-04-2009 om 21:23

Notre dame, arc de triomph

Wij zijn vorig jaar meivakentie met 3 kinderen (3, 7, 8 jaar) een dag naar Parijs geweest. We vertrokken later dan gepland (iewat verslapen), moesten nog ruim een uur rijden en stonden toen in een buitenwijk aan het begin van een metro-lijn. We zijn eerst naar de Notre Dame gegaan. Daar heeft man met de 2 oudsten de Notre Dame beklommen (leek mij niet verstandig om dat met de jongste te doen). Vervolgens met z'n allen de Notre Dame binnen bekeken. Met een omweg naar de metro gelopen, en naar de Arc de Triomph. (Kun je ook beklimmen, hebben wij niet gedaan.) Vervolgend lopend (via Avenue Kleber, was een groot stuk, zeker met kids die al moe zijn, maar ja, de metro was te omslachtig -> niet rechtstreeks) naar het Place du Trocadereau waar we gegeten hebben met zicht op de Eiffeltoren, en vervolgens naar de Eiffeltoren zelf. Meer hebben we niet gedaan. Het was al ca. 22.00 uur toen we uit de Eiffeltoren kwamen. Ik had eigenlijk ook wel naar de Sacre Coeur gewild, maar dat was te ver uit de route/ richting.

We hebben gekozen voor Eiffeltoren en Notre Dame, omdat de kids die een beetje kenden (o.a. uit de Disneyfilm Aristokatten).

Claudia B

Claudia B

23-04-2009 om 13:00

Hier

Was de Eiffeltoren uiteraard favoriet en de Sacre Qeur (geen idee hoe ik dat moet schrijven!!).
Bij die Sacre Q..... zijn heel veel straatartiesten en van alles te zien en te doen. De kinderen (4, 8 en 11) waren er niet weg te slaan net als neefje en nichtje (10).
En natuurlijk in de Metro, bij de Sacre Q.... kun je dus ook met de gondel omhoog met je metrokaartje, een beleving op zich voor ze.

Groetjes, Claudia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.